Gå til innhold

Nabo dama...


miSs.

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo bare spurt om han/de kan passe katten for dem mens de er borte da -nabodama har jo ikke gitt noe som helst tegn til å flørte eller lignende liksom, de skal bort ogspør etter nabohjelp.

Det at hun ikke hilser.. vel noen mennesker er rare. I en periode (flere år) så slet jeg så mye med angst at jeg knapt så opp på folk jeg kjente da jeg møtte dem på gata liksom. Dette var folk jeg kanskje hadde møtte lett og ledig tidligere, men, etter jeg fikk sosialangst ol så var jeg ganske merkelig i min omgang med folk i flere år, fremmede som kjente. Noen ganger gikk det greiere, andre ganger kunne jeg lett ha blitt skrevet slik om på KG. 

Anonymkode: 36608...850

Jeg har ikke sagt noe annet. Kommunikasjonen mellom hu og typen min handler om katten. Jeg sliter selv med det du beskriver, likevel favoriserer jeg ikke mennesker. Prøver å være hyggelig, selvom det er vanskelig. Skulle jeg spurt en av naboene om en tjeneste, hadde det vært den eldre dama som bor like ved. Synes det er lettere å snakke med hu, så for den nabo dama var det sikkert lettere å komme i kontakt med typen min enn meg. Skjønner hva du mener. Men er noe med det opplegget som likevel plager meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Det riktige her er at mannen din sier;

«Hei, jeg ser du tar kontakt med meg, men jeg synes det riktige her er at du tar kontakt med min kone! Mvh Frank, lykkelig gift med Frida :)»

Grunnen til at du er frustrert, er at du har en mann som ikke er voksen nok til å gjøre noe sånt. 

Dette er vel LITT rart eller? 
Dersom jeg tilfeldigvis hadde kontaktet den mannlige delen av et nabopar angående noe praktisk og fått et slikt svar hadde jeg opplevd det som rart... 

Folk som oppgir å være «lykkelig gift» til tilfeldige på sosiale medier? 😳 rart.

Anonymkode: d19f2...47b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ~ m a u d e ~ said:

Det riktige her er at mannen din sier;

«Hei, jeg ser du tar kontakt med meg, men jeg synes det riktige her er at du tar kontakt med min kone! Mvh Frank, lykkelig gift med Frida :)»

Grunnen til at du er frustrert, er at du har en mann som ikke er voksen nok til å gjøre noe sånt

What?

Hvor batshit crazy er man om mannen ikke kan få melding fra nabokona med spørsmål om å passe katta? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, miSs. skrev:

Takk for svar, og takk for at du kjønner meg.. 

Var jeg deg, ville jeg vist denne tråden til mannen din.

Jeg ville latt han lese denne artikkelen;

https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/3423587867.html

Og dette;

Hei Frank!

Din kone Frida reagerer på at nabodama tar kontakt med deg, på facebook. Det er i våre dager veldig vanlig at sånt skjer. Det føles sikkert kult der og da. Men med tanke på at du er i er forhold, og jeg regner med du ønsker det skal vare, så foreslår jeg at du tar sexologenes tips på alvor. 

Du har nå to valg;

Du kan enten velge den langsiktige løsningen, behandle din kone godt, slik at hun er trygg på deg, og vet hvor hun har deg, og dermed vil sjansen for at dere har et bra sexliv videre i livet, øke betraktelig. 

Eller du kan velge den kortsiktige løsningen, kose deg med tanken på at nabodama tar kontakt med deg, men risikere at din egen kone føler seg utrygg på deg, og etterhvert mister lysten på deg, og kanskje til og med går fra deg. 

Som du vil se ut av denne tråden, finnes det mange kvinner som sier at de ikke forventer slike ting av mannen, og mange menn som synes det høres kjipt og kjedelig ut.

Men - som du også vil lese, dersom du leser en del her inne på forum - er det fryktelig vanlig at kvinner mister lysten på sin mann, uten at verken han eller hun forstå hvorfor.

Dette er hvorfor. 

Jeg håper din kone vil vise dette til deg, da har også hun oppfylt sin del av det artikkelen tar for seg, nemlig å si fra om hva som kan ødelegge eller holde liv i sexlysten hos en kvinne.

Lykke til! :) 

Mvh Maude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper nabomannen har sagt til nabodama på fylla etc. at han synes du er søt. Derfor har dama fått helt noia.

Anonymkode: 6249b...632

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din kunne jo svart noe ala "hei jeg er mye borte i perioden/allergisk mot katter eller what ever, men kona mi kan gjerne se etter katten", liker hun deg ikke som person eller noe så vil hun nok svare at glem det, eller finne på en unnskyldning. Folk lar ikke andre de ikke liker passe dyrene sine. 

