Gå til innhold

Frustrerende når folk ikke svarer på salgsannonser de selv legger ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart og useriøst når folk bruker mange dager på å svare deg når du har vist interesse med melding på en salgsannonse de selv har lagt ut. Dere som er sånn - HVORFOR??

Anonymkode: 585f5...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje vedkommende er på ferie og ikke har appen og ikke har tilgang til pc?
Kanskje vedkommende er drittlei av useriøse kjøpere og dermed ikke stresser med å svare lenger?

Jeg er i hvert fall lei useriøse kjøpere etter å ha holdt meg hjemme på visse tidspunkt fordi "jeg kommer da og henter det", eller "jeg skal ha det, passer det at jeg kommer da?" også kommer de ikke. Ikke svarer de på meldinger heller. De bare fordufter.

Jeg har solgt masse ting, og gitt bort, på finn.no. Det som går igjen i ALLE salgene er at førstemann som sier de skal ha det aldri kommer for å hente det. Aldri! Veldig rart!

Jeg svarer for øvrig raskt fordi jeg selger ting jeg er keen på å bli kvitt, men folk generelt hadde hatt god nytte av et kurs i normal oppførsel og høflighet. 

Anonymkode: 9a39f...26c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på dagen. Jeg irriterer meg derimot over kjøper som bare ghoster meg. Har 5 varer som påtinget nå, men jeg hører jo ikke en dritt fra de som skal ha dem. Får hverken adresse eller pengene

Anonymkode: 2c546...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke svare de som kommer med skikkelige skambud. F.eks har jeg lagt ut for salg et dyrt merkeplagg som egentlig kostet 3000kr, har priset det til 500kr. Merkelappen/prislappen er ikke tatt av, så det er helt ubrukt. Når noen da sender ei melding og vil at jeg skal sende det for prisen av hva portoen koster, dvs de vil ha det gratis, så gidder jeg ikke svare lengre. 

Anonymkode: ff88e...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke svare de som kommer med skikkelige skambud. F.eks har jeg lagt ut for salg et dyrt merkeplagg som egentlig kostet 3000kr, har priset det til 500kr. Merkelappen/prislappen er ikke tatt av, så det er helt ubrukt. Når noen da sender ei melding og vil at jeg skal sende det for prisen av hva portoen koster, dvs de vil ha det gratis, så gidder jeg ikke svare lengre. 

Anonymkode: ff88e...bc4

Det skjønner jeg og det er greit.

 

Jeg har sendt prisforespørsel,  da selger har skrevet at hun gir rabatt dersom man ønsker å kjøpe flere varer fra henne.

 

Synd man ikke følger opp for sin egen del også,  hadde hun svart med en gang hadde jeg kjøpt, men si den dette var noe som skulle brukes i ferien min, er det nå ikke aktuelt. Ser annonsen har ligget ute allerede i en måned. 

Anonymkode: 585f5...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg og det er greit.

 

Jeg har sendt prisforespørsel,  da selger har skrevet at hun gir rabatt dersom man ønsker å kjøpe flere varer fra henne.

 

Synd man ikke følger opp for sin egen del også,  hadde hun svart med en gang hadde jeg kjøpt, men si den dette var noe som skulle brukes i ferien min, er det nå ikke aktuelt. Ser annonsen har ligget ute allerede i en måned. 

Anonymkode: 585f5...145

Det skjønner jeg er kjipt! Jeg bruker også å gi gode rabatter ved kjøp av flere ting, og jeg kan gå med på en lavere pris på enkeltplagg også. Men jeg orker ikke styre med å sende mot bare portopris, vil jeg gi bort noe gratis så gir jeg det heller bort til noen i samme by sånn at jeg slipper å stikke på posten eller bruke helthjem

Men; er det Tise eller Finn du har opplevd dette med? Jeg har nemlig flere ganger ikke fått varsel om melding på Tise, hverken på Mail eller på appen, så virker som det er en bug av og til som tuller det til, sånn til selgers forsvar. Ikke sikkert det var meningen å ikke svare deg, kanskje vedkommende ikke fikk varsel om ny beskjed 

Anonymkode: ff88e...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De få gangene jeg ikke svarer er det kort og greit fordi jeg ikke har fått opp varsel. Telefonen min er litt tullete der innimellom. 

Jeg svarer heller ikke på direkte skambud. Hadde en ting liggende ute til 1200kr (nypris over 4000kr) og fikk bud på 100kr. Da fortjener du altså ikke svar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg og det er greit.

 

Jeg har sendt prisforespørsel,  da selger har skrevet at hun gir rabatt dersom man ønsker å kjøpe flere varer fra henne.

 

Synd man ikke følger opp for sin egen del også,  hadde hun svart med en gang hadde jeg kjøpt, men si den dette var noe som skulle brukes i ferien min, er det nå ikke aktuelt. Ser annonsen har ligget ute allerede i en måned. 

Anonymkode: 585f5...145

Jeg har solgt mye på finn, men det har hendt jeg ikke har fått svart på flere dager. Da er det enten fordi jeg er på jobb flere dager i strekk (har en hektisk turnusjobb) eller fordi jeg har ligget syk. En gang priset jeg en ting altfor lavt og at da haglet det sikkert inn 15-20 mld iløpet av et døgn. Da hadde jeg ikke tid til å svare alle, men jeg kunne jo heller ikke merke møbelet som solgt siden man aldri vet 100% sikkert om førstemann holder avtalen. 

