AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Del Skrevet 10. juli 2020 Er litt nysgjerrig på hvorfor du ville følt deg jævlig om du visste en hund ville bli drept for mat mot at en ku blir det. Du vet flere kuer blir drept hver dag for at du skal få spise. Hvorfor er dette ok, og hvorfor er det ikke ok når du vet at en hund blir drept? Anonymkode: 63524...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg syntes heller ikke at å drepe kyr er greit. Anonymkode: 155d1...bec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg tror vi tenker slik fordi hunder er kjæledyr. Anonymkode: 7437e...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Del Skrevet 10. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg tror vi tenker slik fordi hunder er kjæledyr. Anonymkode: 7437e...91c Du tror det er slik fordi vi tenker om enkelte dyr annerledes? Hva er dine tanker om det? Anonymkode: 63524...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 10. juli 2020 #5 Del Skrevet 10. juli 2020 Det tenker jeg og. Folk blir helt fra seg av at noen spiser hunder i feks. Kina og klikker helt og bare Åhh jeg hater kinesere bla bla det er ikke greit. Da tenker jeg «Bitch please! 🤷♀️du spiste en burger for en halvtime siden...» 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Del Skrevet 10. juli 2020 Du har formulert spørsmålet helt feil. Enten må det stå «har du mer empati med en hund enn en ku?» eller «hvorfor har enkelte mer empati med en hund enn en ku?» Jeg synes ikke det er noen moralsk forskjell på hund og ku. Jeg synes at både kuer og hunder skal ha bra liv, og så bør de kun drepes hvis de enten skal spises eller fordi de er syke/skadet. Hunder er kjøttetere, og ikke noe jeg kunne tenke meg å spise. Dermed ville det, for meg, være uetisk. Jeg har hest også. Hest til mat er helt ok, de lever stort sett mye bedre liv enn produksjonsdyr gjør. MIN hest skal jo ikke spises, hun er familien og vennen min, men hadde jeg hatt en kjæleku hadde jo ingen fått spise den heller. Problemet med hunde- og katte-spisingen i Kina er ikke «at hunder og katter er søte«, men at de mishandler og plager dem. Det hadde vært like ille om de holdt kyr i bur og kappet av dem beina og flådde dem levende. Anonymkode: 1ca27...ba7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Del Skrevet 10. juli 2020 Har egentlig ikke mer empati med hunder enn jeg har med dyr generelt. Er kjøttetende, jeger og liker hunder. Har dyp respekt for alt slags liv, og tar aldri liv hvis det ikke havner på middagsbordet eller er dyr som må beskattes som kråke, ravn og rødrev som det lokalt er så mye av at de dominerer andre arter. Slik er nå næringskjeden. Dyr spiser dyr også, så det er litt circle-of-life i mitt hode. Anonymkode: b90a7...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 10. juli 2020 #8 Del Skrevet 10. juli 2020 Ja også en annen ting som irriterte meg var at det var en video på face av noen som redda et rovdyr eller noe fra å bli spist av en anakonda eller noe. Med en zoolog som mente man ikke skulle tukle med naturen (noe som jeg er enig i) Også kommentarene sa sånn «bra den ble redda» «stakkars rovdyr» «jeg hadde redde den uansett» Og jeg bare tenker at denne slangen har faktisk tatt et bytte den trenger for å overleve også kommer det folk å dømmer denne slangen for å ha fanga et bytte som lever fritt hele sitt liv. Mens de selv kjøper kjøtt fra masseprodusering og masseslakting av dyr som lever hele sitt liv i fangenskap. Og spiser faktisk mye mer enn man trenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Del Skrevet 10. juli 2020 Har mer empati for ei ku enn en liten gneldrebikkje😡 Anonymkode: 71bcd...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg har ikke det, jeg har mer empati med dyr jeg kjenner og bryr meg om, uavhengig av hvilken art det er. Jeg synes ikke det er mer synd at Ola avliver hunden sin enn at Kari avliver kua si så lenge jeg ikke har noe forhold til noen av dem. Når det er sagt så synes jeg at alle dyr fortjener å ha et godt liv så lenge de lever og at avlivingen skal foregå på en så skånsom måte som mulig. Anonymkode: 4dfd6...c6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Del Skrevet 10. juli 2020 Har ikke mindre empati for kyr enn for hunder. Dyr som holdes av mennesker skal uansett ha det godt. Har ikke spist kjøtt siden jeg lærte hvor kjøtt kom fra som barn, så har ikke det på samvittigheten, men jeg er ikke veganer og mener ikke det er veien å gå. Jeg mener at det ikke nødvendigvis er feil å spise dyr, men at det er viktig å ha fokus på god dyrevelferd og kortreist mat. Anonymkode: 5e02d...4e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Del Skrevet 11. juli 2020 Vel, jeg misliker hunder og gir totalt faen i dem. Har stor sympati for absolutt alle andre dyr, men akkurat en hund kunne jeg godt sett bli kastet på grillen og spist. Hadde noen gjort det med ei ku hadde jeg blitt lei meg. Kyr er utrolig fine og herlige dyr. Anonymkode: 7725d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Del Skrevet 11. