Gå til innhold

Nabo dama...


miSs.

Anbefalte innlegg

.... Ironisk nok kom jeg akkurat på at nabomannen for et par dager siden sendte meg melding på messenger om kanskje dattra mi ville passe katten deres da familien skulle på ferie 😳😅 

Spent på hvordan dere her inne tolker DEN? Han har kone og barn, jeg bor alene med mine barn, men har kjæreste. 
Er han desperat på jakt etter meg, eller gjelder dette kun kvinnelige naboer? 

Anonymkode: d19f2...47b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, miSs. said:

Ha ha ha.. Funny😉 helt greit at hu spurte mannen min om hjelp til å passe katta mens de er bortreist. Men at hu legger han til på fb og itillegg sender påminnelsesmeldinger om pusen sin det er derimot IKKE greit for meg som bor under samme tak som han. Men ja, noen synes det er morsomt, andre viser ikke like mye følelser/sjalusi/desperasjon som meg.. Folk er forskjellige. Trodde det var greit her i Norge? 

Jeg har forresten vokst opp i en annen kultur der hvor kvinner helst tar kontakt med hverandre med mindre det er en manne jobb det er snakk om. For meg virket det uvanlig at hun tok kontakt med mannen min gjennom Facebook for å ha hjelp til å vanne og mate kattepusen sin🤣

Selvfølgelig sender hun påminnelsesmedlinger til den hun har bedt om å passe katten. Hun er glad i katten og vil ikke at den skal sulte i hjel.

Det betyr da virkelig ikke at hun vil bruke ryggen samboeren din som klorebrett.

Anonymkode: a33b3...074

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

.... Ironisk nok kom jeg akkurat på at nabomannen for et par dager siden sendte meg melding på messenger om kanskje dattra mi ville passe katten deres da familien skulle på ferie 😳😅 

Spent på hvordan dere her inne tolker DEN? Han har kone og barn, jeg bor alene med mine barn, men har kjæreste. 
Er han desperat på jakt etter meg, eller gjelder dette kun kvinnelige naboer? 

Anonymkode: d19f2...47b

Han prøver å spleise deg med katten sin skjønner du vel.

Anonymkode: a33b3...074

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆😆😆 For en tråd.

Så forfriskende med kvinner som ikke automatisk antar at kona er sjef over alle gjøremål i huset. Jeg vil tippe det er greit om du også mater katten.

....men egentlig burde du skjønne at å "mate" pussy betyr noe helt annet 😉

Anonymkode: d42fb...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han prøver å spleise deg med katten sin skjønner du vel.

Anonymkode: a33b3...074

Det var det jeg tenkte meg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😆😆😆 For en tråd.

Så forfriskende med kvinner som ikke automatisk antar at kona er sjef over alle gjøremål i huset. Jeg vil tippe det er greit om du også mater katten.

....men egentlig burde du skjønne at å "mate" pussy betyr noe helt annet 😉

Anonymkode: d42fb...241

Veldig forfriskende med sånne som deg også.. Mate pussy.. Yes da.. Du er Harry du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, miSs. skrev:

Veldig forfriskende med sånne som deg også.. Mate pussy.. Yes da.. Du er Harry du. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye pepper. Synes ikke du beskriver noe urimelig eller «sykelig». De aller fleste kan da oppleve snev av sjalusi/usikkerhet i et forhold, det er mange mil unna at man er eiesyk/maktsyk eller undertrykker partneren sin.

Du har innledningsvis sagt noe veldig viktig mange ser ut til å hoppe bukk over, og det er at hun behandler dere annerledes, selv om du også gjør en innsats i å hilse og være imøtekommende opplever du ikke at hun er like «interessert» i deg som i din mann.

Det er noe som heter «magefølelse» og mange kan jo fornemme eller fange ulike signaler som sendes, selv om de er sublime. Jeg synes ikke du skal tvile på deg selv eller anse deg selv som en psyko fordi du tenker som du gjør. Snakk med din mann og si ifra, så får han ta hensyn. Dere trenger ikke passe katta til denne dama, spesielt når hun ikke fremstår særlig hyggelig mot deg en gang. 
 

Jeg er forøvrig etnisk norsk, og bor i et nabolag som er typisk norsk. Her er det også sånn at de fleste damene snakker sammen om ting og mannfolka om sine ting. Det er også dannet strikkeklubber for flere av damene og mannfolka har vært på ølkurs osv. Så det er ikke noe unormalt at samme kjønn henvender seg primært til hverandre. Og ja: det er noen som gjerne vil sees og høres av flest mulig, gjerne motsatt kjønn. Sier ikke at dett gjelder denne dama, men det er rimelig naivt å late som at dette ikke skjer.

Hadde du kronisk gått rundt å blitt sjalu for enhver kvinnelig bekjentskap din mann dannet er det en helt annen sak.


