Gå til innhold

Ungdomskriminalitet i Oslo: Av 84 domfelte, har 73 personer navn som tilsier at de har en flerkulturell bakgrunn.


nord og ned

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, DislayName skrev:

Hvordan skal du velge ut hvem som skal komme hit? Pakistanske ungdommer topper utdanningslistene, i tillegg til at noen få er kriminelle. Somaliere klarer seg cirka like dårlig som pakistanere gjorde da de var relativt nyankomne.

Oi, det var interessant dette her ''pakistanske ungdommer topper utdannignslistene''. Har du offisiell data om det? Det er slett ikke noen få som er kriminelle dessverre. Hvis du lurer på hvilke land det gjelder i mitt forrige innlegg, sjekk SSB og politiets statistikk over kriminalitet og etnisitet og sjekk hvilke land som er i la oss si topp 5.

 

Se, hva Google fant i Nettavisen: 

En rapport fra 2011 kartla kriminalitet blant innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre. «Innvandrere er generelt overrepresentert i forhold til øvrig befolkning, men også at det er vesentlig variasjon etter opprinnelsesland. Innvandrere fra enkelte land (for eksempel Kosovo, Somalia, Irak og Iran) har flere ganger høyere andel gjerningspersoner og/eller straffede, mens andre grupper (f.eks. India, Kina og Filippinene, samt de vestlige landene) er underrepresentert i kriminalstatistikkene» skrev SSB i rapporten

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DislayName
4 minutter siden, Drizzt said:

Oi, det var interessant dette her ''pakistanske ungdommer topper utdannignslistene''. Har du offisiell data om det? Det er slett ikke noen få som er kriminelle dessverre. Hvis du lurer på hvilke land det gjelder i mitt forrige innlegg, sjekk SSB og politiets statistikk over kriminalitet og etnisitet og sjekk hvilke land som er i la oss si topp 5.

Javel. Jeg skrev i utgangspunktet at de aller aller fleste kids oppfører seg bra. Pakistanere verdsetter såkalte "ALI"-yrker, mens noen få faller ifra og ender som kriminelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DislayName skrev:

Javel. Jeg skrev i utgangspunktet at de aller aller fleste kids oppfører seg bra. Pakistanere verdsetter såkalte "ALI"-yrker, mens noen få faller ifra og ender som kriminelle. 

Jeg vet ikke hva ALI-yrker er, men jeg vil ha offisielle data om ''pakistanske ungdommer topper utdanningslistene'', takk.

 

Og litt ferske tall: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3738G/listhaug-om-kriminalitet-blant-unge-innvandrere-ikke-akseptabelt

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, DislayName skrev:

Har du lest hele artikkelen og forstått den eller har du bare lenket til den p.g.a. overskriften?.

Det at enkelte skaffer seg en bra utdanning betyr veldig lite i den store sammenhengen, mye av problemet er at mange innvandrere lever i parallellsamfunn og de blir aldri ordentlig integrert i det norske samfunnet.

Foreldrene til disse ungdommene er også ofte veldig lite delaktig i samfunnet og forståelsen for norsk både muntlig og skriftlig er veldig dårlig, de holder sammen med sine egne og de lever fortsatt etter de samme kulturelle og religiøse levesettet fra hjemlandet.

Foreldrene har altså et meget dårlig utgangspunkt for å oppdra ungene til å fungere i det norske samfunnet, et bra eksempel her er forskjellen på gutter og jenter med innvandrerbakgrunn. Guttene får ofte gjøre som de vil mens jentene blir strengt passet på, dette er et problem som kommer av både kultur og religion og det er et veldig bra eksempel på at integreringen som den er i dag ikke fungerer.

Dette er en ond sirkel og det blir ikke bedre av at innvandrerungdom blir oppfordret eller presset til å gifte seg med noen fra hjemlandet, da er det selvfølgelig arrangert ekteskap eller tvangsekteskap og sirkelen starter på nytt.