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke mindre empati for kyr enn for hunder. Dyr som holdes av mennesker skal uansett ha det godt. Har ikke spist kjøtt siden jeg lærte hvor kjøtt kom fra som barn, så har ikke det på samvittigheten, men jeg er ikke veganer og mener ikke det er veien å gå. Jeg mener at det ikke nødvendigvis er feil å spise dyr, men at det er viktig å ha fokus på god dyrevelferd og kortreist mat. Anonymkode: 5e02d...4e4 Syns ikke du det er feil at små kalver blir fratatt mammaen sin minutter etter fødsel, for at mamma skal gi sin morsmelk til oss? Syns ikke du det er feil at små hannkyllinger blir kvernet i stykker fordi de er ubrukelige i eggproduksjon? Jeg syns dette er feil, derfor er jeg veganer i alle fall. Anonymkode: 7725d...62e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Del Skrevet 11. juli 2020 Har like mye empati med begge. Anonymkode: 33a5a...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #15 Del Skrevet 11. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Syns ikke du det er feil at små kalver blir fratatt mammaen sin minutter etter fødsel, for at mamma skal gi sin morsmelk til oss? Syns ikke du det er feil at små hannkyllinger blir kvernet i stykker fordi de er ubrukelige i eggproduksjon? Jeg syns dette er feil, derfor er jeg veganer i alle fall. Anonymkode: 7725d...62e Leser du hva jeg skriver? Jeg skriver at jeg ikke mener at veganisme er veien å gå, men at man heller har fokus på god dyrevelferd. Det er fullt mulig å melke kyr selv om kalven dier, og hanekyllinger kan heller få vokse opp og slaktes humant. Jeg er som sagt vegetarianer selv, men velger å ikke være veganer fordi jeg syntes at fokus ikke bør være å snakke stygt om alle bønder, men heller støtte bønder som driver på en dyrevennlig måte og finne løsninger. Desverre er det mange veganere som er ganske usaklige og ødelegger debatten ved å kun spille på dårlig samvittighet i stedet for å finne løsninger. Anonymkode: 5e02d...4e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Del Skrevet 11. juli 2020 Jeg er vegetarianer og syntes alle dyr bør behandles bra. Anonymkode: 423d2...cfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #17 Del Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er vegetarianer og syntes alle dyr bør behandles bra. Anonymkode: 423d2...cfa Flatlus også? Skabb? Anonymkode: dfd0c...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christie Skrevet 11. juli 2020 #18 Del Skrevet 11. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flatlus også? Skabb? Anonymkode: dfd0c...1de Ikke meg du siterte, men skadedyr blir noe annet. Når det skader deg så er det selvforsvar, og det er ganske så greit. Jeg har ikke mer empati med en hund enn en ku. Jeg er helt enig i at noe av oppstusset rundt at de spiser hund i Kina kan være fordi vi er nærmere hunder enn kyr. Men for meg er det ett fett, fokuset for meg er dyrevelferd, og der har Kina en lang vei å gå. Ting er ikke perfekt her heller, absolutt potensiale til forbedring her også. Jeg mener at skal man spise dyr, bør man sørge for at de har det best mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #19 Del Skrevet 11. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vegetarianer og syntes alle dyr bør behandles bra. Anonymkode: 423d2...cfa Men hvorfor er du ikke veganer da? Kjøtt fra kyr og Olsen og meieriindustrien går hånd i hånd. Det samme gjelder kylling og eggindustrien Anonymkode: 5555a...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 12. juli 2020 #20 Del Skrevet 12. juli 2020 For meg er ikke det største problemet at dyr blir drept, men at de har et dårlig liv før de blir drept. Jeg foretrekker derfor å spise mest mulig viltkjøtt, fordi der har faktisk dyra hatt det bra og levd livet slik de skal, helt til de blir skutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå