Gå til innhold

.


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Vel, samfunnet har blitt mer overfladisk og amerikanisert. Vel jo man skal være tiltrekt av den personen og like utseende, men man skal jo helst finne noen med god personlighet også. For min del er glitrende øyner tiltrekkende og at mannen er morsom  og snill. Glimt i øynene og mye varme og karisma er viktig. Og at man kan finne på mye koselig sammens. Er enig at det er mye overfladisk i samfunnet nå. Folk burde innse at det er ikke noe som heter perfekt. 😇

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Cinnamondiva skrev:

Vel, samfunnet har blitt mer overfladisk og amerikanisert. Vel jo man skal være tiltrekt av den personen og like utseende, men man skal jo helst finne noen med god personlighet også. For min del er glitrende øyner tiltrekkende og at mannen er morsom  og snill. Glimt i øynene og mye varme og karisma er viktig. Og at man kan finne på mye koselig sammens. Er enig at det er mye overfladisk i samfunnet nå. Folk burde innse at det er ikke noe som heter perfekt. 😇

Nettopp. Når folk søker til det perfekte, så søker de etter noe som ikke finnes, og det gjør også at man skyver folk vekk, noe som igjen fører til ensomhet i samfunnet. 
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du? Håper du har rett! Jeg tenker at det er sånn folk som er anonyme svarer, de andre er høffelige. Det har gjort meg så trist. 

Anonymkode: bfdad...e2b

Ja, jeg tror det. 🙂 Ingenting å bekymre seg for, det ser verre ut enn det egentlig er.

Problemet er jo at de heller vil distrahere seg med sympati for fantasi og historier, i stedet for å heale seg og ikke vil prøve å utnytte andre for sin egen glede. Ikke bryr de seg om hvordan det går ut over andre heller.

Så prøv å ikke bli trist. La liv være liv og gi mest til deg selv, for det er tristere hvis andre positive mennesker blir negative pga annen negativ oppførsel. Det er troll, man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker hjelp, eller ikke innser at de er lost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, samfunnet har blitt mer overfladisk og amerikanisert. 

Hva mener du med 'amerikanisert'?

Anonymkode: b5c6c...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, jeg tror det. 🙂 Ingenting å bekymre seg for, det ser verre ut enn det egentlig er.

Problemet er jo at de heller vil distrahere seg med sympati for fantasi og historier, i stedet for å heale seg og ikke vil prøve å utnytte andre for sin egen glede. Ikke bryr de seg om hvordan det går ut over andre heller.

Så prøv å ikke bli trist. La liv være liv og gi mest til deg selv, for det er tristere hvis andre positive mennesker blir negative pga annen negativ oppførsel. Det er troll, man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker hjelp, eller ikke innser at de er lost. 

Så flott sagt 😊du er flink med ord... Og til å oppmuntre!  

Anonymkode: bfdad...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott sagt 😊du er flink med ord... Og til å oppmuntre!  

Anonymkode: bfdad...e2b

Takk. Håper det går bedre fremover. ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Uatskillelig said:

Når jeg leser på dette forumet så ser jeg en ekstrem tendens til overfladiskhet.
 

Jeg har vært på Kvinneguiden i nesten 10 år.  Sett mange brukere skrive at de har skyhøye krav for kjæresten. Så går det en stund og man kan lese at de ble sammen med en som ikke hadde noen av kravene de stilte tidligere. 

Så tror ikke man skal ta  kravene folk skriver de har her på Kvinneguiden så seriøst. Mange som mangler selvinnsikt og/eller som ikke har nok livserfaring til å vite hva de bør se etter i en partner. 

1 hour ago, MarieLo said:

KG representerer ikke samfunnet helt perfekt dessverre, det er en del flere aktive troll på KG vil jeg tro, som skriver historier for å få oppmerksomhet og selskap.

Det stemmer. 

Anonymkode: b51c6...426

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er neppe derfor. 