Tidligere i tråden og generelt så skyldes den kriminelle oppførselen fattigdom og trange levekår, det må være helt feil siden mange etniske norske også lever på et minimum uten å ty til vold og kriminalitet.
Men det virker som om kravene til et bra liv hos enkelte grupper består av penger, merkeklær og ære. Ære i denne setningen er å være mest mulig macho og fremstå som en suksessfull gangster.

           

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName
28 minutter siden, FryNor said:

Har du lest hele artikkelen og forstått den eller har du bare lenket til den p.g.a. overskriften?.

Det at enkelte skaffer seg en bra utdanning betyr veldig lite i den store sammenhengen, mye av problemet er at mange innvandrere lever i parallellsamfunn og de blir aldri ordentlig integrert i det norske samfunnet.

Foreldrene til disse ungdommene er også ofte veldig lite delaktig i samfunnet og forståelsen for norsk både muntlig og skriftlig er veldig dårlig, de holder sammen med sine egne og de lever fortsatt etter de samme kulturelle og religiøse levesettet fra hjemlandet.

Foreldrene har altså et meget dårlig utgangspunkt for å oppdra ungene til å fungere i det norske samfunnet, et bra eksempel her er forskjellen på gutter og jenter med innvandrerbakgrunn. Guttene får ofte gjøre som de vil mens jentene blir strengt passet på, dette er et problem som kommer av både kultur og religion og det er et veldig bra eksempel på at integreringen som den er i dag ikke fungerer.

Dette er en ond sirkel og det blir ikke bedre av at innvandrerungdom blir oppfordret eller presset til å gifte seg med noen fra hjemlandet, da er det selvfølgelig arrangert ekteskap eller tvangsekteskap og sirkelen starter på nytt.

Tidligere i tråden og generelt så skyldes den kriminelle oppførselen fattigdom og trange levekår, det må være helt feil siden mange etniske norske også lever på et minimum uten å ty til vold og kriminalitet.
Men det virker som om kravene til et bra liv hos enkelte grupper består av penger, merkeklær og ære. Ære i denne setningen er å være mest mulig macho og fremstå som en suksessfull gangster.

           

Jeg har lest den og forstått den. Tidligere i tråden har jeg skrevet det er en opphopning av levekårsutfordringer. Og det gjelder en svært liten andel innvandrerungdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Drizzt said:

Oi, det var interessant dette her ''pakistanske ungdommer topper utdannignslistene''. Har du offisiell data om det? Det er slett ikke noen få som er kriminelle dessverre. Hvis du lurer på hvilke land det gjelder i mitt forrige innlegg, sjekk SSB og politiets statistikk over kriminalitet og etnisitet og sjekk hvilke land som er i la oss si topp 5.

 

Se, hva Google fant i Nettavisen: 

En rapport fra 2011 kartla kriminalitet blant innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre. «Innvandrere er generelt overrepresentert i forhold til øvrig befolkning, men også at det er vesentlig variasjon etter opprinnelsesland. Innvandrere fra enkelte land (for eksempel Kosovo, Somalia, Irak og Iran) har flere ganger høyere andel gjerningspersoner og/eller straffede, mens andre grupper (f.eks. India, Kina og Filippinene, samt de vestlige landene) er underrepresentert i kriminalstatistikkene» skrev SSB i rapporten

Iranere (persere) er blant de aller mest integrerte, sekulære og høytutdannede innvandrergruppene i norge. så dette er tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EmmiPeltto skrev:

Iranere (persere) er blant de aller mest integrerte, sekulære og høytutdannede innvandrergruppene i norge. så dette er tull

Kan du vise til en troverdig kilde for denne påstanden?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, EmmiPeltto skrev:

Iranere (persere) er blant de aller mest integrerte, sekulære og høytutdannede innvandrergruppene i norge. så dette er tull

Det er lov å være uenig med den offisielle statistikken, men da må man kunne vise en annen troverdig kilde for sine påstand.

