Gå til innhold

Synes ikke lenger det er hyggelig å være sosial


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger er det det. Men før var det det hele tiden. Jeg orker ikke folk. Fordi folk er mas. Alt dreier seg bare om å høre på andre, late som man synes alt de sier er interessant. Og mye mas frem og tilbake om alt og ingenting. Jeg synes bare ikke lenger det er noe hyggelig. 

Anonymkode: 42e00...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hele er et skuespill. Og det handler egentlig om å selv bli dratt inn i spillet. Da vil du få en helt ny dimensjon av hvordan det er å være sosial.

Anonymkode: ca727...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: det skulle stå "det handler egentlig om å selv ikke bli dratt inn i dette spillet"

Anonymkode: ca727...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt det samme. Går i så mange overfladiske og tynne temaer iforhold til for bare litt over 10 år siden.

Og så er det så mye sutring og klaging! Få som faktisk vil skape hyggelig stemning eller prate om noe positivt. Og rett på mobilen når det er pause i samtalen..

Mister litt håpet rundt nordmenns moderne sosialkultur ass..

Anonymkode: 48aba...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker folk om?

- hva skal du bli? Hvis du er litt yngre eller har med deg en i tenårene. og gjerne litt ekspertpreken om hva som lønner seg. Måååå jo få seg en jobb hvor startlønn er 900.000 minst

- baksnakking. «Ei på jobben vår er psykopat» eller baksnakking av hva andre gjorde på en fest eller noe rykter

- meningen med livet. «Folk er så.....» «tror vi bare skal slå oss til ro med det vi har» mens de pusset opp huset.... 

 

Anonymkode: 42e00...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være sosial med de rette folka. Man passer ikke sammen med alle. Velg deg ut noen folk du resonnerer bra med, som har samme interessefelt og intelligens som deg selv. Og det er ingen regel som sier at man MÅ være så sosial heller. Jeg er ikke det. Jeg blir ofte sliten av folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner deg godt ts! selv kan jeg ikke vente med å bli ferdig med gjester🙈synes selv det er trist; men hater overfladisk tomprat, og kjeder meg lett. i tillegg blir jeg veldig sliten, har ME og andre sykdommer. men ingen som tar særlig hensyn. det å få måltidarytmen fucket opp, gjør meg kvalm og dårlig og. soooo its not easy😓

Anonymkode: e9efd...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig. Var supersosial tidligere. De siste årene får jeg mindre og mindre ut av sosialt samvær. Har en krevende jobb (terapeut), og er «ferdig snakka» etter jobb. 
 

Etter at moren min døde, det var svært tungt for meg, føler jeg at selv Samvær med egne Tidligere gode venninner føles påtatt. 

Har barn som jeg tar meg godt av, og en kjæreste som jeg koser meg sammen med. Det holder lenge.
 

 

Anonymkode: 348a7...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...