Gå til innhold

Aldri sex lenger.. Jeg blir sinnsykt oppgitt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Det er tror jeg også nå. Men hvorfor i huleste foreslå en ferietur i Norge? Vi var borte i 9 dager, det var hyggelig sånn sett, men null kjærlighet og sex, jeg orker liksom ikke bringe det opp fordi jeg håpet ferien ville hjelpe med og gjøre ting bedre, derfor sa jeg også ja til den turen. 

😢

Anonymkode: e1cd6...376

Har dere snakket om det jeg skrev tidligere i tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen spesifikke steder han vil besøke på norgesferien? Hvis hun damen som sender toppløse bilder ikke bor der dere bor, så kan det jo være for å være utro. Utrolig spesielt da..
 

Men høres ut som forholdet er over, ja. En ting er om han hadde gått gjennom noe, men når han behandler deg med så lite respekt, høres det lite fruktbart ut for forholdet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw skrev:

Som en nødvendig korreksjon til alle som automatisk mener det må være utroskap når mannen ikke vil ha sex med kvinnen (men sjelden motsatt) må jeg bare si:

Dette er ganske etter boka et tegn på depresjon, stress, utbrenthet eller annen psykisk lidelse hos mannen. Der kvinner i større grad viser tegn på nedstemthet eller fortvilelse, er det for menn langt vanligere å være irritable og avvisende og ikke slippe noen inn på seg, heller ikke seksuelt, når han har det vanskelig. Det er ofte ikke lett å se.

Jeg ville i alle fall gitt det et forsøk å snakke om situasjonen hans før forholdet dømmes nord og ned.

Som jeg har skrevet, jeg har prøvd og prate med han idag, det gikk rett vest. 

Kopierer og limer inn litt av det jeg har skrevet før idag. 

Spurte om vi kunne snakke sammen idag, men han har tydeligvis ikke noe og snakke med meg om. Han har spurt meg flere ganger om og bli sugd, men det gidder jeg som sagt ikke når ting er som de er. Så kjenner igjen følelsen at man føler seg uatraktiv, usexy og alt det. Jeg for liksom ingen ordentlig grunn til hvorfor han ikke ønsker og ha sex, og han vil ikke være kjærlig eller noe. Han ligger gjerne på sofaen og jeg sover alene i senga, det har skjedd oftere og oftere, tom når vi var på ferie. Jeg trodde kanskje en liten ferie ville hjelpe men nei, ferien var tom hans forslag. 

Vi har hat sex tørke før, men ikke så lenge som dette. Og han har alltid vært flink til og ta initiativ til sex, men nå skjer det aldri, og hvis jeg prøver å ta på han, så sier han "ikke ta på meg". Men han kan danske meg på rumpa og prøve og ta meg på musa for morroskyld. Der vi var på ferie så sier han at dusjen er ganske stor og det var sånn stang man kunne henge håndkle på eller noe inni dusjen, så han sa at dusjen var stor og der kunne man tom holde seg fast, så ja jeg kunne gjøre det så kunne han jo kjøre en dildo inn. Og igjen så sier han dette for og sikkert påpeke at nei vi skal ikke ha sex. Mtp hvordan han ellers er. 

Nå er det kjempe dårlig stemning, han slang dritt. Først sa han at han ikke har noe og prate med meg om, så jeg sier at vi har jo det. Så sier jeg bare mitt selv om han mener vi ikke har noe og snakke om. Forteller at det leit at han ikke vil ha sex, sover i stua, aldri vil ha nærhet til meg lenger. Da får jeg svar som "hvem vil ha sex med deg", han sa tom at han vurderte og gå bak min rygg og da kunne jeg bare klappe meg selv på skulderen, for da er det min skyld. Fra og prate om sex, til utroskap, og så stakk han ut døra. Så ja, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg🤷🏼‍♀️. Jeg blir jo selvfølgelig kjempe lei meg av det han sier, det sårer som bare det og fikk meg til og begynne og gråte. 

