Gå til innhold

Er dette greit å gjøre mot hundene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MAT tilsynet? Spiser man hund i Norge?

Anonymkode: 2d2db...852

Du har ikke fått med deg at det er de man kontakter når dyr ikke blir bra behandlet? 

Anonymkode: d4215...2bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg synes ikke det er greit. 

Men kan du ikke ta med deg hundene hjem til deg, eller overnatte hos dem? Det ville jeg gjort om jeg var deg

Jeg bor to plasser på en dag😅 Blir mye kjøring og hundene bare spyr de ser en bil. Blir ikke aktuelt i den jobben jeg er i, kunne gjort det med mer planlegging. Men familien spørr dagen i forveien

Anonymkode: 62320...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MAT tilsynet? Spiser man hund i Norge?

Anonymkode: 2d2db...852

Hva er det du surrer med ? Det er de man kontakter når dyr ikke har det bra. 

Anonymkode: 35563...8ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder må vennes til å kjøre bil, i likhet med andre dyr.. Derfor man trener valper til å kjøre bil fra man får dem.. Jeg kan ta bussen over en time med min valp på 3 mnd uten et eneste snev av kvalme eller bilsykhet.. Her kan de skylde seg selv, og begynne å trene hundene til å kjøre bil. Ha sikre bilbur med engangstissepledd i, og gjør den jobben som kreves når du har en hund.. hadde aldri dratt på telttur uten hundene mine

Anonymkode: 094db...d1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, xinnia skrev:

Så om du ser på at familien din begår lovbrudd - så ringer du ikke politiet ?  

Du forstår jo at det med ett blir litt vanskeligere å gjøre ting når det er familie.... Selv om du vet hva som er riktig. Det er menneskelig det! 

Anonymkode: 2f5b5...22f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet her? 
At de får 2 turer? At de må vær 9 timer i bur om natten? 
du skrev aldri hvor lenge de var vekke. 
vi har selv vært vekke ei natt og fikk en nabo til å lufte henne 2-3 ganger om dagen, forstår ikke problemet 

Anonymkode: ce7ca...446

Var hunden din innestengt i et bur og alene de resterende timene i døgnet utenom 2-3 lufteturer? Det er ikke i så fall ikke greit! I tillegg så er et døgn for hunder evinnelig lang tid. Får vondt i hjertet bare ved tanken på å gjøre det med mine hunder. De er med oss på tur, sålenge vi ikke skal et sted som ikke går an å ha med hund. Da sendes de til hundepass. 

Anonymkode: 2f5b5...22f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår jo at det med ett blir litt vanskeligere å gjøre ting når det er familie.... Selv om du vet hva som er riktig. Det er menneskelig det! 

Anonymkode: 2f5b5...22f

Så om familien din hadde drept eller voldtatt noen, hadde du ikke anmeldt :klo:

Anonymkode: 35563...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunder må vennes til å kjøre bil, i likhet med andre dyr.. Derfor man trener valper til å kjøre bil fra man får dem.. Jeg kan ta bussen over en time med min valp på 3 mnd uten et eneste snev av kvalme eller bilsykhet.. Her kan de skylde seg selv, og begynne å trene hundene til å kjøre bil. Ha sikre bilbur med engangstissepledd i, og gjør den jobben som kreves når du har en hund.. hadde aldri dratt på telttur uten hundene mine

Anonymkode: 094db...d1e

Akkurat vedrørende bilsyke, så handler ikke det om hvor mye de har kjørt bil. Våre hunder har vært med oss på hytta i flere år, samt vi kjører bil for å gå tur, og de blir fort bilsyk fremdeles... Ellers er jeg enig - hadde jeg aldri dratt på telttur uten hundene, da måtte i så fall noen ha passet dem enten hjemme hos oss, eller hjemme hos seg (eller noen andre voksne hjemme da). 

Anonymkode: 2f5b5...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så om familien din hadde drept eller voldtatt noen, hadde du ikke anmeldt :klo:

Anonymkode: 35563...8ae

Jo, det har jeg aldri sagt ;) Jeg sa bare at jeg har forståelse for at familie kan synes situasjoner blir litt vanskelige - og dette handlet jo ikke om drap heller da....