 

En trist artikkel fra Nettavisen om ungdomskriminalitet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ble-ranet-av-ungdomsgjeng---en-av-guttene-tok-fram-en-kniv-og-la-den-pa-laret-sitt/3423906041.html

Dere som bruker ordet rasisme om alt mulig, er de utenlandske kriminelle ungdommene rasistiske mot norske ungdommer her?

25 av 28 ransofre har navn som tilsier at de har norsk kulturelt bakgrunn. Som Nettavisen har skrevet tidligere, hadde de aller fleste gjerningspersonene blant de domfelte under 18 år i Oslo tingrett i 2019 minoritetsbakgrunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 21.23, DislayName skrev:

I den grad den statistikken viser at en innvandrergruppe topper utdanningslistene, er det de indiske ungdommene som gjør det.

Det er ikke norsk-pakistanerne som utmerker seg mest positivt innen utdanning. Barn av innvandrere fra Sri Lanka, India, Bosnia og Kina gjør det en god del bedre.

Noe som kjennetegner norsk-pakistanere er det sterke statusjaget blant dem, som har både positive og ikke like positive virkninger. Vi får støtt og stadig høre om hvor mange norsk-pakistanere det er på medisin-studiet. Samtidig får vi høre om det betydelige presset norsk-pakistanske foreldre pålegger sine barn om å oppnå status-jobber. Vi får høre hvor bra norsk-pakistanske jenter gjør det på skolen, samtidig som de norsk-pakistanske guttene ikke gjør det på langt nær like bra. Samtidig får vi høre om den sterke sosiale kontrollen blant norsk-pakistanere, som først og fremst går ut over jentene. Bak de gode skoleresultatene ligger det altså også høyst kritikkverdige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2020 at 9:23 PM, DislayName said:

Er det kanskje et lite problem at begge forskerne ikke har rigorøs forsking eller statistikk bak seg som utformet brosjyren. 

Noen momenter: 

 

1.Brosjyren. Uten grunndata så kan jeg ikke etterprøve brosjyren. 
https://www.samfunnsforskning.no/bilder/pathways-brosjyre/etterkommere-av-innvandrere-i-norge.pdf

Artikkelen med abstrakt 
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01419870.2019.1638954

2. Immigrant barn som tar utdanning i utlandet er ikke tatt med, der man kan passere med lavere karakterer. Dette var et stort problem innenfor medisin.     

3. Habiliteten til forskerne der den ene forskeren har forsker programmer som FREXO - Ytre høyre på nett og samfunnets motstandskraft. Som essensielt er rettet mot konservative personer i Norge, siden faktisk ekstrem høyre er ca 12 personer.  

4. Selektivt utvalg der man ikke har tatt med mellomøsten eller Afrika. Spesielt oppsiktsvekkende er at de ikke har øst-asiater som omtrent dominerer toppnivå. 

5. Vi vet ikke hva slags utdannelse de har i de demografiske utvalgene.    

 

Marjan Nadim

https://www.samfunnsforskning.no/personer/vit/marjanna/  

Arnfinn H. Midtbøen

https://www.samfunnsforskning.no/personer/vit/arnfinm/index.html

 

 

Begge er essensielt kjønns-forskere, immigrasjons forskere og har "venstre" orienterte prosjekterer. Jeg kan ikke se at de har rigorøs forsking på statistikk eller om behandle eller forstå data som de må ha for lage derivert statistikk. Jeg kan ikke finne rå data på SSB om dette ifra 2014 men jeg fant ifra 2016. De mangler også metodologisk forklaring i artikkelen. Dette er bare visvas med mindre noen kan vise meg hva de har basert dette på.          

 

image.thumb.png.446fa6cd7b9c510d44619a478cf566ad.png

 

Rent personlig anser jeg https://www.samfunnsforskning.no en mer aktivistisk skattebetalt org. enn faktisk forskere som skal ha uten bias som forsker på noe. Om jeg bestemmer meg for å forske på månen er ost, der jeg har en bias for at månen er ost så er jeg ikke en nøytral part i forskingen.     

