Gå til innhold

Fraråder de fortsatt å reise selv om de åpner opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hilsen en dønn sliten sykepleier som ikke fikk påskeferie, ikke fri på røddagene i mai og nå står i fare for å få inndratt ferien fordi det kanskje kommer noen luringer med korona til kommunen min for å feriere....

Anonymkode: d4ae9...807

 

Antall nye innleggelser hver dag er nærmest 0. Mye elektivt er fortsatt stoppet. 

Mannen er også i helsevesenet. Det har aldri vært så stille som April-Juli, fordi alle venter på "bølgen". 

(Og AML gjelder forsåvidt fortsatt dersom det stemmer at du ikke har hatt fri på 5 måneder....)

Så dette er noe av det rareste jeg har lest her inne. 

 

Anonymkode: d8969...aa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det ble åpnet for reise skyldes økonomi og ingenting annet. 

Anonymkode: b6b85...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakstad tror ikke smittefaren er stor ved reiser til grønne land. Han tror også at det ikke kommer noen ny bølge, bare enkelttilfeller. Endelig noe oppløftende fra den kanten.

https://www.tv2.no/nyheter/11541056/

Anonymkode: a165b...923

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nakstad tror ikke smittefaren er stor ved reiser til grønne land. Han tror også at det ikke kommer noen ny bølge, bare enkelttilfeller. Endelig noe oppløftende fra den kanten.

https://www.tv2.no/nyheter/11541056/

Anonymkode: a165b...923

Bra at Nakstad ikke tror det kommer en ny bølge. FHI sa også det samme for litt siden.

Lurer på om de har lest mine innlegg på KG? Tror nok det, og etter hvert har de sikkert begynt å stole mer og mer på meg siden jeg har hatt rett med det meste jeg har skrevet her helt siden april.

Hele Norge kan nok takk meg og mine skriverier for at Nakstad og FHI endelig har gått bort fra bølge nr 2 🙂 

Endret av Krantz95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krantz95 skrev:

Hvilke områder/land i Europa har smitten steget kraftig de siste dagene?

Kroatia gikk fra å ha omtrent ingen nye smittede i slutten av mai til 140 nye tilfeller i går. De åpnet for all turisme 1.juni, og se på denne kurven. 14 dager etter de åpnet har tallene steget litt og litt og det går bare oppover. De har nå mer smitte per dag enn de hadde under første bølge (som de håndterte veldig bra og fikk raskt kontroll over). Dessverre ser de ut til å ha mistet kontrollen nå pga. turismen. De har ønsket alle velkommen, inkludert svensker.1315366222_Skjermbilde2020-07-12kl_20_52_18.png.cbcf9f1a34a0948eb50b325d96b24e1c.png

Anonymkode: d4547...017

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Bra at Nakstad ikke tror det kommer en ny bølge. FHI sa også det samme for litt siden.

Lurer på om de har lest mine innlegg på KG? Tror nok det, og etter hvert har de sikkert begynt å stole mer og mer på meg siden jeg har hatt rett med det meste jeg har skrevet her helt siden april.

Hele Norge kan nok takk meg og mine skriverier for at at Nakstad og FHI endelig har gått bort fra bølge nr 2 🙂 

:klaske::klaske::klaske:

Anonymkode: 34db9...e04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tror også at det ikke kommer noen ny bølge, bare enkelttilfeller. 

Anonymkode: a165b...923

Er det egentlig det som står i artikkelen, og hva er premisset i så fall? 

Anonymkode: 34db9...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Loff77 skrev:

Nå mener jo regjeringen att det ikke er større risk for å bli smittet i de landene enn her da. 
God tur alle sammen;)

Nei, det mener de ikke. Den mener dette antagelig vil øke smitten, men det er som vi ser en akseptert risiko

Anonymkode: 7683b...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
1 time siden, Krantz95 skrev:

Bra at Nakstad ikke tror det kommer en ny bølge. FHI sa også det samme for litt siden.

Lurer på om de har lest mine innlegg på KG? Tror nok det, og etter hvert har de sikkert begynt å stole mer og mer på meg siden jeg har hatt rett med det meste jeg har skrevet her helt siden april.

Hele Norge kan nok takk meg og mine skriverier for at Nakstad og FHI endelig har gått bort fra bølge nr 2 🙂 

Det burde reises en statue av deg foran bygget til Helsedirektoratet. På Krantzeplassen.

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Antall nye innleggelser hver dag er nærmest 0. Mye elektivt er fortsatt stoppet. 

Mannen er også i helsevesenet. Det har aldri vært så stille som April-Juli, fordi alle venter på "bølgen". 

(Og AML gjelder forsåvidt fortsatt dersom det stemmer at du ikke har hatt fri på 5 måneder....)

Så dette er noe av det rareste jeg har lest her inne. 

 

Anonymkode: d8969...aa8

https://www.ks.no/globalassets/fagomrader/helse-og-omsorg/20-00972-1-Likelydende-avtaletekst-10-12-4-avtale-i-forbindelse-med-koronaepidemien-1262445-1-0.pdf 
 

Unntak fra AML på grunn av koronasituasjonen, og selv om situasjonen nå er nærmest normalisert, bruker arbeidsgiver det for det den er verdt for ham, for å dekke opp huller i sommerturnus. Og vi har fått firedelt ferieturnus, dvs at den første puljen startet med ferieavvikling allerede tidlig juni og måtte være ferdig til St.Hans, altså en uke sammen med barna etter at de fikk skolefri. 
 

