Gå til innhold

Noen som har opplevd at følelsene har kommet etter hvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 måneder.

Før det "holdt vi på" i to år. Datet av og på. Han holdt igjen fordi han ikke hadde de rette følelsene, og ville vente på en som gav han "sommerfugler i magen".

Til slutt satte jeg foten ned og ville avslutte alt, fordi jeg ville ha kjæreste og hadde for mye følelser til å være pulevenner.

Først da våknet han og ville bli seriøs. 

Han er snill, omsorgsfull, raus og vi har det veldig fint. Han liker ikke å prate om følelser, og når jeg spør han, så sier han at han liker å være med meg. Men han unngår spørsmål om følelser.

Nå begynner dette å gnage på meg. Han sier at han vil satse på oss to, men kan det gå bra når vi ikke er forelsket i hverandre? Jeg er 34 år, og vil ikke satse alt på han her, for så å bli forlatt om noen år, fordi han fant kjærligheten i sitt liv.

Samtidig så vet jeg at det blir vanskelig å finne en så bra mann igjen, som har de samme interessene. 

Skal jeg vente og se? Kan følelsene utvikle seg over tid?

Anonymkode: 151fc...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke tatt denne dealen. Uansett hvor bra han ellers er, og selv om ja, følelser kan nok utvikle seg. 

Jeg hadde likevel ikke gamblet på at det skjedde, og hadde ikke orket å være sammen med en som anså meg som et bra valg, men ikke akkurat kjærlighet. Da hadde jeg mye heller vært med en mindre perfekt, hvor det faktisk var kjærlighet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting at det ikke er forelskelse der. Viktigere er det vel om det er kjærlighet og sterk tiltrekning der?

Anonymkode: efb3a...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sett an hvordan han viste at han ville satse på dere to.

Sånn merker du om det er noe følelser der, som potensielt kan utvikle seg.

Å bekymre seg for hvordan noe er om 2 år er bare unødvendig, ganske mye kan skje på den tiden som ingen kan forutsi.

Har du troen på kjærlighet og på han så burde det være nok. Og hvis det ikke er, kan man jo lure på om du har de rette følelsene og om dere to egentlig passer så bra sammen som du/dere tror.

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 måneder.

Før det "holdt vi på" i to år. Datet av og på. Han holdt igjen fordi han ikke hadde de rette følelsene, og ville vente på en som gav han "sommerfugler i magen".

Til slutt satte jeg foten ned og ville avslutte alt, fordi jeg ville ha kjæreste og hadde for mye følelser til å være pulevenner.

Først da våknet han og ville bli seriøs. 

Han er snill, omsorgsfull, raus og vi har det veldig fint. Han liker ikke å prate om følelser, og når jeg spør han, så sier han at han liker å være med meg. Men han unngår spørsmål om følelser.

Nå begynner dette å gnage på meg. Han sier at han vil satse på oss to, men kan det gå bra når vi ikke er forelsket i hverandre? Jeg er 34 år, og vil ikke satse alt på han her, for så å bli forlatt om noen år, fordi han fant kjærligheten i sitt liv.

Samtidig så vet jeg at det blir vanskelig å finne en så bra mann igjen, som har de samme interessene. 

Skal jeg vente og se? Kan følelsene utvikle seg over tid?

Anonymkode: 151fc...c9f

Du er enda ung.. ønsker du barn? Ikke kast bort dine siste fruktbare år på en som ikke kan trygge deg på at det blir dere. Hallo, du fortjener en som digger deg og det skal ikke være tvil om at det er tilfelle!! Du fortjener da intet mindre 😃

Anonymkode: e1d71...60c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt tro at denne mannen har følelser for deg. Men tipper at han kanskje er av den typen som ikke er helt i kontakt med sine egne følelser. Og hvertfall ikke er særlig flink til å gi uttrykk for dem.

Den mest virkningsfulle måten for deg å få han til å måtte hente fram og vise følelsene sine, hadde nok vært å virkelig gi han et ultimatum. Fortell ham hvordan du har det, hva du ønsker fra han. Og så sier du at du ikke orker å ha det så usikkert lenger. Så går du.

Da hadde han blitt tvunget til å virkelig ta fram og vise følelsene sine, hvis han virkelig vil ha deg.

Men det er jo og en viss risiko ved dette. At han ikke føler eller ikke vil kjempe for deg.

Anonymkode: 675df...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...