Gå til innhold

Callsenter/kundesenter: Er sjefen ofte etter dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er miljøet på slike arbeidsplasser. 
Føler dere at miljøet imellom dere ansatte er bra eller er det mye baksnakking?
 

Og hvordan er det med sjefen.Overvåker han dere, passer på at dere jobber for fullt hele tiden? Eller er det lov å ta pauser? Må dere gi beskjed om dere f.eks går på wc?

 

 

Anonymkode: e33b2...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet på et kundeservice/callsenter. Mye gjennomtrekk pga dårlig miljø. Tilbakeholding av pause. Kjeft ved sykmelding. Mye unødvendig måling av prestasjoner og sette ansatte opp mot hverandre. 

En gang var jeg utenfor jobb litt tideligere for å ta en kaffe med kollega, siden vi ofte ikke fikk pause og vi ønsket å faktisk ha et arbeidsmiljø og kjenne hverandre litt. Ble ropt inn at det var så travelt at dersom vi startet med en gang skulle vi få en time overtid, men på lønnsslippen stod det 17,5 minutter (!) tid til avspasering. 

Anonymkode: cc806...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på to forskjellige kundesenter. 

Første; vi ble voktet på som hauker, effektivitet og mersalg var hovedfokus, ikke service. Måtte spørre om lov til å gå på do. Ulne kontrakter og lav terskel for å gi folk fyken. Ble holdt adskilt fra resten av bedriften. Fryktkultur og høy gjennomtrekk.

 

Andre; god takhøyde og lov til å gjøre feil. Ble sett på som en naturlig del av bedriften og ble behandlet på lik linje som alle andre ansatte. Godt miljø. Var mer fokus på god service enn salg. Opptatt av å ha ting på stell, så de fleste jobbet på faste kontrakter, ikke noe rovdrift. Veldig fritt, kunne ta pauser når vi ville så lenge vi tok hensyn til kollegaene. Fleksitid om man avtalte med leder når denne ble benyttet. Viktigste var vel kanskje at jeg ikke ble behandlet som et barn som må passes på og overvåkes, og at ledelsen hadde tillit til at vi gjorde det vi skulle.

Anonymkode: 23c99...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på tre forskjellige kundesenter, alle i ordentlige bedrifter. 

Første: 2x20 min pause + 40 min lunsj. Supert sosialt miljø. Masse festing sponset av jobben. Høye prestasjonskrav og mye krav til mersalg. Telefon hele dagen utenom pausene. Gjennom manpower. Dårlig lønn.

Andre: 40 min lunsj. Bra sosialt miljø. Høye prestasjonskrav men ingen mersalg. Telefontid 2 t i strekk før 1 time backoffice. Midlertidig kontrakt, men direkte i bedriften. Grei lønn. 

Tredje: 5 timer telefontid per dag, 5 x 30 min pause. Bra sosialt miljø. Svært høye prestasjonskrav, høye krav til utdannelse hos alle ansatte, ingen salg. Fast stilling. God lønn og pensjon. 

Anonymkode: 8222d...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:


Tredje: 5 timer telefontid per dag, 5 x 30 min pause. Bra sosialt miljø. Svært høye prestasjonskrav, høye krav til utdannelse hos alle ansatte, ingen salg. Fast stilling. God lønn og pensjon. 

Anonymkode: 8222d...9df

Really? 2,5 timer pause om dagen?

Anonymkode: e4987...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Really? 2,5 timer pause om dagen?

Anonymkode: e4987...319

Yes. Man må gjøre evt backoffice man ikke rekker under samtalene, men har man ikke noe er det pause. Til gjengjeld var samtalene krevende pga tematikk og høyt krav til antall og lengde. 

Anonymkode: 8222d...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var slossing i heisen og kokain i parkeringskjelleren og overvåkning dagen lang... 

Anonymkode: 51e6c...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yes. Man må gjøre evt backoffice man ikke rekker under samtalene, men har man ikke noe er det pause. Til gjengjeld var samtalene krevende pga tematikk og høyt krav til antall og lengde. 

Anonymkode: 8222d...9df

Da går altså en tredjedel av arbeidsdagen med til pauser? Det er jo helt vilt! Ikke noe rart det er dårlig effektivitet i det norske arbeidslivet...

Anonymkode: e4987...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...