Gå til innhold

Hvorfor var du utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hahahaha, dere trodde vel ikke at mennesker er rasjonelle vesener som alltid velger det logiske? 😅

Anonymkode: 063d1...0d1

Nei, jeg har vært gjennom 4 forhold med utroskap. Alle på hver sin måte, alltid en unnskyldning. Jeg kaller de menneskene for svake som ikke klarer å styre seg for noen. Ennå svakere for å ikke ta ansvar for egne handlinger. Feige for å ikke stå for det og velge å bli single. 

Anonymkode: bd05a...f88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.7.2020 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Forsi jeg følte sterkt for et annet familiemedlem, og var utro med h*n

Anonymkode: 90b84...034

Her også, svigerfamilien får jeg kanskje presisere så det ikke høres så kleint ut.  Vi hadde en vanvittig sterk attraksjon og kjemi som hadde bygget seg opp over tid.   Intenst begjær kan vel kanskje si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 17 år og hadde akkurat blitt sammen med min første kjæreste. Vi hadde kun kjent hverandre i ca 1 mnd og jeg følte egentlig det var for tidlig, men jeg var småforelsket så sa ja da han spurte. To uker senere ble jeg full på fest og klinte med en fyr. Fortalte det til kjæresten min like etterpå, og vi fortsatte forholdet. Ble slutt mellom oss 2 år etter for noe helt annet, og jeg var lojal mot han helt til da. Så jeg tror definitivt at utroskap kan være en feil, spesielt om alkohol er involvert og det er et engangstilfelle. Det betyr absolutt ikke at det er greit, men ikke alle som er utro vil være utro igjen.

Å være langvarig utro i edru tilstand derimot er ikke noe jeg klarer å se på som en feil, da det er et bevisst valg man tar gjentatte ganger. Å være utro ved flere anledninger på fest er heller ikke en feil i mine øyne. Om man vet at man ikke klarer å kontrollere seg med alkohol involvert, så slutter man å drikke, eller drikker mindre mengder i det minste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forelska i ei annen. Hadde hatt en av og på-forhold til hun andre i mange år og det endte med at hun gjorde det slutt. Vi hadde ingen kontakt etter hennes ønske. Etter 1,5 år møtte jeg ei ny og vi ble sammen. Etter hvert ble hun gravid og det fikk meg til å tenke mye på "the one that got away". Jeg hadde alltid sett for meg at det skulle være oss for alltid - at det var henne jeg skulle få barn med. Jeg valgte å ta kontakt med henne og fortalte at jeg var i et nytt forhold og skulle bli pappa. Egentlig ville jeg jo bare ha kontakt med henne igjen. Jeg latet som jeg var over henne og hun virket over meg, men hun var singel og hadde ikke vært sammen med noen andre. Jeg foreslo og møtes. Vi møttes og det endte med sex. Jeg fortalte henne at jeg elsket henne og hun fortalte meg at hun elsket meg. Jeg var helt ødelagt inni meg. Jeg kunne jo ikke forlate min gravide samboer. Jeg og eksen møttes og hadde sex flere ganger før hun igjen "gjorde det slutt" og ikke ville ha kontakt. Hun sa at om jeg virkelig elsket henne hadde jeg ikke gjort en annen kvinne gravid og kjempet mer for henne. Noen måneder etter at baby var født tok jeg kontakt med henne igjen og vi hadde sex igjen. Jeg visste at jeg var sammen med feil person. Vi kranglet mye osv. og til slutt ble vi enige om å gjøre det slutt. Hun vet ikke at jeg var utro. Nå er jeg sammen med eksen min og er endelig lykkelig igjen.

Anonymkode: 1fab9...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Hvordan dødt var forholdet? Seksuelt? Følelser? Kjedsomhet? 

TS

Anonymkode: c7201...d86

Dødt på alle plan. Vi bare levde under samme tak, men levde ikke sammen. Det var en likegyldighet fra begge hold, eneste samarbeidet i huset som fungerte nokså greit var ang barn. Vi hadde ikke sex, gjorde aldri noe sammen. Det var aldri noe krangel, men heller aldri noe kjærlighet i lufta. 

Anonymkode: c7201...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Kona var utro mot meg tidlig i forholdet. Jeg var trofaste, naiv og knust.

Vi fortsatte sammen elsket henne. I ettertid er det lett og at jeg burde ha gått.