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forskningsrapport fra Sverige viser at fattigdom betyr mindre en 10% om en person bli kriminell, minst 50% kultur, resten er fordelt på flere faktorer, men hvor genetikk også har betydning. ( Jeg skal prøve å finne kilde ).  

I samfunn hvor befolkningen har en kultur hvor ære er knyttet opp i mot god oppførsel hva det veldig lav kriminalitet. F.eks i Japan er det veldig lite kriminalitet, spesielt i f.eks japanske fiske byer, andre områder hvor folk er fattige, men hvor det er lite kriminalitet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

3. Habiliteten til forskerne der den ene forskeren har forsker programmer som FREXO - Ytre høyre på nett og samfunnets motstandskraft. Som essensielt er rettet mot konservative personer i Norge, siden faktisk ekstrem høyre er ca 12 personer.  

 

Hva regner du som ekstremhøyre? DNM har langt mer enn tolv medlemmer, men du mener kanskje at nasjonalsosialister er moderate?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Pawn Hearts said:

Hva regner du som ekstremhøyre? DNM har langt mer enn tolv medlemmer, men du mener kanskje at nasjonalsosialister er moderate?

Kort sagt: Ekstrem "Høyre" er når man nekter friheter til vise grupper via vold til fordel for den forutrekkende gruppen, ekstrem "venstre" er å nekte fri tale eller nekte en plattform for andre grupper og påtvinge en ideologi.    

Ekstrem høyre betyr at man er villig til å "beskytte"\ "rense" landet via vold eller trussel. Nasjonalisme er det som alltid har vært normal selv i sovjet unionen. Høyre folk kan være så hatefull og rasistisk som de vil i Norge, men starter de å snakke om skape etnosentriske stater\land så krysser det over til ekstrem høyre, samt å bruke vold\trussel. DNM er en semi nazistisk org som befinner seg i Sverige som ønsker sosialisme for eget folk, de befinner seg i Sverige og har 1500-2500 medlemmer og har ingen praktisk betydning politisk sett dog et irritasjons moment for "venstre" siden i Sverige som har muligheten til å sende politi mot dem. Ideologisk sett så har de ikke en samlet ideologi og så langt har jeg ikke sett at de har krysset linjen med vold og trussel mot folkegrupper via manifest eller tale (dog ikke lest eller sett så mye av hva de sier, og det er vanskelig å vite hva de sier pga sensur). De ekstremt få ekstrem "høyre" samles i et lite klasse rom i dag, mens det er ekstremt mange "venstre" personer som har krysset linjen spesielt på høyt nivå politisk, akademisk og i media. Der tydelige linjen er når venstre går over til ekstremisme er når de nekter andre fri tale.  

DNM så langt jeg har sett har ikke oppfordret til etnisk rensing (via vold) eller trussel mot personer i Sverige, om så ønsker jeg å se en politi rapport og utfallet i en dom.  

Jeg anser media i Sverige som ikke troverdig som ikke har rapportert "venstre" vold imot politikere og forfattere. Jeg anser at media er også ekstrem "venstre" og ekstremt elite kontrollert. Jeg anser at alternativ media i Sverige er kontrollert motpart, dog har ikke beviser for dette, men hvem betaler for alternativ media som opererer som tradisjonell media som koster mye penger og leier studio?               

Jeg ønsker heller å fokusert på ekstrem "venstre" siden enn "høyre" siden i Norge, der vi har feminister som ønsker å begrense rettigheter til menn og gutter. Du har statsfinansierte ekstrem "venstre" institutter som lager tullerapporter og essensielt er hyper-sensitiv imot bias eller fakta mot verdenbildet som de har.                       

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

Kort sagt: Ekstrem "Høyre" er når man nekter friheter til vise grupper via vold til fordel for den forutrekkende gruppen, ekstrem "venstre" er å nekte fri tale eller nekte en plattform for andre grupper og påtvinge en ideologi.    