Anonymkode: 36f86...f3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din kunne jo svart noe ala "hei jeg er mye borte i perioden/allergisk mot katter eller what ever, men kona mi kan gjerne se etter katten", liker hun deg ikke som person eller noe så vil hun nok svare at glem det, eller finne på en unnskyldning. Folk lar ikke andre de ikke liker passe dyrene sine. 

Anonymkode: 36f86...f3d

HVORFOR???

Anonymkode: 38fd3...dc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel LITT rart eller? 
Dersom jeg tilfeldigvis hadde kontaktet den mannlige delen av et nabopar angående noe praktisk og fått et slikt svar hadde jeg opplevd det som rart... 

Folk som oppgir å være «lykkelig gift» til tilfeldige på sosiale medier? 😳 rart.

Anonymkode: d19f2...47b

«Rart» :fnise:

Ser at flere av dere forsøker å latterliggjøre menn som svarer sånn, enda sannheten er at dere ville følt dere skamfulle for at noen, omsider, hadde tatt dere på fersken i å

- legge dere etter opptatte menn

- forsøke å få bekreftet egoet deres

- og dermed røpe at deres egne menn ikke duger

Absolutt ingen lykkelige kvinner ville lagt seg etter nabomannen på facebook. 

Dere skal bare være glad han ikke svarer;

«Klapp igjen lårene, jeg kan se den desperate fitta di herfra!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev:

«Rart» :fnise:

Ser at flere av dere forsøker å latterliggjøre menn som svarer sånn, enda sannheten er at dere ville følt dere skamfulle for at noen, omsider, hadde tatt dere på fersken i å

- legge dere etter opptatte menn

- forsøke å få bekreftet egoet deres

- og dermed røpe at deres egne menn ikke duger

Absolutt ingen lykkelige kvinner ville lagt seg etter nabomannen på facebook. 

Dere skal bare være glad han ikke svarer;

«Klapp igjen lårene, jeg kan se den desperate fitta di herfra!»

😆 

Unnskyld? Om jeg legger naboen (Mannlig) til på fb og spør om han kan se til katten min så «legger jeg meg etter» han? 
Vi lever i en gal verden. Jeg trodde egentlig at JEG var litt sjalu, men dette tar virkelig kaka. 

I henhold til din teori så stemmer dette for alle kvinner som tar kontakt med «opptatte» menn (uavhengig av arena?)

1. Ute etter bekreftelse.

2. Ute etter mannen.

3. synes egen mann er udugelig.

Wow.

Anonymkode: d19f2...47b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo som at en mann går feks på butikken, Ei dame spør om han kan ta ned noe som står høyt oppe, og han svarer: jeg er lykkelig gift!!! 😂😂😂😂

 

Anonymkode: d19f2...47b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😆

Unnskyld? Om jeg legger naboen (Mannlig) til på fb og spør om han kan se til katten min så «legger jeg meg etter» han? 
Vi lever i en gal verden. Jeg trodde egentlig at JEG var litt sjalu, men dette tar virkelig kaka. 

I henhold til din teori så stemmer dette for alle kvinner som tar kontakt med «opptatte» menn (uavhengig av arena?)

1. Ute etter bekreftelse.

2. Ute etter mannen.

3. synes egen mann er udugelig.

Wow.

Anonymkode: d19f2...47b

Ja, selvfølgelig.

Det handler ikke om sjalusi.

Det handler om desperasjon.

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo som at en mann går feks på butikken, Ei dame spør om han kan ta ned noe som står høyt oppe, og han svarer: jeg er lykkelig gift!!! 😂😂😂😂

 

Anonymkode: d19f2...47b

Nei.

Det er stor forskjell på det å legge til folk på sosiale medier og det å be tilfeldige mennesker om hjelp.

 

Det å late som man ikke ser den åpenbare forskjellen, og «krydre» innlegget med 😂😂😂, derimot...

:glare:

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjenert. Har en sperre for å hilse på folk jeg er usikker på😅 nabomannen(en eldre kar) har alltid hilsa på meg og er veldig trivelig, kona hans ser ikke på meg og går rett forbi meg. Har hilst på henne noen få ganger. Jeg hilser automatisk på mannen, fordi det kommer naturlig. Kona er jeg litt mer usikker på, og som den introverten jeg er så unngår jeg henne litt😅 

Anonymkode: 38ac7...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Min mannlige nabo spurte om jeg kunne passe en plante for ham mens han er på ferie. Den hemningsløse flørtingen gikk visst rett over hodet på meg. Neste gang får han beskjed om å ta kontakt med mannen min 😅

Anonymkode: ac571...887

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

😆

Unnskyld? Om jeg legger naboen (Mannlig) til på fb og spør om han kan se til katten min så «legger jeg meg etter» han? 
Vi lever i en gal verden. Jeg trodde egentlig at JEG var litt sjalu, men dette tar virkelig kaka. 