Noen ba meg snoke på tlf. Jeg nevnte at han var veldig aktiv på snap og messenger. Jeg gikk raskt igjennom messenger. Han snakker med utrolig mange folk der spesielt i grupper, så fant jeg dessverre et jentenavn, gikk inn på den samtalen, de har tekstet litt frem og tilbake i ny og ne, hun har sendt toppløse bilder av seg selv, senest igår morges sendte hun et bilde til han hvor hun lå i senga. Og skrev god morgen, han hadde ikke svart henne på det, men så at de hadde tekstet mye frem og tilbake tidligere. Det føles for meg som utroskap. Kanskje derfor han avstår ifra sex og ikke ønsker noe nærhet med meg, fordi han har henne? Jeg aner ikke hvem hun er, og hun har aldri vært i hans omkrets tidligere som jeg vet om og vi har kjent hverandre i ganske mange år, før vi ble sammen også. 

Det er også noe han tar opp når jeg spør om vi kan snakke, for jeg sa isted at jeg merker at det er dårlig stemning her nå. Da sier han "du kjenner ikke meg, du vet ikke hva jeg føler". Det også, hvorfor slenge en sånn kommentar om at jeg ikke kjenne etter så mange år.

 

Anonymkode: e1cd6...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, isw skrev:

Har dere snakket om det jeg skrev tidligere i tråden? 

Han har slitt litt med depresjon, men det har virket bra i mange mnd nå. Han er ikke en stressa type. Han har vært kjempe langt ned og fortsatt vist interesse til sex og nærhet. Nå er det ingenting. Jeg føler meg totalt avvist. Det er over 6 mnd siden han sa han elsket meg eller var glad i meg. Så jeg gnager på mye. Spesielt nå som det har vært stopp på sex en god stund også. Han holdt rundt meg for 2 netter siden, så det er så mye forvirring. På turen ville han ligge i sofaen sammen om kvelden, da ba han om det. Det er mulig jeg også overreagerer, men mye av det han sa isted sårer mye, det virker som det er et problem her, men han nekter og snakke om det. Så selvfølgelig blir jeg engstelig for at han er ferdig med forholdet uten og gjøre det slutt. 

Anonymkode: e1cd6...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner må innse at en mann er mer lik dere selv enn dere tror. En mann står ikke alltid klar med stiv kuk i handa når dere ønsker det. 

Hadde TS vært en mann og opplevd det samme med dama, så hadde folk bedt han om å skjerpe seg siden han har fått sex fra dama i så mange år.

 

Anonymkode: 2e1fb...f5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har skrevet, jeg har prøvd og prate med han idag, det gikk rett vest. 

Kopierer og limer inn litt av det jeg har skrevet før idag. 

Spurte om vi kunne snakke sammen idag, men han har tydeligvis ikke noe og snakke med meg om. Han har spurt meg flere ganger om og bli sugd, men det gidder jeg som sagt ikke når ting er som de er. Så kjenner igjen følelsen at man føler seg uatraktiv, usexy og alt det. Jeg for liksom ingen ordentlig grunn til hvorfor han ikke ønsker og ha sex, og han vil ikke være kjærlig eller noe. Han ligger gjerne på sofaen og jeg sover alene i senga, det har skjedd oftere og oftere, tom når vi var på ferie. Jeg trodde kanskje en liten ferie ville hjelpe men nei, ferien var tom hans forslag. 

Vi har hat sex tørke før, men ikke så lenge som dette. Og han har alltid vært flink til og ta initiativ til sex, men nå skjer det aldri, og hvis jeg prøver å ta på han, så sier han "ikke ta på meg". Men han kan danske meg på rumpa og prøve og ta meg på musa for morroskyld. Der vi var på ferie så sier han at dusjen er ganske stor og det var sånn stang man kunne henge håndkle på eller noe inni dusjen, så han sa at dusjen var stor og der kunne man tom holde seg fast, så ja jeg kunne gjøre det så kunne han jo kjøre en dildo inn. Og igjen så sier han dette for og sikkert påpeke at nei vi skal ikke ha sex. Mtp hvordan han ellers er. 

