Gå til innhold

Hvor mye får du i uføretrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja hva skal man svare her da, dette er jo nok en uføretråd der det er nedrakking av de som er på uførepensjon. 

Det er visst vanskelig å forstå at med utdannelse og 10-20-30 års arbeidserfaring, at man kan ha mer i uførepensjon enn et ungt menneske uten særlig utdannelse eller arbeidserfaring som har en butikkjobb eller liknende får utbetalt. 

Jeg er av den førstnevnte, og har som reglene er 66% av tidligere inntekt inntil 6G. Jeg hadde arbeidsinntekt på godt over 6G

 

 

Anonymkode: a52a1...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Djækklåsst skrev:

Knapt 33.000/mnd er maks fra NAV, men mange har også uføreforsikring gjennom jobbens pensjonsordning, og da kan man få helt opp til rundt 71.000/mnd, samt ev. barnetillegg på toppen. Kan faktisk få enda mer om man har diverse spesialordninger for folk med høy lønn (noen forsikrer lønn også utover den normale maksgrensen på 12 G).

71 000 du liksom. Da har en ikke bare uføreforsikring gjennom jobben, men en feit privat en ved siden av. Skulle likt å sett link til hvor du henter fantasitallene dine fra.

Anonymkode: 71943...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg er uvitende her, men hvordan kan du jobbe 40% når du er 75%ufør?

Anonymkode: f6bd3...a47

75 %  ufør 25 % å jobbe opp til 100 %. De 15 % han jobber over, beholder han bare 0,4 G av, da dette er fribeløpet. Det resterende blir nesten dugnad, over 80% trekk på.

Fullt lovlig å kombinere jobb og uføretrygd så sant det er forenelig med diagnosen din. Men du beholder bare 0,4 G, resten blir nesten ingenting igjen av.

Anonymkode: 71943...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i underkant av 33.000 i brutto fra NAV, uførforsikring som gir meg en utbetaling på 13.000 kr i måneden i tillegg fikk jeg en engangsutbetaling på 24g når jeg ble ufør. Netto har jeg utbetalt i måneden 21.000 fra NAV i uførtrygd, 13.000 kr i forsikringsutbetaling hver måned, dobbel barnetrygd da jeg er alene med ett barn og 8000 kr i barnebidrag (privat avtale).

Anonymkode: 87965...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utbetalt 15 000 kr etter skatt. Er 100% uføretrygdet. Jeg er samboer med barn, men får ikke barnetillegg fordi min og hans inntekt går over beløpsgrensen. 

Anonymkode: 8fb95...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstesats og 100% ufør, har litt over 15.000 netto.

Anonymkode: 1548b...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok til at de faste utgiftene blir betalt i tide. Det og være uføretrygd er noe jeg ikke unner noen. Jeg vil jobbe men helsen min sier nei. Og det er virkelig jævelig. Jeg gikk fra å ha en jobb jeg elsket og ha et sosialt liv som tilbydd meg ufattelige mange gode venner å muligheten til å reise med jobben jeg hadde. Etter jeg ble syk så har jeg så og si mistet alt det jeg fant verdifullt i live mitt. Både venner og familie har tatt avstand. Man blir automatisk skyvet ut fra samfunnet uten at man er helt klar over det. Når man innser det så er det som få et kraftig slag i både ansiktet og magen.

Anonymkode: 772cc...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

75 %  ufør 25 % å jobbe opp til 100 %. De 15 % han jobber over, beholder han bare 0,4 G av, da dette er fribeløpet. Det resterende blir nesten dugnad, over 80% trekk på.

Fullt lovlig å kombinere jobb og uføretrygd så sant det er forenelig med diagnosen din. Men du beholder bare 0,4 G, resten blir nesten ingenting igjen av.

Anonymkode: 71943...ae8

Nei, det stemmer ikke :) 
Jeg følger inntektsgrensen min og med en 40 % stilling så holder jeg meg godt under inntektsgrensen min. For å komme over inntektsgrensen min (inkludert 0,4 grunnbeløp) så må jeg jobbe 60 %, men det klarer jeg ikke. :) 

Anonymkode: 21308...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 000 netto i mnd utbetalt. Vet ikke hva brutto er, sånn på stående fot nå.

Jeg har uføreforsikring som utbetales hver mnd i tillegg til uføretrygd fra NAV.

Anonymkode: 0bd3f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...