Ekstrem høyre betyr at man er villig til å "beskytte"\ "rense" landet via vold eller trussel. Nasjonalisme er det som alltid har vært normal selv i sovjet unionen. Høyre folk kan være så hatefull og rasistisk som de vil i Norge, men starter de å snakke om skape etnosentriske stater\land så krysser det over til ekstrem høyre, samt å bruke vold\trussel. DNM er en semi nazistisk org som befinner seg i Sverige som ønsker sosialisme for eget folk, de befinner seg i Sverige og har 1500-2500 medlemmer og har ingen praktisk betydning politisk sett dog et irritasjons moment for "venstre" siden i Sverige som har muligheten til å sende politi mot dem. Ideologisk sett så har de ikke en samlet ideologi og så langt har jeg ikke sett at de har krysset linjen med vold og trussel mot folkegrupper via manifest eller tale (dog ikke lest eller sett så mye av hva de sier, og det er vanskelig å vite hva de sier pga sensur). De ekstremt få ekstrem "høyre" samles i et lite klasse rom i dag, mens det er ekstremt mange "venstre" personer som har krysset linjen spesielt på høyt nivå politisk, akademisk og i media. Der tydelige linjen er når venstre går over til ekstremisme er når de nekter andre fri tale.  

DNM så langt jeg har sett har ikke oppfordret til etnisk rensing (via vold) eller trussel mot personer i Sverige, om så ønsker jeg å se en politi rapport og utfallet i en dom.  

Jeg anser media i Sverige som ikke troverdig som ikke har rapportert "venstre" vold imot politikere og forfattere. Jeg anser at media er også ekstrem "venstre" og ekstremt elite kontrollert. Jeg anser at alternativ media i Sverige er kontrollert motpart, dog har ikke beviser for dette, men hvem betaler for alternativ media som opererer som tradisjonell media som koster mye penger og leier studio?               

Jeg ønsker heller å fokusert på ekstrem "venstre" siden enn "høyre" siden i Norge, der vi har feminister som ønsker å begrense rettigheter til menn og gutter. Du har statsfinansierte ekstrem "venstre" institutter som lager tullerapporter og essensielt er hyper-sensitiv imot bias eller fakta mot verdenbildet som de har.                       

DNM finnes i Norge også, og det er lett å finne deres "politiske manifest" på nettet. Der står det blant annet at de vil repatriere "majoriteten av alle som ikke er etniske nordeuropeere". Er ikke det å skape en etnosentrisk stat? Hvis du går med på det, er du enig i at de er ekstremister, og hvis ikke, må du nesten presisere hva du mener med "etnosentrisk stat".

Men dette er på siden av trådens tema. Poenget var å vise at ditt forsøk på å så tvil om forskernes habilitet til dels baserer seg på en svært snever definisjon av hva som er høyreekstremisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 21.23, DislayName skrev:

Har du lest artikkelen nøye? Det står ingenting i nærheten av ''pakistanske ungdommer topper utdanningslistene'' der. Kanskje mente du å lenke til en annen artikkel, men tok feil?

Eventuelt sitere fra artikkelen hvor det står at ''pakistanske ungdommer topper utdanningslistene'' som du hevder? 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sunriseandsunset
On 7/10/2020 at 9:41 PM, ElinX0Xpoliti said:

kort sagt nei.

på 1800-1900 tallet:
Liten boplass, høy vekst av befolkning, generell fattigdom, gikk ifra bondegårder til industri, infeksjon og magesykdommer dominerte sykdomsbilde i landet, ekstremt høy spedbarnsdød og omtrent levealder var 38-42 år (om du overlevde til 20 år så kunne du se frem til 60 år). Ellers var det Kolera og Tyfus, Lepra, Kjønnssykdommer og selvfølgelig Tuberkulose. Mellomkrigstiden var ekstremt stabil politisk sett og samfunns sett i Norge.

