Gå til innhold

.


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Jeg tror mange høres overfladiske ut når de skal beskrive en potensiell drømmepartner, men jeg tror også de fleste som sier "drømmemannen er over 1,85, har brunt hår og tjener 750 000 i året" kommer til å finne ut at de godt lever med en supersjarmerende, sexy fyr som får dem til å le på 1,79 med lyst hår som tjener 500 000 i året hvis det faktisk er en ekte kontakt som oppstår. Jeg kjenner absolutt ingen som har fått alt de potensielt kunne ønsket seg i en partner, men de er lykkelige allikevel fordi de har funnet en person de har god kjemi med, som de stemmer overens med i levesett og verdier og som de er villige til å fire på kravene for. 

Noen unntak finnes jo, men jeg tror at sikker 90 prosent av de som snakker om kriterier og drømmepartnere lett legger vekk noen av kravene når de finner riktig fyr/dame. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er få som har alle disse kravene og preferansene på én gang, da. De fleste har noen, og det har sikkert du også hvis du er ærlig med deg selv. Sånn må det være, og det at man har enkelte ønsker og krav når det gjelder utseende betyr ikke at man ikke også bryr seg om personlighet og verdier. Mange har en lei tendens til å tenke svarthvitt der, og det ser ut som du også går i den fella. Selvfølgelig er personligheten viktig, men det går ikke an å kun bry seg om personligheten og fortrenge alt annet. Det skal være en seksuell tenning der også, og den kan lett forsvinne hvis partnerens utseende ikke tiltaler en. En partner må være en god miks av riktig personlighet, riktige holdninger og verdier og riktig utseende hvis man skal få et varig og godt forhold. 

Jeg er helt enig i at enkelte drar det altfor langt og har urealistiske krav til en partner, men jeg mener det er nærmest naturstridig å ikke bry seg i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tangent skrev:

Jeg tror mange høres overfladiske ut når de skal beskrive en potensiell drømmepartner, men jeg tror også de fleste som sier "drømmemannen er over 1,85, har brunt hår og tjener 750 000 i året" kommer til å finne ut at de godt lever med en supersjarmerende, sexy fyr som får dem til å le på 1,79 med lyst hår som tjener 500 000 i året hvis det faktisk er en ekte kontakt som oppstår. Jeg kjenner absolutt ingen som har fått alt de potensielt kunne ønsket seg i en partner, men de er lykkelige allikevel fordi de har funnet en person de har god kjemi med, som de stemmer overens med i levesett og verdier og som de er villige til å fire på kravene for. 

Noen unntak finnes jo, men jeg tror at sikker 90 prosent av de som snakker om kriterier og drømmepartnere lett legger vekk noen av kravene når de finner riktig fyr/dame. 

Hvorfor brunt? Liker best lyst hår, men over 185. Har svart hår selv så forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange menn under 180 med kjæreste, så at det kreves 180 er bare tull

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Ser mange menn under 180 med kjæreste, så at det kreves 180 er bare tull

Ingenting som kreves så lenge han er høyere enn meg men foretrekker 185-190.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk? Du mener kvinner, er jo dere som har skapt dette.

Anonymkode: c4f1d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ufattelig trist at vi idag er så ekstremt optatt av hva øynene ser og ikke hva hjertet bør se. Veldig leit at vi er blitt så selvopptatte og egoistiske rundt dette. Du virkelig traff meg av å skrive om dette nå. For jeg ser det selv rundt meg. Jeg innså fra 2010 med alle disse fordømte tlf og avhengighetsskapende dingsene at vi kom til å forandre oss ekstremt MYE med årene. Vi er ikke lenger hva vi en gang var. Og det syntes jeg er kjempe leit.  Du må  så og si bakes I en ovn for å bli ansett som en med utseendet. Og for å få oppmerksomhet. Det skal jo ikke være sånn? Hvor er det blitt av kjærligheten dere? Where is the love????????????????? 

Anonymkode: 9044f...eb9

Virker som at folk tidligere hadde mer forståelse for at folk var forskjellige også. 

Anonymkode: 15687...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Kjemi er det viktigste for meg. Blir jo ikke sammen med noen kun fordi de har en bra personlighet. Jeg må jo også like utseende på den jeg er sammen med. 