Nå er det kjempe dårlig stemning, han slang dritt. Først sa han at han ikke har noe og prate med meg om, så jeg sier at vi har jo det. Så sier jeg bare mitt selv om han mener vi ikke har noe og snakke om. Forteller at det leit at han ikke vil ha sex, sover i stua, aldri vil ha nærhet til meg lenger. Da får jeg svar som "hvem vil ha sex med deg", han sa tom at han vurderte og gå bak min rygg og da kunne jeg bare klappe meg selv på skulderen, for da er det min skyld. Fra og prate om sex, til utroskap, og så stakk han ut døra. Så ja, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg🤷🏼‍♀️. Jeg blir jo selvfølgelig kjempe lei meg av det han sier, det sårer som bare det og fikk meg til og begynne og gråte. 

Noen ba meg snoke på tlf. Jeg nevnte at han var veldig aktiv på snap og messenger. Jeg gikk raskt igjennom messenger. Han snakker med utrolig mange folk der spesielt i grupper, så fant jeg dessverre et jentenavn, gikk inn på den samtalen, de har tekstet litt frem og tilbake i ny og ne, hun har sendt toppløse bilder av seg selv, senest igår morges sendte hun et bilde til han hvor hun lå i senga. Og skrev god morgen, han hadde ikke svart henne på det, men så at de hadde tekstet mye frem og tilbake tidligere. Det føles for meg som utroskap. Kanskje derfor han avstår ifra sex og ikke ønsker noe nærhet med meg, fordi han har henne? Jeg aner ikke hvem hun er, og hun har aldri vært i hans omkrets tidligere som jeg vet om og vi har kjent hverandre i ganske mange år, før vi ble sammen også. 

Det er også noe han tar opp når jeg spør om vi kan snakke, for jeg sa isted at jeg merker at det er dårlig stemning her nå. Da sier han "du kjenner ikke meg, du vet ikke hva jeg føler". Det også, hvorfor slenge en sånn kommentar om at jeg ikke kjenne etter så mange år.

 

Anonymkode: e1cd6...376

Vel, han sliter med noe. Det er dessverre litt typisk en del menn å ikke adressere sine egne problemer og bare skylde på andre. 
 

Jeg er 90% sikker på at det ligger en psykisk utfordring bak dette. Men det relevante spørsmålet er jo hvorvidt det er noe vits i at du går mer inn på det, og om det beste rett og slett er at dere går fra hverandre. Han virker jo veldig lite motivert for endring. Det er jo også veldig slitsomt for deg å få skylden for alt som er galt, og du fortjener bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lønneberget skrev:

Er det noen spesifikke steder han vil besøke på norgesferien? Hvis hun damen som sender toppløse bilder ikke bor der dere bor, så kan det jo være for å være utro. Utrolig spesielt da..
 

Men høres ut som forholdet er over, ja. En ting er om han hadde gått gjennom noe, men når han behandler deg med så lite respekt, høres det lite fruktbart ut for forholdet. 

Nei, ikke noe spesielle steder. Lånte en hytte som tilhører en i familien. Jeg fikk med meg hele navnet på hun dama og hun bor litt over 1 times kjøring ifra oss. Så da var vi mange timer unna der hun evt bor😅. Jeg måtte Google dette selvfølgelig. Men igjen så tenker jeg, du har sittet og tekstet med henne og latt hun sende deg flere halvnakne bilder uten og si at du har dame/samboer. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kvinner må innse at en mann er mer lik dere selv enn dere tror. En mann står ikke alltid klar med stiv kuk i handa når dere ønsker det. 