Om det var fattigdom eller dårlige boforhold som var årsaken så hadde Norge opplevd dette 1800-1917 tallet, man kan ikke ta med 1917-1945 siden det var krig.Det største samfunn trøbbel var nok Martin Tranmæl ifra AP som ønsket hele landet til å velte maktsystemet til å bli kommunistisk. 

Det er nok kulturen de har som er årsaken til dette marerittet.                       

Vil heller si oppdragelseskulturen. Hva kan man forvente når mange av foreldrene har middelalderske holdninger og ikke har noen bedreper om hvordan det norske samfunnet fungerer. Ei vet hva som er en hensiktsmessig og god nok oppdragelse. Det er de samme mekanismene som skaper kriminelle ungdommer som har skapt Trump, Hitler og ABB. Det koker ned til vold i hjemmet, sårbarhet og udekkede behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pawn Hearts said:

DNM finnes i Norge også, og det er lett å finne deres "politiske manifest" på nettet. Der står det blant annet at de vil repatriere "majoriteten av alle som ikke er etniske nordeuropeere".

Betyr å returnere folk. Ikke ulovlig, og det spørs hvordan de har tenkt å gjøre det. Amoralsk og forkastelig ja, men ikke ulovlig.     

1 hour ago, Pawn Hearts said:

Er ikke det å skape en etnosentrisk stat? Hvis du går med på det, er du enig i at de er ekstremister, og hvis ikke, må du nesten presisere hva du mener med "etnosentrisk stat".

Om de bruker vold og prosesser som fører til død (konsentrasjonleier, ut-sulting og eksil), så er det en krigsforbrytelse. Om de bruker demokratiske prosesser til å fjerne statsborgerskap sender immigrantene ut så er forsatt amoralsk og bryter deler av internasjonal lov (1972 traktat). Om de bare fjerner stats støtten, velferd og økonomiske virkemidler og lar det sjalte ut som det faller seg, og gjør det likt for alle parter så kan de gjøre det. 

Etnosentrisk stat er den definisjonen som de brukte er en homogen stat av personer av en folkegruppe. Siden dette er diffust hva dette betyr i detaljene og hvor grensen går siden biologi, geologisk tilværelse av folke grupper. Om man går etter rase, fenotype eller individer.

Du må huske at normen i verden har nesten alltid vært homogene grupper i land der man har en kultur og nasjonalisme, der føydalisme, sosialisme, kommunisme og liberale demokratier har vært underlagt nasjonalisme. Der man har flere folkegrupper uten inngifte mellom dem så får du tyranniske styreformer eller svært anstrengt demokrati. Vi snakker ikke om emperi her som fungerer som føderalisme i denne forstand. 

Siden de ikke har en sammenfattende ideologi så vil jeg si at noen individer er ekstreme innenfor DNM og noen er ikke. Inntil vi ser hva de blir om noen 10 år fra nå, så vet vi ikke hvilken retting de tar. Om vi tar Nazistene som eksempel så var det volk-bevegelsen i tyskland blandet med sosialismen ifra Marx og Engels og supermannen til Fredrick dannet ideologien til Nazistene og uten det kommunistiske opprøret (novemberrevolusjonen) som drepte ca 500 000 tyskere hadde ikke nazistene eksistert. Dette er ikke DNM basert på i det hele-tatt. 

Jeg er fullstendig klar over at DNM har org. her og der i Norge, Ikke et problem inntil de oppfordrer til vold, bedriver vold eller har gitt en troverdig trussel. Akkurat som Rød-ungdom, blizerene og Antifa i Norge.    

1 hour ago, Pawn Hearts said:

Men dette er på siden av trådens tema. Poenget var å vise at ditt forsøk på å så tvil om forskernes habilitet til dels baserer seg på en svært snever definisjon av hva som er høyreekstremisme.

