Gå til innhold

Uenig med kjæreste, heftig krangel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er på ferietur sammen, jeg, han og mine barn (han har ikke barn). Han kommer fra en spinke og spare familie, jeg en mer spandabel familie. 

Han mener at jeg aldri skal kjøpe noe til mine barn fordi de får 200 kr i ukepenger for arbeidsoppgavene sine (barn på 10 og 13 år). Jeg mener at de skal bruke lommepengene sine på ting utenom felleskjøp, han mener at de skal bruke det på absolutt alt de skal ha. Så når jeg kjøpte inn felles godteri til hele ferieuken som skulle være til alle fordelt utover dagene, så ble kjæresten sur. Han mener at vi skulle handle til oss, og barna hver til seg. Det toppet seg idag da jeg sa 'skal vi kjøpe is i kiosken?' og jeg gikk og kjøpte is til alle. Igjen da mente han at barna skulle kjøpt egne. De har brukt lommepengene denne uken på noe de ønsket seg, så det betyr at da mener han at de skulle sett meg og kjæresten spise is, men ikke få noe selv. Det hadde bare vært en lærdom sa han. Vi endte opp med å ha en heftig krangel fordi jeg mener at når jeg spør skal vi kjøpe is, så mener jeg at da er jeg også den som betaler. Han reagerte så med uenighet at han ble usikker på fremtiden med meg når jeg ikke var enig med han, og jeg endte opp lei meg og ikke forstått. Han kald og kjølig. 

Hva tenker dere her? 

Anonymkode: 6d0a3...9b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han der er ikke god - det er rett og slett det dummeste jeg har hørt.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes meg, en sånn mann hadde jeg kastet på huet ut.

Jeg er selv enslig mor, og mine barn, er mine barn. Om jeg vil kjøpe is og godteri i ferien til de, det er det virkelig ikke en mann som skal få bestemme. 

Anonymkode: 50a32...2ba

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan finne en bedre mann til partner og bonusfar. 

Anonymkode: ddff4...80f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet! Han serverer jo oppskriften på en miserabel eksistens x-)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk han er så sparsommelig at det er ekkelt. Hadde nektet å leve i et sparehelvete.

Anonymkode: 2c004...2d6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornuftig økonomisk oppdragelse han forslår, faktisk. Barna ville lært mye av et slikt opplegg.

Når det er sagt er ikke dette hans business, og ikke noe man tar opp foran barna, da er det du som bestemmer. Det er det også uansett, men tanken til mannen er ikke dum.

Anonymkode: 2ceed...0f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Rimelig sær og spesiell fyr. Er det virkelig en sånn mann med sånne økonomiske verdier du vil være sammen med å ha som rolle modell for barna dine? 
dere burde heller ha fokus på kos og hygge. Og han bidrar ikke til det! Uff hater å komme med ett typisk kvinneguiden råd men vurder om dere har like verdier til å være sammen i lengden..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine barn, det er ikke han som skal oppdra dem!

Anonymkode: a2275...c99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke sett denne siden før? Om det er et nytt forhold så var det veldig tidlig å feriere med barna da. Jeg ville revurdert hele greia. Det er litt sånn tenåringsnykker over meningene hans og jeg ville ikke hatt det rundt barna mine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk! Hadde ikke tolerert at en mann hadde prøvd å diktere hvordan jeg skulle styre på med mine egne barn, barnløs er han og... Nei, det hadde nok vært over og ut for min del, iallfall når han blir snurten etterpå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jeg ikke giddet å bruke mer tid på. Om han ikke er raus med dine barn er han ikke noe å samle på.

Anonymkode: beceb...d8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal de sitte der uten is..?😰

Men å spare til ting de virkelig ønsker seg, dyre ting, er ganske lurt -da lærer de verdien av penger og gleder seg litt til å få råd til det.

Anonymkode: a936a...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort det klart for han at barne er din førstepri ikke han! 

Anonymkode: a2275...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Han høres jo ut som en kødd av dimensjoner. Jeg er helt for å lære kidsa verdien av penger, men at de skal kjøpe alt selv for lommepengene i en alder av 10 og 13...? Nei, vet du hva. 

At han ikke en gang kan ha en voksen diskusjon uten å bli kald er også et stort rødt flagg. 

I klassisk KG-stil: Dump ham!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke dumper: SÆRBO! 

Anonymkode: cf91d...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...