Gå til innhold

Mine føtter vokser ikke i lengden, men skostørrelsene går opp!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som legger merke til dette, eller er vi flere? Gjør produsentene noe med skostørrelsene?
Mener å ha lest noe om at klesstørrelser også rotes med, så folk blir både sjokkerte og triste i jakten på klær,
men altså sko; jeg hadde egentlig landet på min voksenstørrelse og har i løpet av de siste tyve årene måttet
gå opp to str. til og nå er det den str. som er min faste. I tillegg er mange sko veldig lange og smale. Det passer 
ikke for ei med vakre :jolie:  hobbitføtter, dermed blir jakten på virkelig gode sko å ha på...omfattende. What say you
der ute i landet? Har dere merket det også? :angry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føttene blir vel bredere med alderen så vidt jeg vet. I hvert fall har min blitt ca. to størrelser større siden jeg var 20. Ikke så rart kanskje siden føttene er satt sammen av mange små bein og mye muskulatur/sener som blir slappere med alderen og fordi de stadig belastes. Jeg har for øvrig ikke merket noe til at verken klær- eller skostørrelser har endret seg de siste 30 årene. Kroppen og føttene mine derimot... :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Leo over her. Jeg har og gått opp 2 strl i sko fra jeg var 27 til 37. Det er beina mine, ikke skostrl som har endret seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 42 i sko hele tiden, siden jeg var 14. Kan fortsatt bruke konfirmasjonsskoene. Kan bruke joggesko jeg hadde som ungdom fortsatt. Sko som ikke er blitt utslitt har aldri sluttet å passe. Men noen skomerker må jeg opp i 43 på, men da er det merket som er små generelt. Mann 41. Ikke tenkt over om føttene har blitt bredere, men skoene passer i alle fall. Basketskoene fra de sene ungdomsårene må jeg fortsatt ha to par tykke sokker i, ellers er de for store. 

Anonymkode: 16211...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 1 skostr pr. Barn jeg har født.

Anonymkode: d996a...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri merket noen størrelseendring på føttene siden jeg ble voksen. Har brukt str 35-36 i sko hele mitt voksne liv, og nå er jeg 50+.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Er det bare meg som legger merke til dette, eller er vi flere? Gjør produsentene noe med skostørrelsene?
Mener å ha lest noe om at klesstørrelser også rotes med, så folk blir både sjokkerte og triste i jakten på klær,
men altså sko; jeg hadde egentlig landet på min voksenstørrelse og har i løpet av de siste tyve årene måttet
gå opp to str. til og nå er det den str. som er min faste. I tillegg er mange sko veldig lange og smale. Det passer 
ikke for ei med vakre :jolie:  hobbitføtter, dermed blir jakten på virkelig gode sko å ha på...omfattende. What say you
der ute i landet? Har dere merket det også? :angry:

Sko har blitt vesentlig smalere de siste årene. Jeg har kjøpt 36 i pensko (sko en bruker uten sokk) og 37 i andre sko i 20 år. De siste 5 er letingen etter damesko som er brede nok et prosjekt. Det er ikke føttene mine som har vokst, jeg har nemlig et par sko som er 15 år gamle, og som passer like godt nå som den dagen de var nye. Når jeg spør personene i sko- og sportsbutikker om fenomenet forteller de meg at damesko er smale fordi dameføtter er smale. Hadde jeg ikke brukt størrelse 37 skulle jeg brukt herresko. De er uansett laget i vesentlig bedre kvalitet og er mye penere. 
 

Som en apropos har fenomenet smale sko ført til at de fleste skomerker med selvrespekt produserer helt egne serier med sko for brede føtter. De selger dem bare ikke i Norge, for vi er jo ikke noe marked. Men du får dem på nett.

Anonymkode: ac8de...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg spør personene i sko- og sportsbutikker om fenomenet forteller de meg at damesko er smale fordi dameføtter er smale.

Altså, wtf?? Spesielt joggesko bør ikke være så smale for kvinner heller. Og dessuten har joggesko for menn penere farger. Ikke bare rosa og lilla. 

Anonymkode: 493ad...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket meg at sko blir mindre om jeg har mye vannvekt, eller om sommeren da det er varmt. Da blir føttene hovne. Kanskje du har gått opp i vekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaffefrøken skrev:

Har merket meg at sko blir mindre om jeg har mye vannvekt, eller om sommeren da det er varmt. Da blir føttene hovne. Kanskje du har gått opp i vekt? 

Hvis det er meg du mener, så har jeg ikke det. Evt. vann legger seg da ikke i lengden utover tærne? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hvis det er meg du mener, så har jeg ikke det. Evt. vann legger seg da ikke i lengden utover tærne? :fnise: 

Joda, sprer seg over hele kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...