De forskerne velger selektivt demografiske grupper og har ingen statistikere eller rigorøs forskere, disse forskerne har ingen metodologisk forklaring eller utgitt en rapport (siden de ikke kan gjøre dette uten miste troverdighet). Om du trykker deg inn på profilen deres på instituttet så ser du en hel liste av hva de driver på med. Tenk om en forsking institutt hadde forsket på hvordan å stoppe venstreekstreme i kommentarfeltet via sensur, det hadde ikke skjedd og vært ramaskrik blant akademikerne. Disse har bias og ønsker masserer data i best mulig lys for det de ønsker å fremstille.             

 

 

Det som jeg ser og mener i Norge er at vi har et problem med "venstre" siden og ikke "høyre" siden. Vi har kanskje 100-200 problematiske "høyre" folk og 12 ekstreme "høyre" folk som politiet har reportert om aka vold\trusel rettet mot individer. Sammenlignet med "venstresiden" i Norge så er det ikke sammenlignbart. I media på "venstre" siden sitter tidligere sjefredaktør Marie Simonsen og sier helt grusomme ting mot norske etniske eldre menn samt syns frafall av gutter og menn er en fin ting (twitter), Ikke en person i media sier henne imot. Den mest profilerte feministen sprer hat-tale etter hennes egne regler.                       

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

 

Det som jeg ser og mener i Norge er at vi har et problem med "venstre" siden og ikke "høyre" siden. Vi har kanskje 100-200 problematiske "høyre" folk og 12 ekstreme "høyre" folk som politiet har reportert om aka vold\trusel rettet mot individer. Sammenlignet med "venstresiden" i Norge så er det ikke sammenlignbart. I media på "venstre" siden sitter tidligere sjefredaktør Marie Simonsen og sier helt grusomme ting mot norske etniske eldre menn samt syns frafall av gutter og menn er en fin ting (twitter), Ikke en person i media sier henne imot. Den mest profilerte feministen sprer hat-tale etter hennes egne regler.                       

 

Jeg har lagt merke til det samme. Det blir stort fokus på noen få ekstremister på høyresiden mens de mange ekstremister på venstresiden får utfolde seg og spre hatet sitt i fred. Venstreradikale har for eksempel gjennomsyret norsk mainstream media som er hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Drizzt said:

Jeg har lagt merke til det samme. Det blir stort fokus på noen få ekstremister på høyresiden mens de mange ekstremister på venstresiden får utfolde seg og spre hatet sitt i fred. Venstreradikale har for eksempel gjennomsyret norsk mainstream media som er hårreisende.

Jeg ser ingen utvei enn å skape et alternativ til media via enkel personer som lager nyheter via youtube, twitter eller facebook under norsk grunnlov. NRK, Dagbladet, VG og aftenposten har feilet og veien tilbake ifra "venstrebias" er lukket, velgerne bør stemme ut pressestøtten og la de falle. Om vi hadde faktisk problemer med høyreekstreme så ville jeg stå på barrikaden, det har vi ikke siden vi har "ekstremvenstre" som spyr ut faktisk hat mot godkjente grupper, vi har politikere som kaller etniske hvite for rasister indirekte, vi har institutter som kaller norske samfunn bedrifter og institusjoner for rasister og ingen blunker et øye. 

Dette kommer til å få enorme konsekvenser i fremtiden, der høyresiden i dag kommer til å se ut venstresiden og "ekstremvenstre" kommer ikke til å eksistere (vil kanskje være klassifisert som terrorister), vi vil få partier som bruker hat-tale lovene som Norge har imot minoriteter garantert siden dette skjedde med engang i Europa der motpart fikk kontroll over hat-tale lovene. I tyskland der man brukte de kommunistiske lovene imot kommunistene fordi at kommunistene kunne ikke forestille seg at det kunne skje og trodde de ville ha kontrollen. 

Jeg håper for alles del at man returnerer til klassisk liberalisme der man har normal nasjonalisme i den forstand at man er stolt over det landet man bor i og retter seg tilbake etter norske verdier.                         

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...