Gå til innhold

Hudpleieprodukter til veldig sensitiv hud som ikke koster en formue.


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg har voksen hud, med en del stress kviser som er veldig sensitiv. Jeg trenger et serum, dag/nattkrem samt øyekrem. Noen tips? Jeg er straks student så økonomien er deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, sssssh! skrev:

For serumer bør du forsøke the ordinary! Fås på H&M

Takk! Hvilken bør jeg velge? Er jo en haug av dem 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

Takk! Hvilken bør jeg velge? Er jo en haug av dem 🤔

Kommer an på hva du behøver og hvor gammel du er. Det er mange slik at det kan passe til nettopp deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som øyekrem anbefaler jeg Avène (kjøpes på apotek)  Det er den eneste jeg kan bruke, og jeg har prøvd mange... 

Anonymkode: 7414e...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

Cosmica på apoteket.

Jeg har sensitiv hud og bruker cosmica sin nattkrem, den fete. Reagerer ikke. Er veldig ofte tilbud 50% på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cerave har veldig gode produkter for sensitiv hud. Du finner de hos Farmasiet.no, Lyko.no eller på apoteket.

Anonymkode: 8b5d4...700

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cerave har veldig gode produkter for sensitiv hud. Du finner de hos Farmasiet.no, Lyko.no eller på apoteket.

Anonymkode: 8b5d4...700

Signerer denne. Veldig god ansiktskrem ihvertfall. 

Anonymkode: b1b77...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er veeeldig sensitiv, men er veldig glad i Korres greek yoghurt serien på vita.. 

Anonymkode: 0ecd5...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Nivea sensitive day dream. Liker den veldig godt selv om jeg vurderer å begynne med en krem for litt mer moden hud snart. 

Anonymkode: 2e213...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med litt kviser ville jeg prøver niacinamide fra the ordinary, jeg har noe sensitive hud, dvs jeg reagerer på noe (vet ikke hva), men dette funker for meg. Jeg bruker også clinique sin moisture surge som jeg synes gir godt med fukt og glatter ut de litt irriterende smårynkene som har kommet i pannen siste året. Den er allergi testet og uten parfyme. Lite går en lang vei og det koster ikke stort for en liten krokke. 

Selv bruker jeg også snegleslim fra cosrx som sies å roe ned sensitiv hud, øke kollagen i huden og gi fukt. Kan dog hende at du må over på en mildere variant, som for eks. https://www.skinsecret.no/produkter/essens/tiam-snail-azulene-water-essence/.  Ser den koster 300 kr men dette er produkt du mest sannsynlig vil ha i 6 mnd da du bruker svært lite av gangen. 

Ellers så er cerave også et godt merke, har selv bare dagkremen derfra som sier at det er en lett dagkrem, men syntes konsistensen er tykk og tung, men på huden blir det bra og den trekker godt inn. Gir meg ingen utbrudd. 

Prøv å ikke begynn med en masse produkter på en gang, la huden vende seg til et og et produkt. Da er det også lettere å se om det er noe du reagerer på 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CeraVe er det eneste min hud godtar når den er veldig sensitiv. Bruker rens, bodylotion og ansiktskremen PM. Veldig gode produkter for en billig penge. Forresten så er det ikke noe poeng i øyekrem, det er som regel bare vanlig ansiktskrem i en annen forpakning. Bare bruk ansiktskremen din! 😊 ellers er Paulas Choice et veldig bra merke (mitt favoritt merke) for sensitiv hud, de har ingen parfyme eller dritt i produktene. Hva vil du at serumet skal gjøre? 

Selv bruker jeg IUNIK snail restore serum og PC Azelaic booster. Kjempegode begge to! Avene og La Roche posay er også gode merker for sensitiv hud, men jeg foretrekker CeraVe, det et billigere også. 😊 De har forskjellige renser til forskjellig hud!

Anonymkode: 14e5e...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Clinique! Eneste produktene som huden min faktisk trives med over tid, og som ikke irriterer. Har prøvd mye forskjellig, men Clinique er det beste. Har tørr hud, med oljete t-sone og sensitiv hud. Har også problemer med rødhet og eksem. Likevel sørger Clinique for at huden min faktisk ser bra ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Dr Greve ansiktskrem sensitiv og er superfornøyd! Har svært sensitiv hud som lett får eksem av feil kremer. Dr Greve ansiktskrem sensitiv er fyldig, parfymefri og veldig mild. Synes faktisk rynker som skyldes tørrhet har blitt mye mindre fremtredende etter at jeg startet med Dr Greve ansiktskrem sensitiv. Rimelig er den også, koster rundt 75 kr på Spar for en tube, og den er drøy i bruk. 

Anonymkode: 45ff7...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jeg skal sjekke alt ut. Dr Greve kan jeg ikke bruke, den svir veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

Takk for alle svar, jeg skal sjekke alt ut. Dr Greve kan jeg ikke bruke, den svir veldig...

Hei :)

Jeg anbefaler Cerave. Grei pris.

Anbefaler deg å unngå parfyme/fragrance i produkter siden huden din er sensitiv. Jeg selv får rød hud av alt med lukt.

Er mer lukt/ekstrakter i REN sine produkter enn i Cerave f.eks.

Anonymkode: 3e5a8...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Jeg anbefaler Cerave. Grei pris.

Anbefaler deg å unngå parfyme/fragrance i produkter siden huden din er sensitiv. Jeg selv får rød hud av alt med lukt.

Er mer lukt/ekstrakter i REN sine produkter enn i Cerave f.eks.

Anonymkode: 3e5a8...d4c

Så sjekk ingredienslisten FØR kjøp er min anbefaling, unngå perfume/fragrance :) Hadde vært interessant å visst om kremen du testet fra Dr. Greve hadde parfyme i seg, jeg vil nesten anta det siden du skrev den svidde.

Anonymkode: 3e5a8...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så sjekk ingredienslisten FØR kjøp er min anbefaling, unngå perfume/fragrance :) Hadde vært interessant å visst om kremen du testet fra Dr. Greve hadde parfyme i seg, jeg vil nesten anta det siden du skrev den svidde.

Anonymkode: 3e5a8...d4c

Er jeg som anbefalte Dr Greve, og det står i lenken her at den er parfymefri. Selv har jeg svært sensitiv hud som svir og strammer av de fleste kremer, men har altså aldri reagert på Dr Greve ansiktskrem sensitiv. 

https://www.drgreve.no/products/ansiktskrem-sensitiv-hud/

Anonymkode: 45ff7...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg som anbefalte Dr Greve, og det står i lenken her at den er parfymefri. Selv har jeg svært sensitiv hud som svir og strammer av de fleste kremer, men har altså aldri reagert på Dr Greve ansiktskrem sensitiv. 

https://www.drgreve.no/products/ansiktskrem-sensitiv-hud/

Anonymkode: 45ff7...35b

Ja, den er jo parfymefri :) Var det denne du testet @Sophie-Ann? Er ingen ingredienser i denne som er typisk å kunne gi svie eller irritasjon, men er jo klart at ingen hud er lik. Men kan jo godt være du testet en av Dr Greve sine MED parfyme?

Anonymkode: 3e5a8...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...