Gå til innhold

Hva er grunnen til at dere ikke kan få barn/har vansker med å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva som kan være årsaker. Vi har prøvd i et par år nå uten å bli gravid. Sædcellene hans er tilsynelatende OK. Syklusen min er regelmessig. Hadde lav til ingen eggløsning, men etter å ha gått på Letrozol er eggløsningen min i gang hver måned. Men ikke blitt gravid dessverre. Ikke PCOS. 

Anonymkode: 957e5...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det Pcos og store eggløsningsproblemer. Blitt utredet for tette eggleder, endometriose, og lav sædkvalitet men alt det er Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mannen. Mangler sædleder grunnet en mutasjon i genet. Heldigvis har han sædceller som kan hentes ut

Anonymkode: 74325...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det pcos. Sjeldne eggløsninger. Er blitt gravid en gang,men endte i MA

Anonymkode: 9ff35...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke gravid fordi jeg er for opphengt i kvinneguiden😂

Anonymkode: d4b12...49c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke la seg befrukte, enten er skallet til eggcellene for hardt/seigt eller så har ikke svømmerne skjønt at de skal trenge inn til egget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme genfeil som gjør at vi ikke kan få barn sammen. Påvist etter mange prøverørsforsøk, og gentesting i utlandet. 

Før det var diagnosen uforklarlig barnløshet. Unge, slanke, kjempesunne, regelmessige sykluser, og topp kvalitet på sperm. 

Anonymkode: 71574...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har samme genfeil som gjør at vi ikke kan få barn sammen. Påvist etter mange prøverørsforsøk, og gentesting i utlandet. 

Før det var diagnosen uforklarlig barnløshet. Unge, slanke, kjempesunne, regelmessige sykluser, og topp kvalitet på sperm. 

Anonymkode: 71574...7f8

Å så trist å høre. Hvilken genfeil er dette?

Anonymkode: 05cf0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforklarlig infertilitet. Alle prøver har vært fine både hos mannen og meg, og jeg har regelmessig syklus med eggløsning. Men vi har fått et barn vha. IVF. 

Anonymkode: 8840d...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min er i tidlig overgangs alder, selv med store doser medisiner så produserte jeg maks to egg. Men vi begynte tidlig med IVF, tok kanskje 3 år fra vi Bynte å prøve, gikk gjennom flere IVF forsøk til at vi ble gravid. 

Anonymkode: 5316f...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uregelmessig mens/ingen eggløsning, og han har skikkelig dårlig sperm kvalitet. Men vi holder på å prøver selv med Otrivelle, funker det ikke 2 ganger til så skal vi prøve å insiminere sperm.

Anonymkode: d5aca...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig overgangsalder, startet i midten av 20-årene. Dritt.

Anonymkode: e8f33...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår største utfordring kan være at mannen min har vært kreftsyk og bl.a har gått på sterke hormonelle medikamenter over flere år. Dermed kan det ta en stund før disse medisinene er ute av «systemet». Vet ikke sikkert om cellegiften og kan ha ført til vansker. Vi ble likevel anbefalt å prøve selv først da forutsetningene ser bra ut hos begge. Vi er bare i prøveperiode 7, så vi kan fortsatt være heldige. Men vi prøver ikke så alt for mange ganger til før vi ber om hjelp mtp mulig underliggende årsak vi vet om allerede, og at vi begge er i midten av 30-årene. 
 

Anonymkode: 5d182...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforklarlig barnløs. Vært innom privat klinikk for å gjennomgå IVF nå, og der nevnte de at det muligens kunne være pga. PCO/PCOS. Begynt på Metformin og kommer til å teste ut Letrozol mer aktivt hvis ikke neste IVF går veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidlig overgangsalder, startet i midten av 20-årene. Dritt.

Anonymkode: e8f33...229

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen min er i tidlig overgangs alder, selv med store doser medisiner så produserte jeg maks to egg. Men vi begynte tidlig med IVF, tok kanskje 3 år fra vi Bynte å prøve, gikk gjennom flere IVF forsøk til at vi ble gravid. 

Anonymkode: 5316f...300

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er? Tidlig overgangsalder er en greie i min familie og :( 

Anonymkode: 53e74...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Polycystiske ovarier

- Endometriose

- Sydd for trangt etter fødsel så sex er ubegripelig smertefullt. Sykehuset vil ikke være med på det. Har vært hos 3 gynekologer der. Privat gynekolog fant det ut med en gang uten at jeg sa noe, bare at jeg hadde smerter. «Løsningen» er å smøre med Xylocain, men det svir som f, og er dessuten ganske usexy

Anonymkode: 50a34...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for at dere deler ❤️ Selv om mye er leit å lese, så syns jeg det er lærerikt. Så mye en ikke vet om kvinnekroppen og årsaker til ufrivillig barnløshet. 

Anonymkode: 957e5...e17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frisk. Har EL. men ikke gravid på 1.5 år. Tror det skyldes mye stress på jobb..Har ett barn fra før av, er redd for å oppleve fødselen på nytt. 

Anonymkode: c008d...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCOS med sjeldne/uregelmessige eggløsninger.

Anonymkode: e3569...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...