Gå til innhold

Eks veninne som har lysst å bli venn med meg igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tidligere her inne har jeg skrevet et innlegg om en venninne som jeg hadde som masa hull i hodet på meg daglig fra morgen til kveld, inntil det for litt over et halvt år siden ble drama og krangel og det endte med at vennskapet ble avsluttet. Jeg ble egentlig veldig glad for dette vennskapet ble avsluttet da jeg følte hun ødela livet mitt med all den masingen, det var ikke måte på og hun hadde ikke sosiale antenner i det heletatt... La oss kalle denne venninna for Trine.

Det siste året nå har jeg blitt god venninne med ei annen jente, hun er alt jeg ser etter i en venninne og hun har støttet meg med masse med ting jeg har slitt med og omvendt. La oss kalle denne veninnen for Lise.

Det som er problemet her at Trine som jeg var venn med før har vært med meg på fest før hos Lise og de har fremdeles hverandre på snapchat og Facebook, og det har endt med at Trine har begynt å snakke/mase til Lise om meg hele tiden, at hun savner meg og vil ha meg tilbake osv.. Jeg har fortalt alt om Trine til Lise så hun vet alt, men Trine har sagt at hun har forandret seg nå og at hun har sluttet å mase, og Lise har veldig lysst at jeg og Trine skal få snakke samen og ordne opp, noe jeg er veldig skeptisk til, og helt ærlig så tror jeg ikke Trine har forandret seg og sluttet være den masete personen.. Men Lise har sagt at alle kan forandre seg.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre her, for jeg er veldig glad for at jeg har Lise som venn, men jeg syns det er irriterende at Trine skal prøve å skvise seg inn i livet mitt igjen og i tillegg holde på å snakke med Lise hele tiden, hvorfor skal hun komme å ødelegge for meg igjen?

Trine har andre venninner hun kan være med, hvorfor må hun absolutt snakke med Lise og i tillegg prøve å bli venn med meg igjen når jeg endelig klarte frigjøre meg fra det vennskapet med Trine? Jeg har hatt det så fredfullt uten Trine dette året, orker ikke det helvete med henne igjen.. Kjenner bare jeg blir så sint! La meg være i fred og la meg ha mine veninner i fred liksom. Jeez🤬

Lise forstår at det er vanskelig for meg, men Lise kjenner ikke Trine på samme måte som jeg gjør selv om jeg har fortalt alt til Lise🤦‍♀️

Jeg trenger litt andre råd her inne fra andre folk, for jeg kjenner jeg blir helt stressa her😩

Anonymkode: ce8cb...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan forandre seg, men de må jo ville det selv.

Hvis hun fortsetter på samme måte som før, prøver å skvise seg inn og ikke respekterer andres ønsker så er det mer sannsynlig at det bare er et nytt triks fra den gamle boken.

Og det er jo trist, hvis hun roper ulv ulv uten at det er noe ulv, for da vil jo ingen tro på henne når hun faktisk har forandret seg. Når det er gode forutsetninger for at alle kan være venner.

Endret av MarieLo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å skriv om meg på nettet for helvete. Svar meg heller i virkeligheten. 

Anonymkode: e69e6...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt å skriv om meg på nettet for helvete. Svar meg heller i virkeligheten. 

Anonymkode: e69e6...847

What?😂

Anonymkode: ce8cb...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å skriv om meg på nettet for helvete. Svar meg heller i virkeligheten. 

Anonymkode: e69e6...847

Godt forsøk på trolling😂

Anonymkode: 121f9...7c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt forsøk på trolling😂

Anonymkode: 121f9...7c8

og du møtte henne på gaten også? Er det trine eller lise som er vera?

Anonymkode: bc007...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

og du møtte henne på gaten også? Er det trine eller lise som er vera?

Anonymkode: bc007...273

Trine er eks veninna

Anonymkode: ce8cb...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om hva som er «sant», hva som har skjedd, hva som er forandret. Du har ikke lyst. Stol på deg selv. 
 

Ikke la det bli et samtaleemne om du skal eller ikke, det gir bare rom for tolkning og vinkler andre har. Det gagner stort sett aldri deg. 
 

Din eks-venninne kunne vært helt perfekt, men om du ikke føler for å være venner er det grunn nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trine er eks veninna

Anonymkode: ce8cb...396

Nei, det er det ikke :P ❤️ ❤️ 

Anonymkode: bc007...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har lyst til å vær venn med henne, så trenger du ikke det. Man bestemmer selv hvem man vil være med, og man trenger ingen 'god forklaring' på hvorfor. For å unngå drama: ikke snakk stygt om Trine. Til omverden må du være nøytral. Ingen trenger å vite hvorfor du ikke vil være venninne med henne. "jeg er ikke interessert" er et godt nok svar. 