Om dette ikke er noe du føler til enhver tid, men kun spesielt i møte med denne dama, så synes jeg du skal snakke med mannen din også trenger ingen av dere å ha så mye med henne å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye pepper. Synes ikke du beskriver noe urimelig eller «sykelig». De aller fleste kan da oppleve snev av sjalusi/usikkerhet i et forhold, det er mange mil unna at man er eiesyk/maktsyk eller undertrykker partneren sin.

Du har innledningsvis sagt noe veldig viktig mange ser ut til å hoppe bukk over, og det er at hun behandler dere annerledes, selv om du også gjør en innsats i å hilse og være imøtekommende opplever du ikke at hun er like «interessert» i deg som i din mann.

Det er noe som heter «magefølelse» og mange kan jo fornemme eller fange ulike signaler som sendes, selv om de er sublime. Jeg synes ikke du skal tvile på deg selv eller anse deg selv som en psyko fordi du tenker som du gjør. Snakk med din mann og si ifra, så får han ta hensyn. Dere trenger ikke passe katta til denne dama, spesielt når hun ikke fremstår særlig hyggelig mot deg en gang. 
 

Jeg er forøvrig etnisk norsk, og bor i et nabolag som er typisk norsk. Her er det også sånn at de fleste damene snakker sammen om ting og mannfolka om sine ting. Det er også dannet strikkeklubber for flere av damene og mannfolka har vært på ølkurs osv. Så det er ikke noe unormalt at samme kjønn henvender seg primært til hverandre. Og ja: det er noen som gjerne vil sees og høres av flest mulig, gjerne motsatt kjønn. Sier ikke at dett gjelder denne dama, men det er rimelig naivt å late som at dette ikke skjer.

Hadde du kronisk gått rundt å blitt sjalu for enhver kvinnelig bekjentskap din mann dannet er det en helt annen sak.


Om dette ikke er noe du føler til enhver tid, men kun spesielt i møte med denne dama, så synes jeg du skal snakke med mannen din også trenger ingen av dere å ha så mye med henne å gjøre. 

Takk for svar😊 det er sånn som du skriver, magefølelsen.. Og følelsen av å bli holdt utenfor. Jeg er ganske åpen mot mannen min, da han først sa at nabo dama hadde han lagt han til på fb, sa jeg rett ut at jeg synes det var litt pussig. For hun virker jo ikke noe interessert i å komme i kontakt med meg.. Mannen min skjønte hva jeg mente og slettet henne. Men selvom han slettet henne, sendte hun melding til han.. Dessuten har vi ringe klokke og vi er ofte hjemme for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS bare har et slik "kattehater-fjes" eller "resting pussyhater face" som det kalles på engelsk. 

Derfor stoler hun heller på at mannen til TS kan se etter katten. Trenger ikke å bety mer enn det. 

Og jeg har også naboer som rett og slett aldri gidder å hilse, selv om jeg alltid hilser på dem. 

Bryr med i grunnen ikke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser knapt på noen ute. Kjenner rett og slett ikke folk igjen. Kom etter at jeg fikk lavt stoffskifte. Skikkelig ekkelt, men kan ikke noe for det. 

Anonymkode: 16310...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som hun er sjalu på deg. Er du ganske pen? Dette minner meg om ex nabo dama til ei veninne av meg. Hun var sykelig sjalu, helt uten grunn, men noen folk er bare sånn. 

Anonymkode: cd5f0...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Du sier at mannen hennes hilser og du snakker med han, så kanskje hun tror at du legger an på hennes mann og synes det er mer komfortabelt å snakke med mannen din om denne katten? 💁‍♀️

Jeg har og et nabopar der jeg snakker mer med mannen enn kona. Rett og slett fordi mannen er mer imøtekommende og virker mer koselig. Så for min del hadde det vært mer naturlig å spørre han dersom det var noe, og ikke kona. 🙂

Anonymkode: d92d8...3e8

Når har jeg sagt at jeg snakker med mannen hennes? Han hilser når vi møtes tilfeldig ute eller på nærbutikken. Men har ikke slått meg tanken at: hvis jeg ville spurt om en tjeneste er mannen første prioritet, fordi mannen hennes er mer hyggeligere enn hu. Synes det er kleint å legge til andres menn på fb og sende meldinger selvom det er nabo🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 18.25, miSs. skrev:

Ha ha ha.. Funny😉 helt greit at hu spurte mannen min om hjelp til å passe katta mens de er bortreist. Men at hu legger han til på fb og itillegg sender påminnelsesmeldinger om pusen sin det er derimot IKKE greit for meg som bor under samme tak som han. Men ja, noen synes det er morsomt, andre viser ikke like mye følelser/sjalusi/desperasjon som meg.. Folk er forskjellige. Trodde det var greit her i Norge? 

