Gå til innhold

Driver menn også med stalking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er betatt og da melder stalkertendensene seg rimelig fort. Jeg sjekker facebook og instagram, ser på bilder, får et inntrykk av skrivestil og interessene.. humor.. eller at de rett og slett er lite aktiv på sosiale medier.. 

Er menn lik? selvfølgelig kan man ikke svare på vegne av alle menn i norges land, men passer dette på deg? ser du på bilder av jenta du er interessert i, smugtitter på profilen.. leser gamle poster og innlegg hun har lagt ut?

Anonymkode: ee05b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg spionerer heller fra bilen, lærer meg rutinene hennes, følger etter når hun skal på butikken og bomper borti henne så vi faller i prat. 

Anonymkode: c7ec4...16d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro stalking er sunt...

 

Anonymkode: 82010...0b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei jeg spionerer heller fra bilen, lærer meg rutinene hennes, følger etter når hun skal på butikken og bomper borti henne så vi faller i prat. 

Anonymkode: c7ec4...16d

Dette gjorde jeg tidligere i dag, dessverre, jeg ble helt satt ut og klarte bare ikke å føre en samtale. haha. herregud. ble enstavelsessvar, noe så pinlig.. 

Skal du til å lage_____ (med referanse til noen av matvarene jeg hadde kjøpt), neket meg svarer: Ja.

håpløst. tror faktisk jeg var litt svett også. hadde null kontroll over systemet.... flaut

Anonymkode: ee05b...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt nå ut å kalle helt uskyldige ting for stalking!

Der er utrolig respektløst overfor alle som har opplevd virkelig stalking. 

Anonymkode: 54f6a...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg spionerer heller fra bilen, lærer meg rutinene hennes, følger etter når hun skal på butikken og bomper borti henne så vi faller i prat. 

Anonymkode: c7ec4...16d

Jeg har opplevd dette, det ødela mange år av livet mitt.

Det er ikke lov å skremme og plage andre ved å forfølge noen. 

Anonymkode: 54f6a...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjorde jeg tidligere i dag, dessverre,

OK, så du driver faktisk med virkelig stalking?

Oppsøk hjelp. Når man følger etter mennesker i bil og spionerer, så kan det oppleves som fryktelig skremmende for den som blir forfulgt. Det bringer ingenting godt med seg. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kutt nå ut å kalle helt uskyldige ting for stalking!

Der er utrolig respektløst overfor alle som har opplevd virkelig stalking. 

Anonymkode: 54f6a...62c

trodde ikke noen skulle føle seg støtt. Beklager. Det er et begrep som når det blir brukt i denne settingen betyr å titte innom SoMe litt ekstra og at det er ute av sin vanlige karakter å titte så grundig på de tingene man gjør fordi man er forelsket eller interessert i noen. I mine 20 år på datingfronten og flere venninnegjenger har det blitt brukt på denne måten. 

Det jeg er ute etter er om noen menn kjenner seg igjen i dette..

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

OK, så du driver faktisk med virkelig stalking?

Oppsøk hjelp. Når man følger etter mennesker i bil og spionerer, så kan det oppleves som fryktelig skremmende for den som blir forfulgt. Det bringer ingenting godt med seg. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Nei, har selvfølgelig ikke kjørt etter han. Men vi var tilfeldigvis på butikken samtidig i dag. 

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

trodde ikke noen skulle føle seg støtt. Beklager. Det er et begrep som når det blir brukt i denne settingen betyr å titte innom SoMe litt ekstra og at det er ute av sin vanlige karakter å titte så grundig på de tingene man gjør fordi man er forelsket eller interessert i noen. I mine 20 år på datingfronten og flere venninnegjenger har det blitt brukt på denne måten. 

Det jeg er ute etter er om noen menn kjenner seg igjen i dette..

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Du skrev siden at du faktisk forfulgte vedkommende på butikken. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, har selvfølgelig ikke kjørt etter han. Men vi var tilfeldigvis på butikken samtidig i dag. 

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Går det ikke an for deg å lage en tråd uten å bruke trigger-ord, for alle oss som har opplevd dette?

Det du snakker om, heter å bli oppslukt og snoke. 

Da kan du jo legge den på dating og singelliv hvor den hører hjemme, i samme slengen. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du skrev siden at du faktisk forfulgte vedkommende på butikken. 

Anonymkode: 54f6a...62c

nei, sa at jeg var på butikken samtidig og vi fikk anledningen til en tilfeldig prat, og jeg var flau over at jeg ikke klarte å føre en samtale fordi jeg ble så satt ut av at vi faktisk stod der samtidig og kunne snakke sammen. 

Har du stått opp med feil fot eller? 

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går det ikke an for deg å lage en tråd uten å bruke trigger-ord, for alle oss som har opplevd dette?