Jeg følte meg demaskulert, ydmykhet, som en stakkar. Det ødela noe i meg. Hun var nok veldig usikker. Hadde ikke hatt sex med mange. Hennes venninner snakket på fest om deres erfaringer, hun hadde ikke samme erfaring. Hva om hun misset noe, kanskje andre var bedre en meg? Hun ga etter. Hun angret ikke, hun måtte ha dette suget ut av systemet. Men jeg ville fortsette. Savnet henne og det vi hadde.

Vi er fremdeles sammen og det har gått flere år. Hun vil si vi er har kommet helskinnet ut av dette og vi har et sterkt forhold. Gift, barn. Det stemmer ikke. Jeg har vært utro mange ganger i hemlighet.

Hun ødela noe i meg og jeg prøver nok å reparere mitt eget selvbilde, bringe balanse. Hun ødela noe fint først. 

Ufrivillig hanrei.

Anonymkode: 819c9...ab4

Kjenner meg igjen..han var utro tidlig i forholdet og jeg var så forelska i han at jeg ikke greide gi slipp. Han ødela ting mye mer enn han tror. Jeg planla faktisk utroskap på et tidspunkt ting var dårlig i forholdet, men trakk meg og gjennomførte det ikke fysisk. Jeg søkte bekreftelse, en viten om at andre menn faktisk vil ha meg om han er en drittsekk som risikerer å miste meg. 

Sånn sett har jeg vært utro over nett, og skammer meg for det. 

Anonymkode: 4d892...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/14/2020 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Jeg var utro fordi jeg ble betatt av en annen og ville ha i pose og sekk. Det gikk selvsagt til helvete, som fortjent. 

Anonymkode: 5b28f...90f

På hvilken måte gikk det til helvete? Spør fordi jeg er i samme situasjon. 

Anonymkode: b5d81...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å gjøre det slutt med nåværende før jeg hopper uti noe nytt og spennende🙃 utroskap er ikke min stil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miSs. skrev:

Velger å gjøre det slutt med nåværende før jeg hopper uti noe nytt og spennende🙃 utroskap er ikke min stil. 

Skulle ønske de som var utro mot meg også hadde baller nok til å gjøre nettopp dette. 

TS

Anonymkode: c7201...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske de som var utro mot meg også hadde baller nok til å gjøre nettopp dette. 

TS

Anonymkode: c7201...d86

Letteste måten å prøve å skyve vekk problemer på er utroskap. Desverre er det mange balleløse rundtomkring som velger å svikte sin partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spøkelse fra fortiden som en gang i tiden ikke valgte meg- så møtte jeg min mann som jeg har vært sammen med i 15 år. Fantastisk fyr, fantastisk far og min beste venn. 
Men så er det spøkelse da.. han har hatt samboer, singel nå og i 15 år har vi hatt kontakt. Det har resultert i sex ca 3-4 ganger i året i alle disse årene. Klarer ikke å glemme hverandre, er en gnist der som ikke forsvinner og han er også min beste samtalepartner. Det rare er at jeg vil ikke forlate min mann, han har en trygghet og ro jeg beundrer men spøkelse er han som slenger meg i senga og bare tar meg. Vet det høres rart ut, er mange ganger rystet over hvor kynisk jeg er, og spøkelse angrer hver dag på at han lot meg gå. Han vet jeg ikke kommer til å forlate min mann, han vet at jeg vil ha de slik som vi har det, og han vet at jeg foretrekker at han er singel.

Mange vil nok heve øyebrynene på hvor hjerteløs jeg er og min mangel på dårlig samvittighet. Vel, jeg også. Har brukt noen år på dette og brukt mange timer på å analysere både meg og mine forhold. Har aldri vært utro med noen andre, det har ikke engang vært i tankene mine.

Anonymkode: 62fd1...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et spøkelse fra fortiden som en gang i tiden ikke valgte meg- så møtte jeg min mann som jeg har vært sammen med i 15 år. Fantastisk fyr, fantastisk far og min beste venn. 
Men så er det spøkelse da.. han har hatt samboer, singel nå og i 15 år har vi hatt kontakt. Det har resultert i sex ca 3-4 ganger i året i alle disse årene. Klarer ikke å glemme hverandre, er en gnist der som ikke forsvinner og han er også min beste samtalepartner. Det rare er at jeg vil ikke forlate min mann, han har en trygghet og ro jeg beundrer men spøkelse er han som slenger meg i senga og bare tar meg. Vet det høres rart ut, er mange ganger rystet over hvor kynisk jeg er, og spøkelse angrer hver dag på at han lot meg gå. Han vet jeg ikke kommer til å forlate min mann, han vet at jeg vil ha de slik som vi har det, og han vet at jeg foretrekker at han er singel.