Anonymkode: 9203b...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trine er eks veninna

Anonymkode: ce8cb...396

Til ts, jeg har ikke hjerneskade sykt stykt å si det. Jeg ble faktisk lei meg.

Anonymkode: bc007...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Til ts, jeg har ikke hjerneskade sykt stykt å si det. Jeg ble faktisk lei meg.

Anonymkode: bc007...273

Hvor står det noe om hjerneskade her? Med mindre dette også er trolling😛

Anonymkode: ce8cb...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke velge hvem dine venner skal omgås, Trine må få lov til å snakke med og være venn med Lise på lik linje som deg. Men ser ingen grunn til at du skal være venn med Trine om du ikke kommer overens med henne. Ville rett og slett prøvd å legge saken død, ikke bruke mer energi på det og sagt pent til Lise at du føler du har det mye bedre uten Trine og ønsker derfor ikke ta opp kontakten, men at det er mulig du kan være åpen for det i fremtiden. Men at det da er viktig at det er du som tar det steget, og at ikke Trine presser seg inn til Lise for å oppnå det.

 

Hvis Trine fortsetter å snakke med Lise om deg ville jeg sendt Trine en pen melding der du ber henne slutte med å kontakte Lise for å nå til deg, og at du kommer til å ta kontakt med henne hvis du en dag ønsker å gjenopprette vennskapet deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann!

Tidligere her inne har jeg skrevet et innlegg om en venninne som jeg hadde som masa hull i hodet på meg daglig fra morgen til kveld, inntil det for litt over et halvt år siden ble drama og krangel og det endte med at vennskapet ble avsluttet. Jeg ble egentlig veldig glad for dette vennskapet ble avsluttet da jeg følte hun ødela livet mitt med all den masingen, det var ikke måte på og hun hadde ikke sosiale antenner i det heletatt... La oss kalle denne venninna for Trine.

Det siste året nå har jeg blitt god venninne med ei annen jente, hun er alt jeg ser etter i en venninne og hun har støttet meg med masse med ting jeg har slitt med og omvendt. La oss kalle denne veninnen for Lise.

Det som er problemet her at Trine som jeg var venn med før har vært med meg på fest før hos Lise og de har fremdeles hverandre på snapchat og Facebook, og det har endt med at Trine har begynt å snakke/mase til Lise om meg hele tiden, at hun savner meg og vil ha meg tilbake osv.. Jeg har fortalt alt om Trine til Lise så hun vet alt, men Trine har sagt at hun har forandret seg nå og at hun har sluttet å mase, og Lise har veldig lysst at jeg og Trine skal få snakke samen og ordne opp, noe jeg er veldig skeptisk til, og helt ærlig så tror jeg ikke Trine har forandret seg og sluttet være den masete personen.. Men Lise har sagt at alle kan forandre seg.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre her, for jeg er veldig glad for at jeg har Lise som venn, men jeg syns det er irriterende at Trine skal prøve å skvise seg inn i livet mitt igjen og i tillegg holde på å snakke med Lise hele tiden, hvorfor skal hun komme å ødelegge for meg igjen?

Trine har andre venninner hun kan være med, hvorfor må hun absolutt snakke med Lise og i tillegg prøve å bli venn med meg igjen når jeg endelig klarte frigjøre meg fra det vennskapet med Trine? Jeg har hatt det så fredfullt uten Trine dette året, orker ikke det helvete med henne igjen.. Kjenner bare jeg blir så sint! La meg være i fred og la meg ha mine veninner i fred liksom. Jeez🤬

Lise forstår at det er vanskelig for meg, men Lise kjenner ikke Trine på samme måte som jeg gjør selv om jeg har fortalt alt til Lise🤦‍♀️

Jeg trenger litt andre råd her inne fra andre folk, for jeg kjenner jeg blir helt stressa her😩

Anonymkode: ce8cb...396

Si til  Lise at du ikke har lyst til å ta opp igjen vennskapet med Trine, og at du heller ikke ønsker at Trine skal bruke Lise som megler.
At de to er venner er greit , men at du ønsker ikke å være et tema mellom de to , altså Lise og Trine.
Begge de to må respektere at du ikke ønsker vennskapet med Trine.

Jeg tenker også det,  at om du sier ja til Trine, så vil hun etterhvert ødelegge vennskapet ditt med Lise og så sitter du igjen uten begge.
Det er slik mennesker om Trine holder på .
 

Anonymkode: 818cd...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og du møtte henne på gaten også? Er det trine eller lise som er vera?

Anonymkode: bc007...273

Like ekte som dine tåpelige trolling🤣

Anonymkode: 121f9...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...