Hadde TS vært en mann og opplevd det samme med dama, så hadde folk bedt han om å skjerpe seg siden han har fått sex fra dama i så mange år.

 

Anonymkode: 2e1fb...f5a

Jeg sier ikke at menn ikke kan få slite med noe. Men ut ifra hvordan ting har vært før også spesielt sexlivet, så har det endret seg totalt. Ja vi har også hat tørke. Men han har fortsatt ønsket nærhet. Nå vil han ingenting lenger. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke noe spesielle steder. Lånte en hytte som tilhører en i familien. Jeg fikk med meg hele navnet på hun dama og hun bor litt over 1 times kjøring ifra oss. Så da var vi mange timer unna der hun evt bor😅. Jeg måtte Google dette selvfølgelig. Men igjen så tenker jeg, du har sittet og tekstet med henne og latt hun sende deg flere halvnakne bilder uten og si at du har dame/samboer. 

Anonymkode: e1cd6...376

Skjønner, dét var jo godt da! 
 

Ja altså, er skikkelig drittsekkoppførsel av han. Hva tenker du å gjøre med dette da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, isw skrev:

Vel, han sliter med noe. Det er dessverre litt typisk en del menn å ikke adressere sine egne problemer og bare skylde på andre. 
 

Jeg er 90% sikker på at det ligger en psykisk utfordring bak dette. Men det relevante spørsmålet er jo hvorvidt det er noe vits i at du går mer inn på det, og om det beste rett og slett er at dere går fra hverandre. Han virker jo veldig lite motivert for endring. Det er jo også veldig slitsomt for deg å få skylden for alt som er galt, og du fortjener bedre.

Ja jeg vet, han har aldri vært flink til og snakke om at han "sliter", eller er deprimert. Jeg har visst at han har vært langt nede, men han snakket ikke om det før han var oppe igjen. Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med og spørre om og prate noe mer? Når jeg fikk den responsen tidligere idag hvor jeg spurte om vi kunne snakke og det endte så dårlig. Han virker ikke motivert i det hele tatt for endring. Jeg har liksom tenkt på så mange småting de siste mnd og har forsatt holdt meg oppe. Men etter ferien så tok det bare kaka, når ting ikke ser ut til og bli bedre. Jeg blir kjempe lei meg og fortvilet over hvordan han tar dette. Ikke ønsker og snakke, legger skylden på meg hvis han er utro feks. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lønneberget skrev:

Skjønner, dét var jo godt da! 
 

Ja altså, er skikkelig drittsekkoppførsel av han. Hva tenker du å gjøre med dette da? 

Nei jeg vet ikke? Jeg føler jo at man ikke kommer noen vei. Og jeg kan ikke ta opp at jeg snoket på mobilen og fant samtalen alle de bildene hun har sendt😳. Jeg føler meg sikkerlig stuck. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg begynner også lure. Men hvorfor spørre om vi skal ta en ukes ferie i Norge også da, vi kom hjem for 2 dager siden. 

Anonymkode: e1cd6...376

Han klarer ikke gjøre det. Enig med denne; 

37 minutter siden, Mallard skrev:

Som sagt, han er ferdig med forholdet, men er for feig til å gjøre det slutt. Taktikken hans er å behandle deg som dritt, til DU gjør det slutt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han bare tenker at det er mere jobb enn gevinst. En runk tar bare noen minutter og har samme resultat.

Anonymkode: d4cf6...606

En runk har samme resultat som det å knulle dama?

Ehm. Nei. Høres ikke ut som du vet så veldig mye om damer og det å ivareta et forhold.

 

Trådstarter, jeg tenkte da jeg leste tråden at det virker som om han ber deg om noe. Hva det er, vet ikke jeg, men det høres ut mer som at han vil at du skal bry deg mer, enn at han er utro.

Men så leste jeg at han driver og mottar bilder av en annen dame.

