Gå til innhold

Uføretrygden BØR økes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uføre har det spesielt vanskelig i disse krisetider. De har langt flere utgifter, da det er lengre helsekøer enn vanlig. Derfor bør også uføretrygden økes!

Anonymkode: f4422...a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg èn god grunn til at den bør økes.

Anonymkode: 171e6...5ef

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har rett til sin mening, men skal uføretrygden økes må det også bli strengere krav til å få den, for å sile ut de som mest ikke VIL jobbe. Kun de som objektivt sett ikke KAN jobbe bør få trygd. Så kan trygden bli høyere for de som er berettiget den.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si meg èn god grunn til at den bør økes.

Anonymkode: 171e6...5ef

Krisetid. Da bør også uføre få sin del av kaken.

Anonymkode: f4422...a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bør økes er stipend, til 100% av utbetalt sum ved fullført grad. Og så til 20 000 i måneden.Uføre har det greit, og trenger heller økonomikurs enn mer penger. 

Anonymkode: fce59...397

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Alle har rett til sin mening, men skal uføretrygden økes må det også bli strengere krav til å få den, for å sile ut de som mest ikke VIL jobbe. Kun de som objektivt sett ikke KAN jobbe bør få trygd. Så kan trygden bli høyere for de som er berettiget den.

Det er holdningen deres som er problemet. Det er enormt vanskelig å få uføretrygd. Du tror sikkert at man kan bestille uføretygd hos legen (akkurat som man bestiller sykemelding). Nei, uføretrygd er ikke en hyllevare. Når skal folk forstå dette.

Anonymkode: f4422...a9c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisetid. Da bør også uføre få sin del av kaken.

Anonymkode: f4422...a9c

Så uføretrygdede skal få mer enn de hadde før krisen inntraff mens andre får mindre? Kan du begrunne dette?

Anonymkode: aac88...851

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo også alle andre lønninger økes da krisetider rammer alle, og da er vi jo like langt. 

Anonymkode: d2c79...e1e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er holdningen deres som er problemet. Det er enormt vanskelig å få uføretrygd. Du tror sikkert at man kan bestille uføretygd hos legen (akkurat som man bestiller sykemelding). Nei, uføretrygd er ikke en hyllevare. Når skal folk forstå dette.

Anonymkode: f4422...a9c

Dessuten, er det  Norge som har den høyeste antall av uføretrygd i Europa.  

Anonymkode: d85f1...62e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som bør økes er stipend, til 100% av utbetalt sum ved fullført grad. Og så til 20 000 i måneden.Uføre har det greit, og trenger heller økonomikurs enn mer penger. 

Anonymkode: fce59...397

Tullprat !

Anonymkode: 4c60e...7f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror at vi har uføretrygd fordi vi er late. Det er faktisk mange som ikke kan jobbe lengre. Jeg har jobbet i mange år og kroppen er utslitt etter hardt arbeid, pluss at jeg har en kronisk sykdom. Det virker så lett å rakke ned på de uføretrygdede. Noen har alt for lav pensjon i forhold til prisstigninger.

Anonymkode: 0ae3d...9c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten, er det  Norge som har den høyeste antall av uføretrygd i Europa.  

Anonymkode: d85f1...62e

Og det er idiotordningen "Ung ufør" som i hovedsak er skyld i det.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/nye-navtall-enorm-okning-i-antall-unge-ufore-6.158.649342.86a3fcebf4

Anonymkode: 4c60e...7f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør. Jeg har ligget med ME i 7 år. Jeg er veldig takknemlig for de kronene jeg får. Jeg har minstesats, og klarer meg, fordi jeg ikke er ute på noe. Men mye av pengene mine går til medisiner og apotekvarer, så jeg kunne ønsket meg ei lavere frikortgrense, i alle fall.

Og til de som evt. måtte kritisere, uten selv å ha kjent det på kroppen; gå hjem og vær fyllesyk konstant i 7 år. Da har vi et grunnlag for å kunne diskutere kronisk sykdom, og det å "fortjene" de pengene vi får. Jeg hadde 13 saksbehandlere i NAV, på 3,5 år, så det er ingen lett vei å gå, bokstavelig talt, når man ikke klarer å stå oppreist. En stor klem til dere andre uføre der ute!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er holdningen deres som er problemet. Det er enormt vanskelig å få uføretrygd. Du tror sikkert at man kan bestille uføretygd hos legen (akkurat som man bestiller sykemelding). Nei, uføretrygd er ikke en hyllevare. Når skal folk forstå dette.

Anonymkode: f4422...a9c

Da må du nesten forklare meg hva det er i vannet i Norge som gjør oss til verdensmestere i uføretrygd..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg èn god grunn til at den bør økes.

Anonymkode: 171e6...5ef

ÉN

Anonymkode: eafb4...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Da må du nesten forklare meg hva det er i vannet i Norge som gjør oss til verdensmestere i uføretrygd..

Hvem er du som setter deg på din høye hest og dømmer andre. Spør de ansvarlige om hvorfor vi ligger på toppen! Og kom deg ned av hesten......

Anonymkode: 0ae3d...9c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisetid. Da bør også uføre få sin del av kaken.

Anonymkode: f4422...a9c

Kaken reduseres, da bør det heller deles ut mindre, ikke mer.

Anonymkode: 0be5f...578

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er idiotordningen "Ung ufør" som i hovedsak er skyld i det.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/nye-navtall-enorm-okning-i-antall-unge-ufore-6.158.649342.86a3fcebf4

Anonymkode: 4c60e...7f4

Du vet jo ikke engang hva Ung Ufør er. 

Anonymkode: e7814...26c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er idiotordningen "Ung ufør" som i hovedsak er skyld i det.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/nye-navtall-enorm-okning-i-antall-unge-ufore-6.158.649342.86a3fcebf4

Anonymkode: 4c60e...7f4

Ung ufør er misbrukt så det synger etter. Jeg vet av flere under 30 år som har fått dette pga angst/depresjoner. Skal de liksom få det bedre av å ikke jobbe resten av livet? Og ja, vet at det nok heller ikke tilrettelegges nok med jobber for denne gruppen men dette bør da prioriteres fremfor å gjøre de uføre. Alle kan gjøre noe og å jobbe er bra for alle(nesten, mange uføre kan ikke jobbe noe, men jeg tenker at en større gruppe av de kan med riktig tilrettelegging). 

Og så har du de som "lurer" seg til uføre og jobber 100 % ved siden av i eget firma og tar ut dette som overskudd og ikke lønn.... De ødelegger for alle.... 

Anonymkode: d2c79...e1e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke engang hva Ung Ufør er. 

Anonymkode: e7814...26c

Hva mener du

Anonymkode: f4422...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...