Gå til innhold

Fra fedme til normalt liv, går det an?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om tap av forbrenning og, rett og slett. Akkurat det er dokumentert, uvisst hvor lenge den lave forbrenningen holder seg. Jeg har gått ned 60 kg, og holder meg her- men jeg er fullstendig nazi. Jeg vil helst ned 5-7 kg til, men det nytter ikke, uansett om jeg øker aktivitetsnivå og mindre kalorier kan jeg ikke innta uten at det er forsvarlig. Jeg teller alt fra kalorier til det jeg har forbrent via trening. Så sannheten er at man må omstille seg på et tidspunkt når man kommer til ønsket vekt og beholde det underskuddet fullstendig resten av livet,

Anonymkode: 8fd3a...756

Synd at du tror på dette selv. Grunnen til at du ikke går ned mer i vekt er at du ikke er villig til å legge inn jobben det kreves mtp nok mosjon og styrketrening. Når fitnessutøvere klarer å komme ned i 6% kroppsfett men fortsatt beholde muskelmasse så klarer du de siste 5 kiloene 😉 unskyldninger, rett og slett. 

 

Sånn bortsett fra det, gratulerer med -60 kilo 😊

Anonymkode: 58741...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/12/2020 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Så på pessimistiske dager jeg, hva er poenget? Man er tydeligvis dømt til å feile uansett i følge statistikken. 
 

Har du klart gå ned varig? Hvor lenge, hvor mye? Jeg vil gjerne høre noen gladhistorier!

Anonymkode: 75535...915

Jeg gikk ned 30 kilo. Det som gjorde at jeg klarte å holde vekta i flere år forrige gang var at jeg passet på hvor mye jeg spiste. Jeg var vant med å spise meg stappmett, men nå stoppet jeg med en gang jeg merket at jeg begynte å bli mett. Trikset er å bli mett, ikke stappmett.

I tillegg må du se ting litt an. Hvis du har hatt en veldig stillesittende uke så dropper du pizza i helgen, har du vært på farten og fått mye gjort så kan du kose deg med en pizza på lørdag. Pizza og annen mat som inneholder tonnevis med kalorier er også noe man ikke bør spise i hverdagen. Søtsaker er også noe man kun skal nyte i moderate mengder i helgene. 

Anonymkode: a7e60...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilket land, men det har de et register hvor de som har gått ned ekstremt mye og holdt seg nede over 10+ år blir stilt spørsmål + helsesjekk en gang i året for å se hva de har til felles. Hovedsakelig er det de som opprettholder trening og bruker max 2 timer på skjerm hver dag som holder vekten nede i forhold til de som går opp igjen etter vektnedgang. 

Anonymkode: b2eae...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 15kg og holdt meg der i mange år (fra 108 til 93kg, er 1,88 høy). Går riktignok opp noen få kg i sommerferien og i jula, da er det fri for fokus på kalorier ;) De tar jeg fort av igjen i løpet av 1-2 mnd. etterpå. Skal prøve å gå ned 5kg til permanent nå (88kg mål), har derfor økt aktivitetsnivået en del med et par-tre løpeturer og tilsvarende antall lengre gåturer pr. uke. Polar-klokka mener jeg ligger på 3300kcal i snitt i forbrenning pr. dag nå mens jeg spiser 2000-2200kcal. 

For min del har oppskriften vært å unngå sukker mest mulig. Får alt for mye sug av det. Så null godteri, minst mulig is og kaker. Fokus på sunne middager med lite fett/kalorier. Ikke for mange måltider, prøver å holde meg på 3, maks 4. Spiser heller godt til hvert måltid, masse småspising gjennom dagen fungerer utrolig dårlig for meg da det trigger sultfølelsen min. Bestemmer spisetidspunktene på forhånd, da er det enklere å holde seg. Skal vi ha dessert blir det noe sunt, i går var det rabarbragrøt med rabarbra fra hagen, søtet med Splenda. Praktisk talt kalorifritt, omkring 20-25kcal/100g. Og litt vaniljesaus uten tilsatt sukker oppå. Det ga omtrent 125-150kcal per porsjon dessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...