Jeg har forresten vokst opp i en annen kultur der hvor kvinner helst tar kontakt med hverandre med mindre det er en manne jobb det er snakk om. For meg virket det uvanlig at hun tok kontakt med mannen min gjennom Facebook for å ha hjelp til å vanne og mate kattepusen sin🤣

Det er ikke du som er den desperate!

Du er muligens den sjalu, men det er de damene som legger seg etter opptatte menn, jeg siktet til, da jeg skrev om desperasjon. 

Nå vet ikke jeg hva slags kultur du sikter til, men den kulturen hvor kvinner tar kontakt med kvinner, og menn tar kontakt med menn, er også jeg vant med, selv om jeg er norsk.

Men her inne leser man om kvinner som kaller seg guttejenter, sier de går bedre overens med menn, har mannlige kompiser, tviholder på inntrykket av at menn og kvinner godt kan være bare venner, enda disse vennene går i dvale når hun får seg kjæreste, og dukker opp igjen når hun er tilbake på markedet, eller de kommer opp med all verdens unnskyldninger - han er sikkert mer imøtekommende enn deg, han er sikkert hyggelig, du er sikkert skummel, jeg har angst og depresjon og problemer med stoffskifte bla bla bla - osv osv osv, som unnskyldning for hvorfor de heller oppsøker menn, enn kvinner. 

Jeg skal være den første til å innrømme at kvinner godt kan være skumle skapninger.

Og til å innrømme at menn er myyye mer imøtekommende enn damer. 

Men grunnen til dette, er jo at menn ser på kvinner som noen de ønsker å ha sex med. 

Og at kvinner opplever dette som en trussel. 

Sånn at hvis man forholder seg helt blindt overfor dette, og velger å kjøre den naive stilen, så vil man typisk, før eller siden, få problemer med dette; alt fra at man mister venner, eller at partneren mister tilliten, eller at man blir dumpet, eller at partneren er utro, etc etc etc. 

Hvis man i stedet velger å åpne øynene for disse mekanismene, og leve livet på en måte som er i samsvar med disse, så vil man åpne opp for et GODT LIV og et GODT FORHOLD. 

 

«Folk er forskjellige. Trodde det var greit her i Norge?»

He he he, det er noe litt tragikomisk at jo mer liberal man er i teorien, jo mer trangsynt er man ofte i praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Det er ikke du som er den desperate!

Du er muligens den sjalu, men det er de damene som legger seg etter opptatte menn, jeg siktet til, da jeg skrev om desperasjon. 

Nå vet ikke jeg hva slags kultur du sikter til, men den kulturen hvor kvinner tar kontakt med kvinner, og menn tar kontakt med menn, er også jeg vant med, selv om jeg er norsk.

Men her inne leser man om kvinner som kaller seg guttejenter, sier de går bedre overens med menn, har mannlige kompiser, tviholder på inntrykket av at menn og kvinner godt kan være bare venner, enda disse vennene går i dvale når hun får seg kjæreste, og dukker opp igjen når hun er tilbake på markedet, eller de kommer opp med all verdens unnskyldninger - han er sikkert mer imøtekommende enn deg, han er sikkert hyggelig, du er sikkert skummel, jeg har angst og depresjon og problemer med stoffskifte bla bla bla - osv osv osv, som unnskyldning for hvorfor de heller oppsøker menn, enn kvinner. 

Jeg skal være den første til å innrømme at kvinner godt kan være skumle skapninger.

Og til å innrømme at menn er myyye mer imøtekommende enn damer. 

Men grunnen til dette, er jo at menn ser på kvinner som noen de ønsker å ha sex med. 

Og at kvinner opplever dette som en trussel. 

Sånn at hvis man forholder seg helt blindt overfor dette, og velger å kjøre den naive stilen, så vil man typisk, før eller siden, få problemer med dette; alt fra at man mister venner, eller at partneren mister tilliten, eller at man blir dumpet, eller at partneren er utro, etc etc etc. 

Hvis man i stedet velger å åpne øynene for disse mekanismene, og leve livet på en måte som er i samsvar med disse, så vil man åpne opp for et GODT LIV og et GODT FORHOLD. 

 

«Folk er forskjellige. Trodde det var greit her i Norge?»

He he he, det er noe litt tragikomisk at jo mer liberal man er i teorien, jo mer trangsynt er man ofte i praksis. 

Har fått så mye pepper her inne.. for at jeg ikke synes det er greit at nabo dama velger heller å ta kontakt med mannen min istedenfor meg, at jeg har trodd det var meg det er snakk om😑 Ja, for jeg følte meg nesten presset til å se på det som helt vanlig, selvom min mening er at det ikke er allright. Da jeg tenkte at jeg er anderledes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...