Gå til innhold

Vondt å innrømme, men jeg blir mobbet....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen hjelpe meg til å få opp humøret mitt litt? Vært en ekstremt tung dag, tyngre enn vanlig. Jeg er ekstremt utsatt for mobbing og netthets. Hvorfor jeg er den «valgte», det vet jeg dessverre ikke. Har noen få venner, som jeg prater med, heldigvis, men det er likevel ekstremt vondt.

 

Jeg prøver å stå opp for meg selv, men da kjefter andre folk på meg og sier jeg er så umoden. Umodent at jeg beviser de det stikk motsatte(?).
 

Ja, det virker veldig ungdomsskole-aktig, men de fleste som oppfører seg sånn mot meg er 20 år og oppover. 
 

Jeg prater med psykolog, og har fått time i morgen, foresten, men jeg takler ikke mobbingen mer.

Får aldri ordentlig tak i hvem som skriver hva fordi de har laget falske profiler, men de legger ut masse rykter om meg og skal expose meg hele tiden. Orker ikke anmelde når det mest sannsynlig blir henlagt.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver hele tiden å ignorere og blokkere, men det går aldri. De finner smutthull og prater stygt om meg til andre og fortsetter.

TS

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er via sosiale medier, slett kontoene dine eller gjør de private. 

Anonymkode: 87c85...824

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Er det på nett er det på tide og slette alle some-kanaler og være av en stund. Det er ikke gøy å mobbe noen som ikke ser det eller bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er via sosiale medier, slett kontoene dine eller gjør de private. 

Anonymkode: 87c85...824

Problemet er at jeg ikke vet hvem som får tak i mine privatsaker, som også følger meg på sosiale medier, for jeg stoler ikke på så mange mer. Har gjort kontoene mine private for lenge siden.... 

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke blokkere noen, som ikke har gjort meg noen ting, men sånn jeg skjønner det, så er det sånn at hvis de ikke slipper inn, så får de enten andre venner eller kjæresten til å spørre om å følge meg....

TS

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å slippe inn nye følgere da :) har selv private brukere og slipper kun inn folk jeg møter jevnlig face to face. Legger også ut veldig lite om privatlivet mitt :) om det kunne være noe å prøve? Forøvrig trist at du opplever dette! Mennesker altså:(

Anonymkode: a52be...287

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal ta en pause fra sosiale medier? Aner ikke hva de mener er umodent, men det er jo ikke alt man må dele, så kan du leve livet ditt uten at de ser og dømmer deg. 

Anonymkode: b2607...bba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å slippe inn nye følgere da :) har selv private brukere og slipper kun inn folk jeg møter jevnlig face to face. Legger også ut veldig lite om privatlivet mitt :) om det kunne være noe å prøve? Forøvrig trist at du opplever dette! Mennesker altså:(

Anonymkode: a52be...287

Har ikke lagt ut så elegant om privatlivet mitt....vært mer at de har hørt noe om meg.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal ta en pause fra sosiale medier? Aner ikke hva de mener er umodent, men det er jo ikke alt man må dele, så kan du leve livet ditt uten at de ser og dømmer deg. 

Anonymkode: b2607...bba

Deler minst mulig, men er det f.eks bilde av meg selv, så mobber de utseende mitt....

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deler minst mulig, men er det f.eks bilde av meg selv, så mobber de utseende mitt....

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Da er det dem som er umodne her. Hva med å blokkere disse brukerne?

Også kan du legge ut et bilde som dette 😎 https://www.lovethispic.com/image/206502/i-don't-care-what-you-think-about-me,-i-don't-think-about-you-at-all

Anonymkode: b2607...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Alltid vondt å bli mobbet, og det er kanskje ingen trøst nå og langt i fra enkelt, men prøv å husk at det er de som mobber som har et problem. De som er sjalu på deg. De som mobber for å føle seg selv bedre.

Enkelte mennesker er ondskapsfulle😡og gjør alt for å føle seg bedre enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke dagen din har vært preget av dette! Du må vite at de som mobber er små personligheter som er usikre på seg selv!
Du har ikke sagt så mye om hva de sier og hvordan det formidles. Men du nevner bilde og at de mobber utseendet ditt. Dette kan man jo printscreene og anmelde. Samle opp over tid. Hvor lenge har dette pågått? Tror du det er de samme personene? Når du står opp for deg selv og får kjeft og beskjed om at det er umodent, ikke hør på det! Du vet bedre! Det er du som er den modige(som står opp for deg selv) og modne(som tar tak i problemet) :) 

Anonymkode: a52be...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det dem som er umodne her. Hva med å blokkere disse brukerne?

Også kan du legge ut et bilde som dette 😎 https://www.lovethispic.com/image/206502/i-don't-care-what-you-think-about-me,-i-don't-think-about-you-at-all

Anonymkode: b2607...bba

Har blokkert, men de finner alltids smutthull, og det er ekstremt vanskelig å finne ut av hvem🙄

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Warrior skrev:

Alltid vondt å bli mobbet, og det er kanskje ingen trøst nå og langt i fra enkelt, men prøv å husk at det er de som mobber som har et problem. De som er sjalu på deg. De som mobber for å føle seg selv bedre.

