Gå til innhold

Vil ikke gi 8000 hjemme, høres 4000 greit å gi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir 8000 hver måned hjemme.

nå i det siste har jeg ikke jobbet 2 måneder da jeg har vært skikkelig umotivert til jobb.

Først og fremst jobber jeg er sted jeg ikke trives i det hele tatt. I tilegg forventer foreldrene mine 8000 kr i mnd

jeg jobber i barnehagebyrå som vikar. Tjener 23-27.000 før skatt. Varierer veldig

har også fått ansvar om å spare penger for mine ting selv. Som bryllupet (hun vil ha stor og tradisjonell bryllup, ikke jeg) 

syntes det er rart å forvente så mye av meg, samtidig ta 8000.

som sagt har jeg ikke jobbet de to siste månedene. 
 

hvordam kan jeg «vinne» kampen om å velge å kun gi 4000 istedet for 8000?

får virkelig ikke lyst til å jobbe når jeg jobber så hardt hver eneste dag i jobb jeg ikke trives og må gi nesten halve lønna mi samtdiig som skatt! 
 

hvordan kan jeg ta samtale med foreldrene mine uten at de blir sure? For moren min blir hvertfall ekstrem sinna 

Anonymkode: bf20c...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du hadde huslån, og samme jobb. Ville du ha lagt det fram likedan overfor banken din? 

Anonymkode: ba981...109

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uhørt. Drittforeldre! Hadde heller leid en annen plass.

Anonymkode: eff6c...dfa

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her skjønte jeg faktisk ikke stort av. :klo: Du bor hjemme, og må betale for deg for å bo der, men så skal du gifte deg og «hun» vil ha stort bryllup som du må spare opp til ? :klo: Hvorfor bor du ikke sammen med forloveden din, og ikke foreldrene dine ? 
 

Uansett så har du to valg: Betale det foreldrene dine krever for at du skal bo der, eller flytte ut. At du ikke gidder å jobbe er ikke deres problem. Bryllupet ditt må du selvsagt betale for selv, men det går jo an å ha en samtale med forloveden om å skalere ned festlighetene. 

Anonymkode: 110f6...b5e

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis du kan jobbe, men ikke gidder fordi du ikke vil betale for bolig så hadde jeg også blitt forbanna. Det er virkelig ingen unnskyldning for å ikke jobbe, men et argument for at du nettopp må jobbe. 

Anonymkode: e7d68...7aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gud så mange tråder du lager om dette hvor mye du må betale og spare til bryllup . Og hadde jeg vært foreldrene dine så hadde jeg bedt deg flytte for deg selv, umotivert for å jobbe ? lat heter det . 

Anonymkode: 77508...5f1

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Du jobber ikke hardt hvis du ikke har jobbet de siste to månedene?

Anonymkode: e7d68...7aa

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Velkommen til voksenlivet. Ta deg sammen. 

Anonymkode: c32f1...53c

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Sånn er det å være voksen. Du får skaffe ditt eget sted å bo da vettu. 

Anonymkode: 59ef8...152

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Så fordi du mener du fortjener mer i lønn er det bedre å ikke jobbe og dermed ikke få lønn? Logikk her?! 

Anonymkode: ba981...109

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du skrevet flere tråder om dette, hvorfor flytter du ikke ut!!?? Du får en liten hybel/rom i et kollektiv for 8000.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16; er du i jobb er du langt på overtid, jeg hadde også tatt leie av ungene mine da (hadde nok satt det meste på sparekonto, but still). 

Er du i det hele tatt forlovet/i et forhold ettersom du «må» spare til bryllup? Skaff deg en ryggrad og ta ansvar for ditt eget liv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det de krever for at du skal få bo der. Aksepter eller flytt et annet sted 😅 8000,- er veldig billig i mnd hvis det er din eneste utgift. Bpr du et annet sted kommer 8000,- ca i husleie, så kommer strøm, internett, mat, husholdningsartikler og vedlikehold av bolig/møbler. 

Anonymkode: 36a2d...129

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Høres 4000,- greit ut å gi?» 

Hvis de vil ha det dobbelte er nok ikke 4000,- greit nei. 

Anonymkode: 36a2d...129

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umotivert for jeg føler ikke jeg får lønnen jeg fortjener. Jobber hardt mandag-fredag et sted Jeg ikke trives Og i tilegg må gi foreldrene mine 8000?

Anonymkode: bf20c...cd3

Da får du begynne på skole og utdanne deg til noe du ønsker å jobbe med. Hva forventer du egentlig av arbeidslivet  ? De aller fleste med jobb jobber 5 dager i uken  

Anonymkode: 77508...5f1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Leeloo skrev:

Nå har du skrevet flere tråder om dette, hvorfor flytter du ikke ut!!?? Du får en liten hybel/rom i et kollektiv for 8000.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16; er du i jobb er du langt på overtid, jeg hadde også tatt leie av ungene mine da (hadde nok satt det meste på sparekonto, but still). 

Er du i det hele tatt forlovet/i et forhold ettersom du «må» spare til bryllup? Skaff deg en ryggrad og ta ansvar for ditt eget liv.

Har snakket med moren min og disse pengene er ikke spart for meg. Hun sier dette bare er ekstra penger og at jeg må spare selv for ting 

siden dette er så tradisjonelt Får jeg ikke bestemme så mye. 

Anonymkode: bf20c...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det de krever for at du skal få bo der. Aksepter eller flytt et annet sted 😅 8000,- er veldig billig i mnd hvis det er din eneste utgift. Bpr du et annet sted kommer 8000,- ca i husleie, så kommer strøm, internett, mat, husholdningsartikler og vedlikehold av bolig/møbler. 

Anonymkode: 36a2d...129

Må selv betale for månedskort, for linsene mine, for mobil abbonent. 
noen ganger vil jeg min mor skal kjøpe noe spesielt fra butikken, og da sier moren min kjøp med egne penger noe som er rart når jeg gir 8000

Anonymkode: bf20c...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du fra?

I Norge er det etikette at brudens foreldre betaler for bryllupet, mens brudgommens foreldre betaler for drikke, evt tilbyr seg å betale noe mer.

 

Anonymkode: 09adf...64c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi deg råd.

Fordi du lever et så sært liv. De færreste voksne bor hjemme hvis de mistrives intenst med det. Og de færreste voksne lar foreldre bestemme over bryllupet sitt slik. 

Siden du ikke kommer til å flytte ut må du vel bare godta alle deres krav?

Anonymkode: e9eab...5ae

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...