Jeg venter også på svar på en Finnannonse nå, men regner med brukeren er på ferie. Eller har mye som foregår i livet. 

Anonymkode: 6a5b7...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er irriterende. Spesielt når de har lest, også gidder de ikke svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke appen, og alle mailer fra finn kommer i søppelposten min, har lagt til finn.no som adresse slik at de skal komme i innboks, men nei. Så jeg må inn å sjekke finn eller gå gjennom søppelposten daglig. Noen dager glemmer jeg det, livet er mer enn finn liksom. Så det kan ta en dag eller to å få svar fra meg. Er jeg på hytta, har vi heller ikke dekning der..  that’s life😎

Anonymkode: 5e461...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å selge skjermkortet mitt for noen måneder siden. Fikk inn altfor lave bud. Skjermkortet var 8000kr nytt, og jeg ville ha 4500kr, fikk inn bud på 3500 og 4000. Sa at jeg måtte ha minst 4500kr og bestemte meg for å ikke selge det, beholde det litt til. Ventet noen måneder, og prøvde igjen med samme salgspris og da var det en av dem som gav skambud som hadde funnet ut at man ikke kunne få fatt i dette skjermkortet billigere noen andre plasser. Så da fikk jeg prisen jeg ville ha. :P Men sikkert mange som prøver seg.

Anonymkode: 2bd58...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart og useriøst når folk bruker mange dager på å svare deg når du har vist interesse med melding på en salgsannonse de selv har lagt ut. Dere som er sånn - HVORFOR??

Anonymkode: 585f5...145

Jeg synes det er snodig med folk som legger så mye følelser i sånt. Du, en privatperson med mange og viktigere ting å ta deg til enn å sitte pal og vente på svar kjøper noe av en privatperson som har mange og viktigere ting i livet å ta seg til. Og så kaver du deg opp fordi det tar noen dager å prioritere finn.no?

Pust med magen. Innse at andre folk har viktigere ting å gjøre enn å sjekke for meldinger. Innse at dersom du ikke har viktigere ting enn å vente på svar så er det et alvorlig problem du må gjøre noe med. Ta livet med ro. Ikke stress over helt uvesentlige ting.

Anonymkode: aca48...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS.Om man faktisk ønsker å selge noe, og har valgt å legge det ut på f eks finn.no, så kan man med fordel svare på henvendelser innen et døgn. Personlig tar jeg ikke en selger seriøst som lar det gå dager uten å svare.

På den annen side er det ikke bare enkelt å være selger på finn.no. Føler jeg må ha i bakhodet at noen sender melding bare for å svindle. Nylig var det en som spurte om jeg var hjemme den ettermiddagen/kvelden, for da kunne tingen hentes samme dag. Da jeg svarte, ja , jeg er hjemme, hørte jeg ikke noe mer. Tenker at det var kanskje en som prøvde å finne ut hvor folk er hjemme og ikke, med tanke på innbrudd nå i sommerferien?

Anonymkode: b6f84...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg er kjipt! Jeg bruker også å gi gode rabatter ved kjøp av flere ting, og jeg kan gå med på en lavere pris på enkeltplagg også. Men jeg orker ikke styre med å sende mot bare portopris, vil jeg gi bort noe gratis så gir jeg det heller bort til noen i samme by sånn at jeg slipper å stikke på posten eller bruke helthjem

Men; er det Tise eller Finn du har opplevd dette med? Jeg har nemlig flere ganger ikke fått varsel om melding på Tise, hverken på Mail eller på appen, så virker som det er en bug av og til som tuller det til, sånn til selgers forsvar. Ikke sikkert det var meningen å ikke svare deg, kanskje vedkommende ikke fikk varsel om ny beskjed 

Anonymkode: ff88e...bc4

Finn

Anonymkode: 585f5...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er snodig med folk som legger så mye følelser i sånt. Du, en privatperson med mange og viktigere ting å ta deg til enn å sitte pal og vente på svar kjøper noe av en privatperson som har mange og viktigere ting i livet å ta seg til. Og så kaver du deg opp fordi det tar noen dager å prioritere finn.no?

Pust med magen. Innse at andre folk har viktigere ting å gjøre enn å sjekke for meldinger. Innse at dersom du ikke har viktigere ting enn å vente på svar så er det et alvorlig problem du må gjøre noe med. Ta livet med ro. Ikke stress over helt uvesentlige ting.

Anonymkode: aca48...b8d

Og jeg synes det er patetisk når noen bruker tid på å svare så latterlig dumt og irrelevant som du gjør. 😘

Anonymkode: 585f5...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer ikke folk som kommer med bud som er mer enn 10% lavere enn ønsket pris, de som ikke skriver hei, bruker punktum, komma osv, og de som ikke skriver hva de heter. 

Anonymkode: a0a2f...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svarer ikke ved:

-Skambud

-Folk som spør hvor jeg bor siden det da betyr at de «vil hente» og jeg antageligvis må sitte hjemme og vente på noen som dukker opp når det passer de, evt. ikke dukker opp i det hele tatt. Under corona-nedstengningen gikk det greit for da hadde folk forståelse for at jeg da krevde betaling på forhånd og hang varen ut til avtalt tid, men nå opplever jeg at folk er vrange på det og ikke vil betale før de har varen i hånda, og siden jeg ikke orker å sitte hjemme og vente på folk så venter jeg heller på en kjøper som vil betale for porto. 

Anonymkode: 5dcaf...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...