Enkelte mennesker er ondskapsfulle😡og gjør alt for å føle seg bedre enn andre. 

Takk for svar❤️

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper ikke dagen din har vært preget av dette! Du må vite at de som mobber er små personligheter som er usikre på seg selv!
Du har ikke sagt så mye om hva de sier og hvordan det formidles. Men du nevner bilde og at de mobber utseendet ditt. Dette kan man jo printscreene og anmelde. Samle opp over tid. Hvor lenge har dette pågått? Tror du det er de samme personene? Når du står opp for deg selv og får kjeft og beskjed om at det er umodent, ikke hør på det! Du vet bedre! Det er du som er den modige(som står opp for deg selv) og modne(som tar tak i problemet) :) 

Anonymkode: a52be...287

Hverdagen min blir alltid preget....sliter veldig med overtenking og tenker veldig mye på hva som har skjedd. Det har pågått jevnt i 5 år etter et brudd med eksen...Jeg var 13 år og han var 18 år, han forgrep seg på meg og vennene hans påsto at jeg løy for oppmerksomhet....sliter den dag i dag. De går rundt å sier at jeg anmelder alle for alt blant annet, når jeg aldri har anmeldt han. Jeg turte ikke....Hadde bare noen venner som ville anmelde han. Han ga seg ikke med å ta på meg og skulle «friste» med at han skulle trekke ut hvis det gjorde vondt, og det gjorde han ikke. Han fortsatte. Klarer ikke slappe av fullstendig ved sex, fordi det var så smertefullt den gangen.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagen min blir alltid preget....sliter veldig med overtenking og tenker veldig mye på hva som har skjedd. Det har pågått jevnt i 5 år etter et brudd med eksen...Jeg var 13 år og han var 18 år, han forgrep seg på meg og vennene hans påsto at jeg løy for oppmerksomhet....sliter den dag i dag. De går rundt å sier at jeg anmelder alle for alt blant annet, når jeg aldri har anmeldt han. Jeg turte ikke....Hadde bare noen venner som ville anmelde han. Han ga seg ikke med å ta på meg og skulle «friste» med at han skulle trekke ut hvis det gjorde vondt, og det gjorde han ikke. Han fortsatte. Klarer ikke slappe av fullstendig ved sex, fordi det var så smertefullt den gangen.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Tror du at det er eksen din som sender deg disse meldingene? Eller det kompisene hans? Høres jo nesten ut som det kan være han? (siden kompisene sikkert ikke bryr seg om denne gamle saken nå lenger..)  om det ER han så ville jeg vurdert å gå til politiet med det og fortelle hele denne historien, og at han fortsatt plager deg. Det er faktisk ikke greit! Du var mindreåring på den tiden, og selv om det hadde vert frivillig fra din siden, så hadde det fortsatt ikke vert greit. Fyren er patetisk! Sikkert ikke helt psykisk frisk.. ikke at det er noen god unnskylding!

Anonymkode: b2607...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at det er eksen din som sender deg disse meldingene? Eller det kompisene hans? Høres jo nesten ut som det kan være han? (siden kompisene sikkert ikke bryr seg om denne gamle saken nå lenger..)  om det ER han så ville jeg vurdert å gå til politiet med det og fortelle hele denne historien, og at han fortsatt plager deg. Det er faktisk ikke greit! Du var mindreåring på den tiden, og selv om det hadde vert frivillig fra din siden, så hadde det fortsatt ikke vert greit. Fyren er patetisk! Sikkert ikke helt psykisk frisk.. ikke at det er noen god unnskylding!

Anonymkode: b2607...bba

Nei, er nok vennene hans etter de startet å krangle med meg....Eksen var mye utro og sa han skulle ta livet av seg når jeg ikke ville være sammen med han mer. Unnskyldingene vennene hans kom med, var at jeg Tydeligvis ikke «Visste» hva han hadde gått igjennom. De skyldte på ADHD-en hans og dødsfall i nær familie, så derfor var det greit han voldtok meg.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er nok vennene hans etter de startet å krangle med meg....Eksen var mye utro og sa han skulle ta livet av seg når jeg ikke ville være sammen med han mer. Unnskyldingene vennene hans kom med, var at jeg Tydeligvis ikke «Visste» hva han hadde gått igjennom. De skyldte på ADHD-en hans og dødsfall i nær familie, så derfor var det greit han voldtok meg.

Anonymkode: 3eaf6...bf4

Wow, for noe folk. Høres ut som psykopater hele gjengen. Og at 18 åringer skal true en 13 åring etter at hun har blitt voldtatt er jo helt sykt. Håper at du har hatt folk som har vert på din siden også. Jeg har forresten en anonym instaprofil som ikke er linka opp til noen andre profiler. Da kan du bare legge til vennene dine, så er det ikke så lett for andre å finne deg heller. Men skulle egentlig ønske du kunne ha fått stoppa disse folka her ordentlig. Det der er ikke greit! 

Anonymkode: b2607...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakke med en psykolog om alt dette før forresten? 

Anonymkode: b2607...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...