Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg og mannen snakket sammen i går kveld før vi skulle legge oss.

Planen var å begynne prøvingen om ca. 1 år.. Men etter samtalen i går så begynte vi å lure på om vi ønsket å begynne å prøve nå snart.. 

Så mitt spørsmål er om hvor lang tid dere brukte?

Vet at alle bruker forskjellig. Kommer ikke til å stresse, det skjer da det skjer! :) 

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje at dere bør være klar over at det kan skje med en gang, så hvis dere skal ta det som det kommer så er det greit og tenke på det også. 

Her ble jeg gravid uplanlagt med første, andre kom på første forsøk og tredjemann tenkte vi at det er sjeldent at man blir gravid på første forsøk så at det skjedde en gang betyr ikke at det vil skje nå og antageligvis heller tvert i mot, så var bare å la være med prevansjon og ta det som det kommer. Det kom også på første forsøk. 

Ellers har jeg en venninne som ble gravid på prevansjon to ganger og ei anna ei ble gravid etter ett år med første og første forsøk på andre. Så er jo veldig forskjellig, men poenget er at man bør være klar når man skal kutte ut prevansjon. 

Anonymkode: 6e693...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid første måneden vi prøvde. Var da 30 år.

Anonymkode: a4613...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille satt etter prøveperiode nr 7.

Jeg skal være ærlig å si jeg begynte å stresse da vi er unge(27 og 28), men syv pp er egentlig ikke så lenge. Det føles ut som en evighet bare! 

Anonymkode: 2d2c0...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kom etter to års prøving og pergotimekur. Da var jeg 22-24 år.

Andre kom på PP 7. Da var jeg 33.

Anonymkode: be253...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje at dere bør være klar over at det kan skje med en gang, så hvis dere skal ta det som det kommer så er det greit og tenke på det også. 

Her ble jeg gravid uplanlagt med første, andre kom på første forsøk og tredjemann tenkte vi at det er sjeldent at man blir gravid på første forsøk så at det skjedde en gang betyr ikke at det vil skje nå og antageligvis heller tvert i mot, så var bare å la være med prevansjon og ta det som det kommer. Det kom også på første forsøk. 

Ellers har jeg en venninne som ble gravid på prevansjon to ganger og ei anna ei ble gravid etter ett år med første og første forsøk på andre. Så er jo veldig forskjellig, men poenget er at man bør være klar når man skal kutte ut prevansjon. 

Anonymkode: 6e693...6a0

Jeg har ikke gått på prevensjon på 1 år og 3 mnd. Men har brukt beskyttelse som regel, da vi ikke har ønsket å prøve. 
 

Veldig klar over at det kan skje med en gang, og det ville bare vært fint Tusen takk for svar! :) 

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble gravid første måneden vi prøvde. Var da 30 år.

Anonymkode: a4613...57d

Så gøy og heldige!! Tusen takk for svar!🌟 Er 21 straks, så har jo god tid. Men har alt på stell så alt er klart for en baby!

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår lille satt etter prøveperiode nr 7.

Jeg skal være ærlig å si jeg begynte å stresse da vi er unge(27 og 28), men syv pp er egentlig ikke så lenge. Det føles ut som en evighet bare! 

Anonymkode: 2d2c0...da1

Tusen takk for svar! Er 21 år nå, så har god tid. Gledes til dagen med positiv test

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er mellom 10-20% sjanse hver prøveperiode. De aller fleste blir gravide innen et år når de prøver aktivt. 

Anonymkode: 678b8...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første kom etter to års prøving og pergotimekur. Da var jeg 22-24 år.

Andre kom på PP 7. Da var jeg 33.

Anonymkode: be253...513

Tusen takk for svar! 🌟 

Blir spennende fremøve!

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hørt at det er mellom 10-20% sjanse hver prøveperiode. De aller fleste blir gravide innen et år når de prøver aktivt. 

Anonymkode: 678b8...d51

Tusen takk for info! 

 

Anonymkode: 46255...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første bestemte vi oss en dag og hadde positiv test halvannen uke etter, så det gikk veldig fort. Med nr to satt det på PP3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem måneder tok det meg.

En kollega ble gravid etter fire års prøving med assistert hjelp fra helsevesenet. To-tre måneder etter at hun fødte det etterlengtede barnet, dro hun kjensel på symptomer som kvalme osv. Tok en test.... og vipps, der var de blitt gravide uten hjelp og uten å prøve en gang på omtrent første samleie etter fødsel! De trodde naturligvis ikke at prevensjon skulle være nødvendig, for de "kunne jo ikke bli gravide på egenhånd"....! 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg og mannen snakket sammen i går kveld før vi skulle legge oss.

Planen var å begynne prøvingen om ca. 1 år.. Men etter samtalen i går så begynte vi å lure på om vi ønsket å begynne å prøve nå snart.. 

Så mitt spørsmål er om hvor lang tid dere brukte?

Vet at alle bruker forskjellig. Kommer ikke til å stresse, det skjer da det skjer! :) 

Anonymkode: 46255...f97

Vi prøver fortsatt. Begynte i 2016 😕 vært en lang reise for oss med utredning og masse ivf forsøk

Anonymkode: 7138f...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede 🌞 Vi startet for ett år og ti måneder siden tror jeg. Tar tid på grunn av underliggende sykdom, som enten oppsto tidlig i prøvingen, eller som ble oppdaget først da pga at jeg sluttet på p-piller. Måtte også starte på prevensjon en periode for å fokusere på behandling av sykdommen. Så selv om de reelle sjansene for å bli gravid har vært redusert føles det som aktiv prøving likevel 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Godis skrev:

Spennede 🌞 Vi startet for ett år og ti måneder siden tror jeg. Tar tid på grunn av underliggende sykdom, som enten oppsto tidlig i prøvingen, eller som ble oppdaget først da pga at jeg sluttet på p-piller. Måtte også starte på prevensjon en periode for å fokusere på behandling av sykdommen. Så selv om de reelle sjansene for å bli gravid har vært redusert føles det som aktiv prøving likevel 🥰

Hvilken sykdom er det snakk om?

Anonymkode: 7138f...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sykdom er det snakk om?

Anonymkode: 7138f...f67

Graves (høyt stoffskifte) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første tok det 15 mnd. Da på 3. forsøk med assistert befruktning. Jeg var 25 år da, og fikk beskjed om at jeg har lite egg igjen for alderen😔 Andremann prøver vi på med nå. Holdt på i 8 mnd. Skal til med prøverør igjen nå😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første forsøk som 33-åring, men mistet dessverre i SA uke 12. Gravid igjen på første forsøk etter at jeg fikk tilbake mensen, og den gangen gikk det bra 😊 Greit å være klar over at det er relativt vanlig å miste tidlig i svangerskapet også (ca halvparten av alle par opplever det i løpet av livet, selv om det ikke snakkes mye om). 

Anonymkode: e0e3d...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble (ikke helt planlag)t gravid første gang vi hadde sex uten prevensjon 😅 er nå i uke 16 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...