Og at du nesten ikke reagerer på det.

Og at du ikke en gang vil si fra at du har snoket og funnet dette ut. 

Hallo!

Våkne opp!

Det går jo ikke an å ha et forhold hvis man bryr seg sååå lite om hverandre!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, han har aldri vært flink til og snakke om at han "sliter", eller er deprimert. Jeg har visst at han har vært langt nede, men han snakket ikke om det før han var oppe igjen. Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med og spørre om og prate noe mer? Når jeg fikk den responsen tidligere idag hvor jeg spurte om vi kunne snakke og det endte så dårlig. Han virker ikke motivert i det hele tatt for endring. Jeg har liksom tenkt på så mange småting de siste mnd og har forsatt holdt meg oppe. Men etter ferien så tok det bare kaka, når ting ikke ser ut til og bli bedre. Jeg blir kjempe lei meg og fortvilet over hvordan han tar dette. Ikke ønsker og snakke, legger skylden på meg hvis han er utro feks. 

Anonymkode: e1cd6...376

Depresjon hos menn er vanskelig. Det varierer jo litt med hvilke deler av hjernen sykdommen angriper, men som sagt, der kvinner som regel reagerer med sorg, fortvilelse og mye emosjoner, kan menn oftere reagere med energiløshet, anhedoni (gledesløshet inkl. manglende lyst), irritabilitet, meningsløshet og at man setter opp et skjold og angriper alt som nærmer seg intimsonen hans. Du ser jo eksempelvis selvmord som skjer «ut av det blå» hos menn, når man ikke orker denne forsvarsposisjonen mer og alt er meningsløst, og omgivelsene skjønte ingenting.  
 

Jeg ville gitt han en siste sjanse. Jeg hadde vært tydelig på at dette kan du ikke leve med, men at du er innstilt på at dere skal løse dette sammen og at han skal få den hjelp og støtte han trenger, hvis han er villig til å søke hjelp og gjøre de endringene som skal til. Men som sagt, for din egen del må det endringer til. Hvis ingen endringer skjer, synes jeg du skal være tydelig på at du ikke kan bli i forholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev:

En runk har samme resultat som det å knulle dama?

Ehm. Nei. Høres ikke ut som du vet så veldig mye om damer og det å ivareta et forhold.

 

Trådstarter, jeg tenkte da jeg leste tråden at det virker som om han ber deg om noe. Hva det er, vet ikke jeg, men det høres ut mer som at han vil at du skal bry deg mer, enn at han er utro.

Men så leste jeg at han driver og mottar bilder av en annen dame.

Og at du nesten ikke reagerer på det.

Og at du ikke en gang vil si fra at du har snoket og funnet dette ut. 

Hallo!

Våkne opp!

Det går jo ikke an å ha et forhold hvis man bryr seg sååå lite om hverandre!

Jeg føler selv at jeg viser at jeg bryr meg, jeg prøver og være kjærlig mot han, men møter bare en vegg. Det med bildene fant jeg ut idag. Og jeg er egentlig litt tom for ord. Jeg har tenkt på så mye i så mange mnd og nå finner jeg også ut at han har tekstet og motatt bilder av en annen dame. Hva skal jeg si? "jeg snoket på mobilen din og vet at du snakker mye med navn og mottar en god del lettkledde bilder av henne.. Det setter jo meg i et kjempe dårlig lys. Og etter samtalen jeg prøvde å føre idag, så ble bare all energien dratt ut av meg og jeg sitter her som et slags stort spørsmålstegn, og tenker på alt mulig. Det her vært alt fra at han skriver anderledes til meg, sier ikke at han er glad i meg eller elsker meg, så kommer denne sex tørken, så finner jeg ut om hun dama idag. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blåst lang marsj i om han har depresjon eller hva søren! Å si "hvem vil ligge med deg?" til dama si og mene at det er hun som er skyldig hvis han er utro, kan ikke unnskyldes med depresjon, det er drittsekkoppførsel og lager sår som ikke lett kan glattes over! Jeg hadde bedt om forklaring på hvorfor dette skulle vært min skyld! Virker som han mener at ts har gjort noe galt? Er det noe du ikke har fortalt, ts? Virker jo ikke sånn, men han oppfører seg sånn. 