Mange vil nok heve øyebrynene på hvor hjerteløs jeg er og min mangel på dårlig samvittighet. Vel, jeg også. Har brukt noen år på dette og brukt mange timer på å analysere både meg og mine forhold. Har aldri vært utro med noen andre, det har ikke engang vært i tankene mine.

Anonymkode: 62fd1...8e4

Jeg ser hva du skriver og jeg kan på en måte skjønne det, men etter å ha opplevd å stå på den andre siden så skjønner jeg det heller ikke. Jeg ønsker ikke å dømme deg, men jeg spør av nysgjerrighet; har du den gnisten med din mann? Kan den skapes på noe vis? Hva ville mannen din gjort om han fant det ut og hva ville du gjort om mannen din gjorde det samme mot deg? 

TS

Anonymkode: c7201...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miSs. skrev:

Letteste måten å prøve å skyve vekk problemer på er utroskap. Desverre er det mange balleløse rundtomkring som velger å svikte sin partner. 

Det er jo utrolig feigt. Jeg hadde heller tatt imot en beskjed fra eksen at han hadde fått opp øynene for enn annen dame han ville bli bedre kjent med, selvom det hadde vært vondt å høre det også. Men heller det enn å få høre at han har hatt et forhold til en annen dame, velger å forlate meg for å flytte rett med den nye. Man sitter jo igjen å føler seg dum, lurt, selvtilliten går bånn i bøtta. Opplevd dette nok nå til å ALDRI under noen omstendigheter utsette noen for å stå på den "kjipe" siden av utroskap, uansett hvor dårlig forhold jeg måtte vært i. 

TS

Anonymkode: c7201...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var utro fordi kjæresten min oppfører seg som en dritt mot meg i fylla, så orket ikke sove sammen med han og fant sengeplass hos en annen...

Anonymkode: 5f135...135

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har et spøkelse fra fortiden som en gang i tiden ikke valgte meg- så møtte jeg min mann som jeg har vært sammen med i 15 år. Fantastisk fyr, fantastisk far og min beste venn. 
Men så er det spøkelse da.. han har hatt samboer, singel nå og i 15 år har vi hatt kontakt. Det har resultert i sex ca 3-4 ganger i året i alle disse årene. Klarer ikke å glemme hverandre, er en gnist der som ikke forsvinner og han er også min beste samtalepartner. Det rare er at jeg vil ikke forlate min mann, han har en trygghet og ro jeg beundrer men spøkelse er han som slenger meg i senga og bare tar meg. Vet det høres rart ut, er mange ganger rystet over hvor kynisk jeg er, og spøkelse angrer hver dag på at han lot meg gå. Han vet jeg ikke kommer til å forlate min mann, han vet at jeg vil ha de slik som vi har det, og han vet at jeg foretrekker at han er singel.

Mange vil nok heve øyebrynene på hvor hjerteløs jeg er og min mangel på dårlig samvittighet. Vel, jeg også. Har brukt noen år på dette og brukt mange timer på å analysere både meg og mine forhold. Har aldri vært utro med noen andre, det har ikke engang vært i tankene mine.

Anonymkode: 62fd1...8e4

Du bruker mannen din du rett og slett. Den spøkelsen er jeg sikker på at bare utnytter deg seksuelt. At du gidder å gå til sengs med noen som ikke valgte deg, og heller lot deg gå i fortiden. Håper mannen din for greie på at du dolker han i ryggen fortest mulig så det blir hue og rævva ut på deg.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 21.35, Hr. Aktiv skrev:

Jeg er mannen som satt hjemme med barna mens hun var ute å pulte andre menn. 

Selvfølgelig hun gjorde jo ikke slikt. Hun var jo ikke slik alle de andre var.. bla bla bla. 

Som hevn så jobber hun aktivt for å ta fra meg mine barn. 

Jo vi hadde problemer på hjemmeplan. Vi hadde utfordringer vi også lik alle andre, men hun var ikke interessert i å løse våre floker og stakk heller ut for å skape nye. 

 

Huff.

Så altfor mange som hopper dit de tror gresset er grønnest, men så skaper de bare enda flere problemer for seg selv og ikke minst for partneren sin.

Det er aldri en unnskyldning for å være utro. 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser hva du skriver og jeg kan på en måte skjønne det, men etter å ha opplevd å stå på den andre siden så skjønner jeg det heller ikke. Jeg ønsker ikke å dømme deg, men jeg spør av nysgjerrighet; har du den gnisten med din mann? Kan den skapes på noe vis? Hva ville mannen din gjort om han fant det ut og hva ville du gjort om mannen din gjorde det samme mot deg? 