I henhold til din teori så stemmer dette for alle kvinner som tar kontakt med «opptatte» menn (uavhengig av arena?)

1. Ute etter bekreftelse.

2. Ute etter mannen.

3. synes egen mann er udugelig.

Wow.

Anonymkode: d19f2...47b

Så hvorfor hadde du tatt kontakt med den mannlige naboen istedenfor kvinnen da? Ja, man spørr bare om en tjeneste og deg er kanskje tilfeldig at det blir mannen, men om jeg hadde lagt til på fb hadde jeg ikke kun lagt til mannen hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, miSs. said:

Så hvorfor hadde du tatt kontakt med den mannlige naboen istedenfor kvinnen da? Ja, man spørr bare om en tjeneste og deg er kanskje tilfeldig at det blir mannen, men om jeg hadde lagt til på fb hadde jeg ikke kun lagt til mannen hennes. 

Man tar kontakt med den naboen man har best relasjon til. Du og nabodama har åpenbart ikke en god relasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo som at en mann går feks på butikken, Ei dame spør om han kan ta ned noe som står høyt oppe, og han svarer: jeg er lykkelig gift!!! 😂😂😂😂

 

Anonymkode: d19f2...47b

Ha ha ha.. Funny😉 helt greit at hu spurte mannen min om hjelp til å passe katta mens de er bortreist. Men at hu legger han til på fb og itillegg sender påminnelsesmeldinger om pusen sin det er derimot IKKE greit for meg som bor under samme tak som han. Men ja, noen synes det er morsomt, andre viser ikke like mye følelser/sjalusi/desperasjon som meg.. Folk er forskjellige. Trodde det var greit her i Norge? 

Jeg har forresten vokst opp i en annen kultur der hvor kvinner helst tar kontakt med hverandre med mindre det er en manne jobb det er snakk om. For meg virket det uvanlig at hun tok kontakt med mannen min gjennom Facebook for å ha hjelp til å vanne og mate kattepusen sin🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, miSs. skrev:

Altså, har et nabo par med 3 unger. Mannen til nabo dama hilser pent, sier både hei og hade hvis vi tilfeldig møtes på nærbutikken. Mens dama hans overser seg meg stadig, sier så vidt hei når hu ser meg ute. Her om dagen hadde hun lagt til typen min på fb og i tillegg sendt han melding der hun lurer på om han kan holde øye med katten hennes mens hu er bortreist med ungene. Overreagerer jeg? Hvorfor sier henne verken hei eller legger meg ikke til på fb. Vil ikke tenke at hun er interessert i typen min, da hun har både mann og barn. Men jeg er så frustrert. 

Enkelte, som meg selv, blir aldri trygg på andre jenter. 

Anonymkode: 0b903...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte, som meg selv, blir aldri trygg på andre jenter. 

Anonymkode: 0b903...dd5

Desverre, for det er igjen jenter som ødelegger for hverandre. Hvem vet hvorfor hu valgte å legge til mannen min på fb. Det med katten hadde hun spurt om når han var ute. Jeg har problemer med å stole på folk, hadde hun lagt oss til begge to hadde jeg ikke tenkt å irritert meg over det engang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Ja, selvfølgelig.

Det handler ikke om sjalusi.

Det handler om desperasjon.

 

Nei.

Det er stor forskjell på det å legge til folk på sosiale medier og det å be tilfeldige mennesker om hjelp.

 

Det å late som man ikke ser den åpenbare forskjellen, og «krydre» innlegget med 😂😂😂, derimot...

:glare:

Du insisterer altså på at å legge til naboer på Facebook er sjekketriks. Trist.

Jeg bruker 😂😂😂 fordi jeg synes det er latterlig å forholde seg slik til folk, bare fordi de er av motsatt kjønn. Sammenligningen er Helt klart satt på spissen, men begge svar er «god dag mann, økseskaft». 
En henvendelse som gjelder noe helt annet, besvares med opplysning om at man er lykkelig gift. Latterlig. 

Anonymkode: d19f2...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miSs. skrev:

Desverre, for det er igjen jenter som ødelegger for hverandre. Hvem vet hvorfor hu valgte å legge til mannen min på fb. Det med katten hadde hun spurt om når han var ute. Jeg har problemer med å stole på folk, hadde hun lagt oss til begge to hadde jeg ikke tenkt å irritert meg over det engang. 

At du har problemer med å stole på folk er jo ditt issue, ikke noe naboen din kan gjette seg til.
Om de Feks har felles venner på fb vil han dukke opp lenge før deg som forslag, det er ikke sikkert hun har leita han opp.. og i alle fall ikke tenkt på at hun måtte finne deg og legge til deg også. 

Anonymkode: d19f2...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...