Og vi vet alle at vi vil kunne bli tilbakekalt fra ferie hvis en situasjon oppstår. En smittet person og ti i karantene vil kunne være en slik situasjon i en kommune med dårlig bemanning i utgangspunktet. Du tror meg ikke, men sånn er dagens virkelighet. 

Anonymkode: d4ae9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krantz95 skrev:

Bra at Nakstad ikke tror det kommer en ny bølge. FHI sa også det samme for litt siden.

Lurer på om de har lest mine innlegg på KG? Tror nok det, og etter hvert har de sikkert begynt å stole mer og mer på meg siden jeg har hatt rett med det meste jeg har skrevet her helt siden april.

Hele Norge kan nok takk meg og mine skriverier for at Nakstad og FHI endelig har gått bort fra bølge nr 2 🙂 

Krantz95 for president!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.ks.no/globalassets/fagomrader/helse-og-omsorg/20-00972-1-Likelydende-avtaletekst-10-12-4-avtale-i-forbindelse-med-koronaepidemien-1262445-1-0.pdf 
 

Unntak fra AML på grunn av koronasituasjonen, og selv om situasjonen nå er nærmest normalisert, bruker arbeidsgiver det for det den er verdt for ham, for å dekke opp huller i sommerturnus. Og vi har fått firedelt ferieturnus, dvs at den første puljen startet med ferieavvikling allerede tidlig juni og måtte være ferdig til St.Hans, altså en uke sammen med barna etter at de fikk skolefri. 
 

Og vi vet alle at vi vil kunne bli tilbakekalt fra ferie hvis en situasjon oppstår. En smittet person og ti i karantene vil kunne være en slik situasjon i en kommune med dårlig bemanning i utgangspunktet. Du tror meg ikke, men sånn er dagens virkelighet. 

Anonymkode: d4ae9...807

 

Da har du en elendig arbeidsgiver, og arbeidsplass, som utnytter regelverket. 

Det har ingenting med Korona å gjøre. Du skriver det selv - situasjonen er normalisert. 

Anonymkode: d8969...aa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Jeg koker innvendig. Er helsearbeider. Vært hjemme og i jobb siden mars. Hatt ferie og kunne/ville ikke reise pga dugnaden. Nå åpner de opp og helvete vil bryte løs. Enten finnes INGEN virus og dette er KUN for å knekke verdensøkononien( noe de i USA sier skjer nå) Vi blir tydeligvis lurt. 

Smarte folk folk holder seg hjemme! Dessuten vil prisene på fly og hoteller være skyhøye fremover.

Anonymkode: 1caae...244

Det er ikke så stor smittefare i andre europeiske land i øyeblikket. Og hoteller og fly er superbillig. 

Heldigvis bor jeg ikke i Norge så slipper alt dette tullet, folk er avslappet og jeg har kunnet reise en god stund allerede. 

Anonymkode: 6ac56...b6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg er skeptisk. Har vært veldig åpen for alt som har åpnet opp igjen til nå. 

Tenker at vi i Norge ikke er avhengig av turisme slik som eks. Spania og Hellas. For disse landene er det mer nyttig å stenge igjen på høsten. Men for oss i Norge så er det heller negativt om prisen vi må betale for å reise blir å stenge ned igjen. Da er det mye bedre å holde grensene lukket og ha det "friere" innenfor egne grenser. Nå som det er så lite smitte i Norge. 

Det er langt viktigere å kunne opptre nærmest normalt og ikke måtte ta masse forholdsregler i eget land enn å reise til syden i 2 uker for så å måtte stramme inn igjen. 

Jeg jobber også i helsevesenet og ser med gru på å måtte få turister inn på sykehus nå. I utgangspunktet er vi lei og hvis en turist kommer inn på avdelingen må vi forholde som om denne pasienten da er smittet. Ikke fordi vi tror det er corona nødvendigvis, men vi må også teste de for MRSA, VRE osv, isolere de og ta på oss full mundur.

Anonymkode: e88f4...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Da har du en elendig arbeidsgiver, og arbeidsplass, som utnytter regelverket. 

Det har ingenting med Korona å gjøre. Du skriver det selv - situasjonen er normalisert. 

Anonymkode: d8969...aa8

Så klart det har med covid å gjøre hvis 10 stk på en sykehusavdeling må i karantene. Da er det klart at de må kalle inn folk fra ferie. 

Anonymkode: e88f4...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroatia gikk fra å ha omtrent ingen nye smittede i slutten av mai til 140 nye tilfeller i går. De åpnet for all turisme 1.juni, og se på denne kurven. 14 dager etter de åpnet har tallene steget litt og litt og det går bare oppover. De har nå mer smitte per dag enn de hadde under første bølge (som de håndterte veldig bra og fikk raskt kontroll over). Dessverre ser de ut til å ha mistet kontrollen nå pga. turismen. De har ønsket alle velkommen, inkludert svensker.1315366222_Skjermbilde2020-07-12kl_20_52_18.png.cbcf9f1a34a0948eb50b325d96b24e1c.png

Anonymkode: d4547...017

Og Kroatia er et rødt land, altså har regjeringen gjort jobben her tør jeg påstå. Det vil si at de som reiser til Kroatia må i karantene når de kommer tilbake. 

Anonymkode: 5b752...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...