Anonymkode: a44b7...22d

Hvor kommer denne kjemien fra da, tro? Feromoner eller noe i den stilen? Det er jo svært vanlig å bli avvist som følge av såkalt manglende kjemi selv om både personlighet og utseende er på plass. Jeg er nok ikke fullt så dyrisk anlagt, så her i gården er det kun personlighet og utseende som er utslagsgivende.

Anonymkode: cdc12...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer denne kjemien fra da, tro? Feromoner eller noe i den stilen? Det er jo svært vanlig å bli avvist som følge av såkalt manglende kjemi selv om både personlighet og utseende er på plass. Jeg er nok ikke fullt så dyrisk anlagt, så her i gården er det kun personlighet og utseende som er utslagsgivende.

Anonymkode: cdc12...d02

For meg så er det i alle fall personligheten som rommer alle de faktorene som skal til for å skape god kjemi. Det er jo bare et begrep for svarte. 

Anonymkode: 533e0...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig. Men jeg har en del preferanser selv som jeg «må» ha i en partner. Selv synes jeg ikke det er uoppnåelige mål da og det finnes mange i min «målgruppe». utrolig mange har helt sinnsyke mål og forblir enig singel..

utseendemessig:

-høy (minst 180cm)

-slank

 

Personlighet:

-omtenksom 

-snill

-raus 

 

skjønner at noen synes høyde er en dum ting å ha som preferanse da ingen kan for høyden sin. Men jeg er sikker på at jeg hadde klart å forelske meg i en lav mann, men jeg hadde ikke umiddelbart blitt forelsket pga utseende.

Heldigvis for meg har jeg kapret drømmemannen min ❤️ 

Anonymkode: 9f9ff...f2f

Da lurer jeg veldig på vekten din. Og alt det andre forsåvidt .

Anonymkode: e642b...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Random skrev:

Ingenting som kreves så lenge han er høyere enn meg men foretrekker 185-190.

Du foretrekker en høyde som gjennomsnittsmenn i Norge ikke har?

Anonymkode: e642b...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine krav: 

Ikke tykk, ikke over 180, ikke tatoveringer og ikke mørkhudet. Dette faller jeg ikke for. Må ha jobb, være snill og omtenksom. Må ha hår. Trenger ikke være kjekk men må ha et utseende jeg liker og kjemien må stemme.

Anonymkode: f07e3...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du foretrekker en høyde som gjennomsnittsmenn i Norge ikke har?

Anonymkode: e642b...9e9

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Jeg er enig i at man finner mange overflatiske holdninger på KG som jeg ofte tolker som et tegn på usikkerhet. 
Jeg sliter mer med at dette er et tegn i tiden. Jeg tror det alltid har vært slik. Opp gjennom tidene har kvinner og menn blitt bedømt etter om de har fin bil, har odelsrett, fint etternavn, brede hofter, brede skuldre, rike foreldre, fine titler, utsikt til tomt ytterst på neset, spiller fotball på A-laget, høy inntekt og så videre. Dette virker ganske konstant, men parametrene endrer karakter.

Dersom vi leser litt nøyere, ser vi også nyansene. Bare i denne tråden kan vi lese at vi verdsetter ting som kjærlighet til barn og omsorg for dyr, respekt for tro, respekt for partner og høy personlig integritet.

Jeg tror at vi som samfunn totalt sett gjør det ganske bra. Vi blir nok ikke mer overflatiske, men i noen grad har vi alltid vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 0.09, Uatskillelig skrev:

Når jeg leser på dette forumet så ser jeg en ekstrem tendens til overfladiskhet. Folk dumper folk for den minste ting, og har helt vanvittige krav til at kjæresten må ha en perfekt kropp til enhver tid. En del legger seg opp i høyde, utovernavle, strekkmerker, tatoveringer og utseende på underliv. Jeg forstår at man har preferanser, men det jeg ikke forstår er at en del virker å vektlegge utseende mer enn personlighet. Har ikke personen et perfekt utseende, så er ikke vedkommende aktuell lenger som kjæreste. Hvorfor har samfunnet blitt så ekstremt opptatt av det ytre, såpass at det ses på som viktigere enn personlighet, kjemi og verdigrunnlag? Hva er det med denne overfladiskheten som blir mer om mer fremtredende i samfunnet? Hvorfor er det så sykt viktig hvordan daten ser ut? Jeg skjønner det virkelig ikke... og jeg blir helt matt. Ikke rart mange lider av kroppspress i samfunnet. I lengden er det jo ikke det materielle og det overfladiske som betyr noe, men det å faktisk ha det bra med seg selv og de menneskene man er glad i. Alt annet er jo egentlig sekundært. Likevel finnes det så mange overfladiske folk som kun går etter et utseende som må være helt perfekt. Hvorfor har samfunnet blitt sånn? Hva har vi gjort? 
 

