Gå til innhold

Spontanabort eller blødning i svangerskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle vært 5+3 i dag, men fredag og lørdag hadde jeg masse friskt blod med klumper og antok at det gikk mot SA. Det var imidlertid ikke smerter, og i dag(søndag) har jeg ikke blødd noen ting. Syns likevel det var overveldende mye mer enn «små blødninger» som jeg har lest at kan forekomme i starten av svangerskapet. Har dere hørt om spontanaborter uten smerter? Kan det være håp selv om det var masse blod og klumper som kom ut? 

Anonymkode: 0f312...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk akkurat gjennom en SA hadde ikke noen spesielle smerter,litt mens smerter først, så blødde jeg i 5 dager. Du kan jo ta en graviditet test å sjekke, eller kontakte lege. 

Anonymkode: 4348d...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første SA blødde jeg kun 1 1/2 dag. Masse blod og småklumper. 

Eneste mulighet for å få ordentlig svar er å ta en ny test om noen dager eller kontakte legen for å måle hcg. 

Håper det går bra med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig forløper en spontanabort mer eller mindre som en vanlig mens. Ville også testet for å se om hcg synker. 

Anonymkode: c9a1f...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødning kan være normalt også. Jeg blødde fra uke 13.Det var ikke klumper,men masse blod i ca 1 dag blødde gjennom bind. Jeg  hadde ikke smerter.?Det viste seg å være et hematom.Baby er 5 mnd nå alt gikk bra. Du kan ta en hcg blodprøve se om hcg har sunket?

Anonymkode: 55378...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar❤️ Har bestilt time hos legen senere i dag. 

Anonymkode: 0f312...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar❤️ Har bestilt time hos legen senere i dag. 

Anonymkode: 0f312...e84

Har du fått svar?❤️

Anonymkode: db02c...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 8.06, AnonymBruker skrev:

Blødning kan være normalt også. Jeg blødde fra uke 13.Det var ikke klumper,men masse blod i ca 1 dag blødde gjennom bind. Jeg  hadde ikke smerter.?Det viste seg å være et hematom.Baby er 5 mnd nå alt gikk bra. Du kan ta en hcg blodprøve se om hcg har sunket?

Anonymkode: 55378...99e

Samme her, blødde masse fra uke 5-6 ca og til uke 9 ca.. ikke klumper da.. men litt sånt brunlig &slimete.. periodevis.. var hematom. Da jeg opplevde Det første gang bestilte jeg time til gynekolog på dagen som tok innvendig ul, og kunne konstatere bankende hjerte og at det var hematom. Det var veldig betryggende. 
 

Så hvis du har mulighet kan du jo bestille time hos gyn og få tatt en innvendig ultralyd
 

 

Anonymkode: d2768...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...