Forholdet hadde uansett vært over for min del hvis kjæresten hadde lirt av seg sånn dritt til meg! 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vet ikke? Jeg føler jo at man ikke kommer noen vei. Og jeg kan ikke ta opp at jeg snoket på mobilen og fant samtalen alle de bildene hun har sendt😳. Jeg føler meg sikkerlig stuck. 

Anonymkode: e1cd6...376

Men kan du tenke deg fortsette i forholdet? Du må jo ikke si at du har sett disse bildene. Skjønner at du er i sjokk da - kanskje du kan reise til en venninne for å få litt avstand og tenke litt? 
 

Han må jo ta ansvar for seg selv og finne ut av hva han vil. Og oppføre seg deretter. Og dette gjelder jo for deg også, at du må klarere ovenfor deg selv hva du ønsker i forholdet. 
 

Men kan jo si at jeg hadde vært deg, så hadde jeg klikket om han hadde vært så nedlatende mot meg, tenker på alt han allerede har sagt til deg. Altså, nei takk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Jeg hadde blåst lang marsj i om han har depresjon eller hva søren! Å si "hvem vil ligge med deg?" til dama si og mene at det er hun som er skyldig hvis han er utro, kan ikke unnskyldes med depresjon, det er drittsekkoppførsel og lager sår som ikke lett kan glattes over! Jeg hadde bedt om forklaring på hvorfor dette skulle vært min skyld! Virker som han mener at ts har gjort noe galt? Er det noe du ikke har fortalt, ts? Virker jo ikke sånn, men han oppfører seg sånn. 

Forholdet hadde uansett vært over for min del hvis kjæresten hadde lirt av seg sånn dritt til meg! 

Hadde jeg gjort noe galt som jeg visste om, hadde jeg skrevet det. Men om jeg har gjort han noe så vet ikke jeg hva det er. Han har vært ute et par timer nå, jeg prøvde og ringe uten svar, 2 ganger, så ringer han opp igjen og sier, "hvorfor tror du jeg går? Din forpulte hore, gi faen i og ringe meg." så skulle jeg prøve og si at vi må snakke sammen, men han slang på røret før jeg fikk sagt noe. 

Anonymkode: e1cd6...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg gjort noe galt som jeg visste om, hadde jeg skrevet det. Men om jeg har gjort han noe så vet ikke jeg hva det er. Han har vært ute et par timer nå, jeg prøvde og ringe uten svar, 2 ganger, så ringer han opp igjen og sier, "hvorfor tror du jeg går? Din forpulte hore, gi faen i og ringe meg." så skulle jeg prøve og si at vi må snakke sammen, men han slang på røret før jeg fikk sagt noe. 

Anonymkode: e1cd6...376

Hva søren!!! 

Det har klikket for han! 

Er bare å pakke sakene hans! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han har vært utro en gang, eller kanskje vurderer det, og derfor passet på å legge skylda på deg. Hvorfor skulle han snakke om det hvis han ikke tenkte på det? 

Kan hende han nøler med å bryte, f eks er det ikke sikkert den andre dama egentlig er noe for ham, og dere har vært sammen så lenge. Kanskje han er redd for at hun ikke vil ha ham når hun blir kjent med ham.

Han vil gå, men tør ikke ta steget. Han vil gå, men må ha en sikker dame å gå TIL før han  går fra deg. Han vil gå, men vil ikke ha skylda for bruddet. Tror mest på at han ikke har hun andre helt i boks ennå...

Anonymkode: cb943...9c6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...