Gå til innhold

Barn på rundt 6-8 år i motsatt kjønns garderober.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit at en far tar med sin datter i herregarderoben ? Eller er det kun greit at mor tar sønnen med i kvinnegarderoben?

Anonymkode: d238d...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at en far tar med sin datter i herregarderoben ? Eller er det kun greit at mor tar sønnen med i kvinnegarderoben?

Anonymkode: d238d...e91

Kommer jo an på hvor trygg ungen er aleine det.. Er ungen utrygg aleine i garderoben så blir den med foreldre inn.. 

Det finnes evt båser i garderobene man kan låse seg inn i om man vil verne barnet/andre i garderoben. 

Endret av apekatten123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ikke alle 6-8 åringer er moden nok til at de kan gå gjennom garderoben tilhørende "sitt kjønn", helt alene. Da må de selvfølgelig få lov til å bli med foreldre av motsatt kjønn om det er den foreldren som har mulighet/lyst/anledning til å dra med barna. 

Anonymkode: 2b42f...954

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at mange vil akseptere transkjønnede i "feil/riktig" garderobe, men BARN på 6-7 som overhode ikke tenker seksuelt (og hvis de tenker seksuelt som voksne er det er faresignal), DET er fyfy! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ungene må få lov til å være med foreldrene. 

Anonymkode: 4a35b...203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var med onkelen min og kusinen min i herregarderoben da jeg var syv år og nettopp begynt på skolen. Dette var i 1990. Dette skjedde én gang fordi kusinen min bare var fem år så da ble jeg med. Jeg syntes det var skikkelig traumatisk med alle de nakne mennene. Og i dusjen var det plutselig en gutt fra klassen min. Så jeg tenker at når man er syv år er man for gammel for et annet kjønns garderobe. 

Anonymkode: bc4c3...ca4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at barn skal bruke "sin" garderobe etter skolealder. Man vet jo at denne alderen kommer, og de fleste kjenner til reglene i sitt badeland eller basseng. Da kan man øve på forhånd. Så skjønner jeg at alle ikke kommer dit at barnet er selvgående nok til å gå alene i garderoben.

Da kan man høre med badevakten om det er en ordning på det. Ta kontakt før man drar i bassenget, selvsagt. Jeg kjenner til et sted der det er et oppdrag badevakten tar- å følge litt med på gutter alene i garderoben for første gang. Jeg vet ikke hvor vanlig det er. Dette er en mannlig badevakt- så det er kun i herregarderoben han tar oppdraget. 

Er det handicap-garderobe på stedet, kan man spørre om å få bruke den. Er det familiegarderobe er jo saken helt grei. Kanskje man på grunn av fasilitetene må dra litt lenger avgårde for å kunne svømme/bade. Kanskje det blir et halvår uten badeland/svømming i påvente av at barnet skal klare mer selv. 

Begge mine døtre har reagert på jevngamle gutter i garderoben fra 6-årsalder. Det betyr ikke at man er overdrevent opptatt av å seksualisere kroppen. Barn har også en kropp som utvikler seg, og naturlig bluferdighet er ikke det samme som seksualisering.

Hvis man også skal tenke på gutten, blir det ganske tydelig at han virker uselvstendig når han er med i damegarderoben.

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Det jeg synes er rart er at mange vil akseptere transkjønnede i "feil/riktig" garderobe, men BARN på 6-7 som overhode ikke tenker seksuelt (og hvis de tenker seksuelt som voksne er det er faresignal), DET er fyfy! 

Er ikke så gøy hvis de plutselig møter en av motsatt kjønn i fra klassen sin i Garderoben. 

Anonymkode: 05211...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange undervurderer barna sine, ofte er barn mye mer selvstendige enn det forelder tror.

 

Anonymkode: d238d...e91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så gøy hvis de plutselig møter en av motsatt kjønn i fra klassen sin i Garderoben. 

Anonymkode: 05211...44a

Ifølge hvem? Og hvorfor er dette krise? Hva kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Ifølge hvem? Og hvorfor er dette krise? Hva kan skje?

I følge barna, kanskje ? De kan bli mobbet.

Anonymkode: d238d...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge barna, kanskje ? De kan bli mobbet.

Anonymkode: d238d...e91

Mobbet fordi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Mobbet fordi? 

At de har sett hverandre nakne, du vet tydeligvis ikke hvor utspekulerte barn er.

Anonymkode: d238d...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes grensen går ved 7 års alder..de fleste sånne steder har enten 7 eller 8 års grense også. Noen klarer fint å gjøre seg i stand fra 6 års alder selv, mens andre trenger litt lenger tid. At små barn er med det motsatte kjønn i garderoben er jo helt naturlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange undervurderer barna sine, ofte er barn mye mer selvstendige enn det forelder tror.

 

Anonymkode: d238d...e91

Nettopp 

Anonymkode: 22e53...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de har sett hverandre nakne, du vet tydeligvis ikke hvor utspekulerte barn er.

Anonymkode: d238d...e91

Jo, jeg er fullstendig klar over dette da jeg jobber med barn og unge. 

Jeg mener likevel at problemet her er da ikke at barna ser hverandre nakne i garderoben, men at foreldre/skole svikter når det gjelder oppdragelse av barn og å skape et godt klassemiljø.  

For hvis noen erter et annet barn fordi de har sett hverandre nakne: hvor er foreldrene som sier at atferden ikke er greit? Hvor er lærerne som skal ta tak når elever mobber hverandre på et så banalt grunnlag som kropp? Ikke minst- hvorfor skjer mobbingen kun den ene veien? 

Det at samfunnet er i ferd med å utvikle seg i den retning, betyr ikke at man som voksne skal godta det. Det er tross alt vi som legger grunnlaget for barnas atferd og hva som er akseptabelt/uakseptabelt. 

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: 8c0cd...b25

Ikke her. Er barnet over 6 må de bruke familiegarderoben/unisex

Anonymkode: 5de5d...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...