Gå til innhold

Blir truet på grunn av dårlig anmeldelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne tok volumvipper hos en dame for en kort stund siden. Vippene ble limt helt inntil huden på øyelokket og falt av etter 5 dager, har hatt vipper tidligere og aldri opplevd å miste ALLE vippene mine etter 5 dager. De var itillegg veldig ubehagelig da man konstant kjente de siden flere av vippene var satt inntil øyelokket.

 

Vi klagde til vippeteknikeren, men hun hadde reklamasjonstid på 3 dager så det eneste hun kunne tilby var rabatt på en ny time - noe vi ikke ønsket og takket derfor pent nei. Hun ble dessuten veldig spydig og mente det var vår feil at vippene falt av så tidlig, men vi behandlet vippene sånn vi skal med rens/børsting og unngå vann, sminke osv.

Vi valgte å legge inn en anmeldelse på facebooksiden til dette firmaet hennes, men vi skrev ingenting som kan tolkes stygt eller uthengende. Det var noe som at det var en hyggelig dame, og hun satte fine vipper men vi var ikke fornøyd med hvordan de var satt på eller hvor lenge de varte. Og det var det vi skrev..

 

Saken nå er at hun truer oss med å ta det videre fordi vi skrev en dårlig anmeldelse på henne.. kan hun virkelig gjøre det?? Og i såfall hvordan? Vi skrev jo bare våres erfaring, og skrev heller ingenting stygt eller usaklig.

Anonymkode: e3bd2...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det videre? Hvor? Det er jo ikke noe å ta det videre til. I verstefall får dere ta det videre til forbrukerombudet. Klag henne inn for dårlig arbeid. 

Anonymkode: c9599...481

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dritt hun kan gjøre, dere skrev bare deres egen erfaring og det må alle tåle. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar!🙏🏽 Det var det jeg trodde, ble litt satt ut når vi fikk melding om at hun kom til å ta det videre men tipper på at hun sa det slik at vi skulle slette anmeldelsene. Men da lar vi de stå, for det var ingenting annet enn vår opplevelse og konstruktiv kritikk og det må vi jo få dele! 

Anonymkode: e3bd2...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting hun kan"ta videre" med dere.

hilsen jurist

Anonymkode: aba76...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en venninne tok volumvipper hos en dame for en kort stund siden. Vippene ble limt helt inntil huden på øyelokket og falt av etter 5 dager, har hatt vipper tidligere og aldri opplevd å miste ALLE vippene mine etter 5 dager. De var itillegg veldig ubehagelig da man konstant kjente de siden flere av vippene var satt inntil øyelokket.

 

Vi klagde til vippeteknikeren, men hun hadde reklamasjonstid på 3 dager så det eneste hun kunne tilby var rabatt på en ny time - noe vi ikke ønsket og takket derfor pent nei. Hun ble dessuten veldig spydig og mente det var vår feil at vippene falt av så tidlig, men vi behandlet vippene sånn vi skal med rens/børsting og unngå vann, sminke osv.

Vi valgte å legge inn en anmeldelse på facebooksiden til dette firmaet hennes, men vi skrev ingenting som kan tolkes stygt eller uthengende. Det var noe som at det var en hyggelig dame, og hun satte fine vipper men vi var ikke fornøyd med hvordan de var satt på eller hvor lenge de varte. Og det var det vi skrev..

 

Saken nå er at hun truer oss med å ta det videre fordi vi skrev en dårlig anmeldelse på henne.. kan hun virkelig gjøre det?? Og i såfall hvordan? Vi skrev jo bare våres erfaring, og skrev heller ingenting stygt eller usaklig.

Anonymkode: e3bd2...67a

Selvfølgelig kan hun, men tviler på at det vil være lurt av henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar!🙏🏽 Det var det jeg trodde, ble litt satt ut når vi fikk melding om at hun kom til å ta det videre men tipper på at hun sa det slik at vi skulle slette anmeldelsene. Men da lar vi de stå, for det var ingenting annet enn vår opplevelse og konstruktiv kritikk og det må vi jo få dele! 

Anonymkode: e3bd2...67a

Dere kan omså skrive enda en anmeldelse på hennes side og skrive hennes reaksjon. Hva skal hun gjøre liksom? Hun kan vel kanskje slette fra sin side, men å 'ta det videre' 😂

Dere kan kanskje også legge ut anmeldelse via trustpilot, da får dem ikke slettet det.

https://no.trustpilot.com/

Anonymkode: c69ed...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan selvsagt gå til sivilt søksmål ("saksøke" dere), men det blir veldig dyrt for henne, for hun vil tape saken.

Anonymkode: c9e69...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå videre du liksom.... hva har hun liksom tenkt å gjøre? Tomme trusler fra et desperat kvinnemenneske som nekter å innse st hun har driti på draget. Slapp helt av

Anonymkode: 5c59b...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har lagt inn klage på facebook så vil "ta det videre" enten bety å klage på anmeldelsen på facebook, med facebook, eller så betyr det sivil sak i forliksrådet.

Det første kan de nok gjøre men det vil nok heller tvilsomt få noen konsekvens for dere. Worst case er at anmeldelsen blir slettet. Det andre kan de og gjøre, men først må de da altså sende inn en sak på dere og det vil i første omgang koste de rundt en tusenlapp. Deretter må de bruke tid på saken i forhold til dokumentasjon, oppmøte i forliksrådet osv, og tapet vil bare der være merkbart for en liten bedrift. Og her tviler jeg på at de vinner frem så mye.

Mange slike yrker er helt avhengig av gode tilbakemeldinger og fornøyde kunder. En liten negativ omtale kan derfor ødelegge mye. Som kjøper av tjenesten ville jeg og vært opptatt av å få det jeg hadde betalt for. Så hadde jeg vært den som bestilte denne tjenesten hvor kvaliteten ikke helt stod til forventningene, så hadde jeg i første omgang klagd direkte til selger og gitt de mulighet for å rette opp feilen - og deretter lagt ut en dårlig anmeldelse dersom de ikke ordnet opp. Ikke gått rett til å lage dårlig anmeldelse. Er for seint for det nå men kan være lurt å tenke på til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...