Gå til innhold

Undulat fra dyrebutikk går ikke overens med den jeg har


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en undulat fra dyrebutikk for å ha en venn til den jeg hadde fra før. Det viser seg at de overhode ikke går overens, den nye angriper den jeg har fra før. 

Jeg angrer på kjøpet (begge er hanner, noe som vanligvis går fint). Er det noen rettigheter for å returnere fuglen? Jeg har snakket med dyrebutikken og de sier at de ikke tar retur på dyr. Jeg trenger ikke full retur, penger betyr lite (men det hadde vært fint om jeg kunne få et par hundrelapper tilbake da jeg betalte nesten 700 kr for denne). Det eneste jeg vil er å ha fugler som er fornøyde, men disse krangler sånn at det er vondt å se på 😭

Anonymkode: bfb27...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres nesten ut som det er en hunn du har fått? 

Anonymkode: a4129...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres nesten ut som det er en hunn du har fått? 

Anonymkode: a4129...c55

Nei, dette er en klar hanne. Mørk blå på nebbrota. Han hakker på den lille hannen jeg har fra før (der er jeg også sikker på at det er en hanne)... I dag var jeg nødt til å separere dem, da han nye på et skikkelig angrep og fløy i ansiktet på den lille mens han pusset fjærene. 

Anonymkode: bfb27...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de burde være villig til å prøve å bytte fugl eventuelt 🤔

Anonymkode: 646c3...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å selge den til noen privat, via Finn.no? Det ville jeg gjort.

Du kan jo prøve og kjøpe en babyundulat neste gang, f.eks av noen som har hatt privat oppdrett, en som ikke har utviklet ranginstinktene sine ennå. Må det forøvrig være en hanne? Øker ikke sjansen for at de går overens om det er en av hvert kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille fugl. Håpe du finner et godt hjem til den ❤️ Tviler på den angriper for å være slem, kanskje den er redd eller syk. Har du vært hos veterinær?

Anonymkode: c3ce8...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fugler er mobbere. Vi har selv 2 hunner som vi kjøpte fra samme butikk. Vi hadde tenkt å ta bare 1 men redde for at den skulle bli ensom. Dyrebutikken plukket ut den som den var mest sammen med. Men det er tydelig at det er en som er sjef i buret. 
 

Anonymkode: 693a5...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars lille fugl. Håpe du finner et godt hjem til den ❤️ Tviler på den angriper for å være slem, kanskje den er redd eller syk. Har du vært hos veterinær?

Anonymkode: c3ce8...c0b

Nei, jeg fikk han nye for noen dager siden. Jeg snakket mer med dyrebutikken og de kunna ta han tilbake. Fikk kjøpe fôr i stedet. Jeg håper han kommer til et godt hjem ❤️

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fugler er mobbere. Vi har selv 2 hunner som vi kjøpte fra samme butikk. Vi hadde tenkt å ta bare 1 men redde for at den skulle bli ensom. Dyrebutikken plukket ut den som den var mest sammen med. Men det er tydelig at det er en som er sjef i buret. 
 

Anonymkode: 693a5...f5a

2 hunner går ikke bra sammen 😬 2 hanner går vanligvis godt sammen, men jeg måtte skille disse to. 

3 timer siden, Million skrev:

Prøv å selge den til noen privat, via Finn.no? Det ville jeg gjort.

Du kan jo prøve og kjøpe en babyundulat neste gang, f.eks av noen som har hatt privat oppdrett, en som ikke har utviklet ranginstinktene sine ennå. Må det forøvrig være en hanne? Øker ikke sjansen for at de går overens om det er en av hvert kjønn?

I følge dyrebutikken var dette en ung undulat. De sa ca 3 mnd. Etter å undersøke nærmere, ser jeg at ceren er mørk blå, og han har irisring - noe de ikke har før 4-6 mnd (ut fra hva jeg leser). 

Han første kjøpte jeg fra oppdretter. Utrolig flott hanne som er trygg på meg etter kort tid. Han var 6 uker da jeg fikk han. Jeg fryktet at han var ensom og forhørte meg med andre med undulater som så hans oppførsel og de mente jeg måtte få en til undulat med en gang. Så jeg hørte på dem om å få en hanne (det de anbefalte). Han nye hakket på han jeg hadde fra før og fryktet et blodbad. 

En hanne og en hunne kan gå overens, men det kommer an på alderen på hunnen og hannen. En hunne i hekkemodus er gjerne aggressiv mot hannen dersom han er mye yngre enn hun. 

Det viser seg også at han jeg kjøpte har nebbmidd og så syk ut. Nå skal han jeg har være alene til en fra samme oppdretter er leveringsklar om noen uker. Skal trygge han og så får han en ung venn om et par uker ❤️

Anonymkode: bfb27...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...