Fordi folk tenker at det å ha en kjekk eller pen kjæreste gjør at de selv stiger i rang. Det synes. Folk beundrer de med det " perfekte liv" og menn synes å se opp til menn med status, penger og en vakker dame. 

Samme hva gjelder skolens " beuty queen" som tror hennes verdi er utseende. Barbie må ha sin Ken, for tenk så skam det er å vise frem en mann med litt mage og andre " defekter".

Så mye går på behovet for bekreftelse fra samfunnet. De mennene som har de pene damene er jo ofte litt velstående evt har en viktig posisjon. Når dama går ut på dato, er det å gripe fast i treningsregimet eller skaffe en fin bil, og smigre en ny ung og vakker kvinne. Da føler de seg mektige igjen.

Psykologene skor seg på disse streberene som ikke skjønner hvorfor de ikke er lykkelige.

 

Anonymkode: 1d7de...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, og jeg lurer veldig på det selv. Kvinner krever at jeg skal bli mere erfaren for at noen av de skal gi meg sjansen. Men ingen av de vil hjelpe meg og gi meg erfaring. Blir en ond sirkel dette, hvor jeg til stadighet blir avvist, og minnet på at jeg etter 43 år fortsatt ikke har klart å få med meg ei dame på så mye som en enkel date. 

Klart, jeg har mine greier jeg også, som alle andre. Men hadde de bare tatt en sjanse på å bli kjent med meg, så er det mange som hadde fått følelser for meg. Det vet jeg, med 100% sikkerhet. Jeg er bare så jævla dårlig på den første kontakten med mennesker at jeg aldri kommer videre til "neste level".

Nei, erfaring betyr ikke sex. Det betyr erfaring. 

Anonymkode: 89868...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.7.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Det viktigste tallet når det kommer til kvinners preferanser er vel ærlig talt ikke 180cm+ men 20cm+. 

Anonymkode: 29678...0fa

Altså minst 20 cm høyere enn jenta? Joda, er henta 155 cm høy så holder det sikkert med 175.

Anonymkode: bfa44...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 1.20, Uatskillelig skrev:

Om jeg skal få meg partner er det viktigste for meg at vi har likt verdigrunnlag, lik tro og nogenlunde samme planer for fremtiden (f.eks., ønske om å reise og ønske om å ha dyr...), samt at personen er empatisk, kjærlig og rolig. Det aller viktigste er at vi utfyller hverandre, at vi klarer å romme hverandre og at vi tåler hverandres sårbarheter og bagasjer fra fortiden. 

Om personen er 160 cm eller 180 cm kunne jeg ikke brydd meg mindre om så lenge jeg har det over. :hjerte:


 

Du går vel ikke opp til en person som du ikke synes er du selv mener er attraktiv. Du aner ikke hva slags personlighet personen har ved å se på personen. Hvis man sier at man ikke er overfladisk lyver man.   

Anonymkode: 789ae...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De «beste» rådgivere innen samliv og kjærlighet på KG er de som er single og ikke har hatt kjæreste siden ungdomsskolen.. 

Anonymkode: cba46...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BiancaWhite skrev:

Ser mange menn under 180 med kjæreste, så at det kreves 180 er bare tull

Jeg vet ikke om jeg noen gang har opplevd at en mann sier at man må være over 180 cm for å få seg dame. Problemet er at høyden er viktig for veldig mange damer, og da blir det fort veldig vanskelig å få napp. 

Snittet er jo rundt 180 cm eller noe. Da ville det vært naturlig å senke høydekravet til 175 cm. 

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...