Det du snakker om, heter å bli oppslukt og snoke. 

Da kan du jo legge den på dating og singelliv hvor den hører hjemme, i samme slengen. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Jeg gjorde det, og beklagde at jeg først hadde lagt den på feil sted. Trodde virkelig jeg var inne på singelliv da jeg opprettet tråden. 

Kunne ikke i mine villeste fantasier tro at noen ikke forstod hva stalking betydde i denne settingen.

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det, og beklagde at jeg først hadde lagt den på feil sted. Trodde virkelig jeg var inne på singelliv da jeg opprettet tråden. 

Kunne ikke i mine villeste fantasier tro at noen ikke forstod hva stalking betydde i denne settingen.

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Godt.

Nei, de forstår seg sikkert bedre der inne. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er betatt og da melder stalkertendensene seg rimelig fort. Jeg sjekker facebook og instagram, ser på bilder, får et inntrykk av skrivestil og interessene.. humor.. eller at de rett og slett er lite aktiv på sosiale medier.. 

Er menn lik? selvfølgelig kan man ikke svare på vegne av alle menn i norges land, men passer dette på deg? ser du på bilder av jenta du er interessert i, smugtitter på profilen.. leser gamle poster og innlegg hun har lagt ut?

Anonymkode: ee05b...a0e

Eksen stalker meg, selv 6-7 år etter brudd så dukker han opp i blant. Kommer han ikke med venneforespørsel til meg så forsøker han mine nærmeste. De vet godt hvordan han holder på så nå overser de det også. 

Hadde ny Instagram profil for et par år siden, glemte å sette den som privat. Da oppdaget jeg brått at han sjekket min historie der opptil flere ganger hver dag. Uansett tid på døgnet at jeg la ut noe på historien der så var han ikke etter få minutter. Følge meg, det gjorde han ikke da, så mulig han trodde at jeg ikke så det. 

Anonymkode: fe1f5...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eksen stalker meg, selv 6-7 år etter brudd så dukker han opp i blant. Kommer han ikke med venneforespørsel til meg så forsøker han mine nærmeste. De vet godt hvordan han holder på så nå overser de det også. 

Hadde ny Instagram profil for et par år siden, glemte å sette den som privat. Da oppdaget jeg brått at han sjekket min historie der opptil flere ganger hver dag. Uansett tid på døgnet at jeg la ut noe på historien der så var han ikke etter få minutter. Følge meg, det gjorde han ikke da, så mulig han trodde at jeg ikke så det. 

Anonymkode: fe1f5...964

Så leit du har opplevd dette, det må være vanskelig og slitsomt for deg. 

Det er ikke det jeg skisserer i hovedinnlegget mitt, og jeg spør spesifikt om menn har lyst til å svare på de uskyldige tingene jeg nevner. 

Jeg har ikke skissert kriminelle handlinger i hovedinnlegget. 

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit du har opplevd dette, det må være vanskelig og slitsomt for deg. 

Det er ikke det jeg skisserer i hovedinnlegget mitt, og jeg spør spesifikt om menn har lyst til å svare på de uskyldige tingene jeg nevner. 

Jeg har ikke skissert kriminelle handlinger i hovedinnlegget. 

ts

Anonymkode: ee05b...a0e

Det er jo ikke kriminelle handlinger han driver med heller, da hadde jeg fått besøksforbud. Han bare er tilstedet på alt av sosiale medier. 

Anonymkode: fe1f5...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke kriminelle handlinger han driver med heller, da hadde jeg fått besøksforbud. Han bare er tilstedet på alt av sosiale medier. 

Anonymkode: fe1f5...964

Det er absolutt i grenseland. 

Det er jo ikke hvem som helst som ender opp med besøksforbud og at mennesker må skifte identitet på grunn av de.

Det er jo akkurat sånn som det du beskriver, at det starter. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt i grenseland. 

Det er jo ikke hvem som helst som ender opp med besøksforbud og at mennesker må skifte identitet på grunn av de.

Det er jo akkurat sånn som det du beskriver, at det starter. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Har ikke tatt seg opp, kun grenseløst irriterende gjennom mange år. Så om jeg får nytt simkort så tar det sjelden lang tid før jeg får ny melding. Noe som betyr at han jevnt over sender meldinger i håp om at det dukker opp hos meg. 

Anonymkode: fe1f5...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke tatt seg opp, kun grenseløst irriterende gjennom mange år. Så om jeg får nytt simkort så tar det sjelden lang tid før jeg får ny melding. Noe som betyr at han jevnt over sender meldinger i håp om at det dukker opp hos meg. 

Anonymkode: fe1f5...964

Ja, men om det er irriterende over flere år, så kan du absolutt kontakte politiet. 

Han kommer jo heller ikke videre i livet sitt, om han holder på sånn. 

Anonymkode: 54f6a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...