Gå til innhold

Uføretrygden BØR økes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg èn god grunn til at den bør økes.

Anonymkode: 171e6...5ef

Det gjorde jo TS i HI....

Anonymkode: 78bcc...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaken reduseres, da bør det heller deles ut mindre, ikke mer.

Anonymkode: 0be5f...578

Og de uføre bør ikke få en større økning enn alle andre. Det går jo mot nulloppgjør i lønnsoppgjøret, så hvorfor skal de uføretrygdede liksom få mer? 🤔 

Anonymkode: d2c79...e1e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, isw skrev:

Da må du nesten forklare meg hva det er i vannet i Norge som gjør oss til verdensmestere i uføretrygd..

Vi er flinke til å ta vare på de svakeste av oss. Det er derfor vi har flere unge uføre enn tidligere. Sykdommen blir tidlig oppdaget, slik vi har får ett verdig liv. I andre land får ikke de svakeste av oss muligheten til dette.

Anonymkode: f4422...a9c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jo TS i HI....

Anonymkode: 78bcc...02c

Mener du det er en god nok grunn???

Anonymkode: 171e6...5ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, h.r skrev:

Jeg er ufør. Jeg har ligget med ME i 7 år. Jeg er veldig takknemlig for de kronene jeg får. Jeg har minstesats, og klarer meg, fordi jeg ikke er ute på noe. Men mye av pengene mine går til medisiner og apotekvarer, så jeg kunne ønsket meg ei lavere frikortgrense, i alle fall.

Og til de som evt. måtte kritisere, uten selv å ha kjent det på kroppen; gå hjem og vær fyllesyk konstant i 7 år. Da har vi et grunnlag for å kunne diskutere kronisk sykdom, og det å "fortjene" de pengene vi får. Jeg hadde 13 saksbehandlere i NAV, på 3,5 år, så det er ingen lett vei å gå, bokstavelig talt, når man ikke klarer å stå oppreist. En stor klem til dere andre uføre der ute!

Har nylig fått uføretrygd etter 20 års langt slit. Til slutt måtte jeg bare resignere. Var da på 2 år i bachelor. Nesten i mål. Så så det bare helt stopp, og alt jeg hadde drømt om falt i grus. Når jeg skal beskrive for andre hvordan det føles, er det som fyllesyke eller kjøre bil i beruset tilstand. Ikke en du ønsker som kollega akkurat

Anonymkode: eafb4...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jo TS i HI....

Anonymkode: 78bcc...02c

Nei, ingen av de grunnene var gode.

Anonymkode: 0be5f...578

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uføretrygden må alltid ligge under lavtlønnsyrkenes årslønn så folk motiveres til å jobbe, så nei den bør ikke økes. 

Anonymkode: 52fbf...dd5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Helt enig. Og vi burde gi redusert lønn til mennesker på kg som klager over uføre, for vi burde ikke trenge betale full lønn til mennesker med lavere intelligens som gjør en dårlig jobb på arbeidsplassen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at uføre får så de lever et godt liv. Jeg har sett nok til å vite at mange som mottar uføretrygd ikke ville klart seg i arbeidslivet slik det fungerer per i dag. Noen klarer knapt å fungere i det hele tatt.

Jeg mener at det er vår plikt som samfunn å hjelpe de som trenger det så lenge vi har muligheten.

Anonymkode: 3d9c4...56c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snødråpe skrev:

Helt enig. Og vi burde gi redusert lønn til mennesker på kg som klager over uføre, for vi burde ikke trenge betale full lønn til mennesker med lavere intelligens som gjør en dårlig jobb på arbeidsplassen sin

Hva med de uføre på KG som klager?

Anonymkode: 53c19...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med de uføre på KG som klager?

Anonymkode: 53c19...1c2

De burde få økt uføretrygd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre skulle hatt høyere trygd. Foreldrepermisjonen skulle vært lengre. Alle syke skulle fått all medisin og behandling uansett hvor dyr den måtte være. Sykehjemmene skulle hatt så mange pleiere på jobb at hver en eldre beboer kunne blitt sett og hørt på et skikkelig vis. Skolene skulle vært så romslige at man kunne hatt mindre klasser, og det skulle vært så mange lærere at de raust kunne fulgt opp hver en elev faglig og sosialt. Sliterne, som har gått til jobb år etter år, skulle hatt høyere lønn. Kommunale bygg skulle ikke vært pleid mot forfall og svinn. Veier og manglende infrastruktur skulle vært løst.

Enkelte skulle hatt større takknemlighet...

Anonymkode: d9025...593

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uføre skulle hatt høyere trygd. Foreldrepermisjonen skulle vært lengre. Alle syke skulle fått all medisin og behandling uansett hvor dyr den måtte være. Sykehjemmene skulle hatt så mange pleiere på jobb at hver en eldre beboer kunne blitt sett og hørt på et skikkelig vis. Skolene skulle vært så romslige at man kunne hatt mindre klasser, og det skulle vært så mange lærere at de raust kunne fulgt opp hver en elev faglig og sosialt. Sliterne, som har gått til jobb år etter år, skulle hatt høyere lønn. Kommunale bygg skulle ikke vært pleid mot forfall og svinn. Veier og manglende infrastruktur skulle vært løst.

Enkelte skulle hatt større takknemlighet...

Anonymkode: d9025...593

Helt enig👏

Anonymkode: eafb4...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

minimalism.

du trenger bare brød, ris, melk, tomat, fisk... veldig lite. 

og leilighet.

og klær. god kvalitet. 

og telefon/internett/media/aviser, TV kanaler. 

og litt ekstra for å reise, og treffe folk i byen. 

kanskje 20-30,000 per måned? 

leilighet er elefanten... den kan være dyrt, men resten burde ikke koste veldig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kanskje like viktig som penger er en telefon med omtanke. Man kan klare seg på ganske lite så lenge man folk rundt som bryr seg.

Anonymkode: 3d9c4...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uføre har det spesielt vanskelig i disse krisetider. De har langt flere utgifter, da det er lengre helsekøer enn vanlig. Derfor bør også uføretrygden økes!

Anonymkode: f4422...a9c

Den bør økes for de som får minst. Syntes ikke de som får 350000 trenger mer liksom..  

Anonymkode: 1e707...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den bør økes for de som får minst. Syntes ikke de som får 350000 trenger mer liksom..  

Anonymkode: 1e707...238

350 k er ikke så mye i dag.

Anonymkode: 3d9c4...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si meg èn god grunn til at den bør økes.

Anonymkode: 171e6...5ef

Den dekker ikke matvarer og klær av kvalitet, når alle faste utgifter er betalt. Prisene har steget voldsomt de siste årene. Mye mer enn trygden, og man har derfor fått mye mindre, selv om beløpet har økt.

Det er ille nok å stå utenfor arbeid og samfunnet, om man ikke skal straffes for det også. Bare fordi man er ufør, skal man ikke ha et uverdig liv.

Anonymkode: 65312...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, isw skrev:

Alle har rett til sin mening, men skal uføretrygden økes må det også bli strengere krav til å få den, for å sile ut de som mest ikke VIL jobbe. Kun de som objektivt sett ikke KAN jobbe bør få trygd. Så kan trygden bli høyere for de som er berettiget den.

Er med på den. Gjør det vanskeligere å få den, men la de som skal ha den få en mer verdig tilværelse.

Anonymkode: 65312...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kunne jo vært dobblet hvis de 50% som ikke skulle hatt ikke fikk, dessverre for dere som er virkelig syke;(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...