TS

Anonymkode: c7201...d86

Hei. Ja, skjønner det veldig godt. Absolutt. Nei, har ikke akkurat den gnisten med min mann, og tror ikke det er en gnist som kan «lages» om du skjønner hva jeg mener. Enten er den der eller ikke. Har vanskeligheter med å forklare den gnisten jeg har med spøkelse mitt, jeg tror ikke jeg elsker han slik jeg faktisk elsker min mann. Jeg tror jeg kunnet elsket spøkelse mitt, hadde ikke min mann vært «i veien». Om min mann hadde gjort noe slikt mot meg hadde jeg forlatt han. Jeg forstår utmerket godt at det jeg gjør er galt, uetisk, at jeg er kynisk og tydligvis innehar lite empati akkurat i denne sammenhengen, men samtidig så er det noe dyrisk vi ikke klarer å  kontrollere. 

Anonymkode: 62fd1...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, miSs. skrev:

Du bruker mannen din du rett og slett. Den spøkelsen er jeg sikker på at bare utnytter deg seksuelt. At du gidder å gå til sengs med noen som ikke valgte deg, og heller lot deg gå i fortiden. Håper mannen din for greie på at du dolker han i ryggen fortest mulig så det blir hue og rævva ut på deg.!!!

Ja, du har lov å ha din mening du som alle andre. Føler ikke at jeg utnytter han, elsker han faktisk og ser på han som beste venn. Føler heller ikke at spøkelse utnytter meg på noe vis, vet han setter pris på våre samtaler og snakker godt om meg «rundt omkring». Forstår at det for omverden er umulig å forstå- Og at jeg oppfattes feil for noen som ikke har «stått» i det selv.

Anonymkode: 62fd1...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har lov å ha din mening du som alle andre. Føler ikke at jeg utnytter han, elsker han faktisk og ser på han som beste venn. Føler heller ikke at spøkelse utnytter meg på noe vis, vet han setter pris på våre samtaler og snakker godt om meg «rundt omkring». Forstår at det for omverden er umulig å forstå- Og at jeg oppfattes feil for noen som ikke har «stått» i det selv.

Anonymkode: 62fd1...8e4

Man er ikke utro mot noen man elsker, dropp det å bruke ordet elske her. Jeg har også en gammel flamme, den gnisten du snakker om følte jeg kun med han og ingen andre har fått meg til å føle det samme igjen, og han er sånn som det spøkelse du snakker om. Han kan også plutselig finne på å kontakte meg for å slå av en prat eller ville møtes. Men jeg viser han rødt kort hver gang, for jeg elsker virkelig den jeg er sammen med nå+respekterer. Du driter i det fatet du spiser av. Sorry hvis jeg er grov i ordbruken min, men det er fakta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, miSs. skrev:

Man er ikke utro mot noen man elsker, dropp det å bruke ordet elske her. Jeg har også en gammel flamme, den gnisten du snakker om følte jeg kun med han og ingen andre har fått meg til å føle det samme igjen, og han er sånn som det spøkelse du snakker om. Han kan også plutselig finne på å kontakte meg for å slå av en prat eller ville møtes. Men jeg viser han rødt kort hver gang, for jeg elsker virkelig den jeg er sammen med nå+respekterer. Du driter i det fatet du spiser av. Sorry hvis jeg er grov i ordbruken min, men det er fakta. 

Jo, jeg er. Kjenner mine følelser, er ingen ungdom lenger og vet forskjellen på å elske og ikke elske:) Det er heller ingen innfall av total kåtskap- det er noe annet.Noe som bygger seg opp, og noe jeg bare må ha. Noe jeg ikke helt kan sette fingeren på, ikke klarer å definere, men trådstarter ønsker å vite hvorfor noen var utro- jeg forsøkte å skrive noe om mitt standpunkt og mitt valg, hvorfor ting hadde blitt som dem var og mine tanker om dette selv om jeg faktisk lever i et godt parforhold med en fantastisk mann. 
Tanken har slått meg at jeg muligens definerer sex og følelser som noe som ikke henger sammen, dog, da skulle jeg vel vært utro med andre også, noe jeg aldri kommer til å være.  Du kan selvsagt mene noe annet, men avsluttes om du mener å vite mere om mine følelser enn meg selv. 

Anonymkode: 62fd1...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...