Anonymkode: 2f5b5...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat vedrørende bilsyke, så handler ikke det om hvor mye de har kjørt bil. Våre hunder har vært med oss på hytta i flere år, samt vi kjører bil for å gå tur, og de blir fort bilsyk fremdeles... Ellers er jeg enig - hadde jeg aldri dratt på telttur uten hundene, da måtte i så fall noen ha passet dem enten hjemme hos oss, eller hjemme hos seg (eller noen andre voksne hjemme da). 

Anonymkode: 2f5b5...22f

Men har dere kjørt bil med dem hver dag fra de var 8 uker?

Anonymkode: 094db...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har dere kjørt bil med dem hver dag fra de var 8 uker?

Anonymkode: 094db...d1e

Noen hunder blir bilsyke uansett. 

Anonymkode: d4215...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen hunder blir bilsyke uansett. 

Anonymkode: d4215...2bf

Finnes alltid noen unntak til regelen, men er sjeldent at hunder som vennes til bilkjøring fra de er små kaster opp hver gang de kjører bil..

Anonymkode: 094db...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har jeg aldri sagt ;) Jeg sa bare at jeg har forståelse for at familie kan synes situasjoner blir litt vanskelige - og dette handlet jo ikke om drap heller da....

Anonymkode: 2f5b5...22f

Om jeg ser noen svært beruset forsøke å sette seg i bilen for å kjøre - familiemedlem eller ei, ringer jeg politiet.  Det samme om noen er slemme med barn eller dyr . 

Dersom jeg ikke får snakket de fra det ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor to plasser på en dag😅 Blir mye kjøring og hundene bare spyr de ser en bil. Blir ikke aktuelt i den jobben jeg er i, kunne gjort det med mer planlegging. Men familien spørr dagen i forveien

Anonymkode: 62320...3d1

Forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke kan overnatte hos dem, når du likevel skal dit på morgen og kveld. Da vil du jo spare deg for kjøring? 

Men for all del, det er dårlig gjort av dem å sette deg i denne situasjonen. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hundeeiere er ansvarlig for å lufte egne hunder. Det her at hundeierene tar ansvar å få luftet de av deg.  

Du skriver de får 2 turer hver dag. Er de løse hjemme ellers på dagen, utenom natta? Får de oppmerksomhet på dagen inne? 

Ser ikke helt problemet med at de ikke får være med på telttur hvis de får hundepass, hvis de ellers får godt dyrehold. Kan være hundeeieren syns hundene stresser de opp, å vil ha en rolig telttur. Å være i bur om natten er vel ikke skadelig. Det stiller seg annerledes om de er i bur om natten, og står i bånd resten av dagen. 

Anonymkode: 6c95a...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Jeg syns man skulle vært nødt til å ta et slags sertifikat på å få lov til å ha hund, på lik linje med bil lappen. Denne skulle blitt inndratt ved mishandling av hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, absolutt ikke! Hva slags bur? Et lite bur, eller utendørs på flere kvadrat? Er de sammen i samme bur, eller separat?

Om de er separat er det dyremishandling. Hunder er sosiale dyr og krever stimuli mer enn en tur om dagen. De trenger å være knyttet til flokken sin. Hvorfor i all verden ikke ta de med på telttur? Det virker veldig fjernt å sette dem igjen. Du burde anmelde dem til dyrepoliti, for de har tydeligvis ikke kjennskap til hvordan man best ivaretar en hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er hunder av ren rase eller mix og du vet hvilken oppdretter som har solgt hundene lar du denne få vite hvordan hundene har det. Er det en seriøs oppdretter blir det fart i sakene. De har helt sikkert måtte signere en kjøpekontrakt, der selger gjør kjøper oppmerksom på at ved mishandling eller dårlig hundehold kan selger ta tilbake hundene uten at kjøper for tilbake kjøpesummen. Det var bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være du har fortalt det til en venninne eller to som syntes det var helt forferdelig og så tok kontakt med mattilsynet?  Du har rett i å gjøre noe, om de blir sint så får de bli det. Hvis du ikke sier noe så blir det ikke noe bedre for de stakkars hundene 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...