Det finnes tross alt folk både med/uten både utovernavle, tatoveringer, strekkmerker og alt det andre som omtales og som folk har preferanse på. 

Anonymkode: b273a...928

Ja, men du skal ikke se bort fra at de fleste med innover navle foretrekker mennesker med litt mer dybde enn de som liker dem og synes de er verdige parnere nettopp på grunn av innovernavlen. 

Anonymkode: f2553...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du skal ikke se bort fra at de fleste med innover navle foretrekker mennesker med litt mer dybde enn de som liker dem og synes de er verdige parnere nettopp på grunn av innovernavlen. 

Anonymkode: f2553...455

Har ikke hørt om noen som har utseende på navlen som eneste kriterium...

Anonymkode: b273a...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hørt om noen som har utseende på navlen som eneste kriterium...

Anonymkode: b273a...928

Kanskje ikke, men hvis utseendet på navlen er en dealbreaker så må det jo være viktigere enn det meste annet. 

Anonymkode: f2553...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bryr ikke meg så mye heller, men det bryr ofte mannen. Få menn tåler over tid å være lavest. 

Anonymkode: b273a...928

Det er hva jeg også tenker..

Har sett skriverier fra menn som irriterer seg over høydekrav (noe de skal få lov til å irritere seg over såklart), men velger å ikke se de generelle kravene menn stiller til kvinner som er for det første langt flere krav og ganske spesifikke til tider og for det andre kan være vanskelige å oppnå med mindre man tar en operasjon. Så de burde ikke hyle for høyt over 1 krav når de selv har 10.

I tillegg i forhold til høyde,ender det ofte med "innrømmelser" av at de vil ha en kvinne som er lavere enn dem selv og med godord om lave kvinner (søtere, feminine++) og negativitet med høye kvinner (mandige, maskuline++)

Anonymkode: e8816...9d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og det er veldig synd at det er sånn. Jeg faller for personlighet, og skal et forhold vare, så er jo personligheten hans, og det at vi ønsker det samme det viktigste. Ikke utseende hans. Og en middels utseende mann, blir utrolig kjekk, har han en bra personlighet. Mens en kjekk mann, kan raskt bli mindre pen, har han ikke en bra personlighet. 

Nå er jeg singel og i 40 årene. Og føler det er ekstra vanskelig nå. For de på min alder, vil jo gjerne ha ei som er 10 år yngre, og har veldig høye krav til utseende. Og jeg vet jeg har en bra personlighet, og er en veldig bra kjæreste. Men det får man ikke vist. For menn har bestemt seg etter 1 time sammen. Da vet jeg faktisk ikke ennå, for man blir jo overhodet ikke kjent med noen på 1 time. 

Anonymkode: 9a4d7...012

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singellivet er jo litt forbundet med hvor man bor og hvem man er...bor man i litt gokkland blir det jo mye vanskeligere å finne seg kjæreste.. 

Jeg trakk en kvinne som så hun hadde gitt opp håpet, hun hadde 3 voksne unger og så ingen ville ha ei brukt kjærringa på nesten 50 år... Jeg mener det er da livet begynner, full av erfaring, en del ansvar er borte, mye mere kjærlig og nyskjerrig og bedre tid til å reise, kanskje også mere opptatt av å ta vare på helsen og nyte livet, fremfor å fremstille seg perfekt og helt A4... Hvor finnes slike kvinner så jeg til henne... Hun sitter rett foran deg så hun og lo... ok, det tar jeg som et hint... Jeg satt litt for lenge på gjerdet, hun har nå fått seg type😂😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjemi er det viktigste for meg. Blir jo ikke sammen med noen kun fordi de har en bra personlighet. Jeg må jo også like utseende på den jeg er sammen med. 
 

 

Anonymkode: a44b7...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Uatskillelig skrev:

Verken penisstørrelse eller høyde er noe jeg vektlegger i en partner. Det viktigste er personlighet og verdigrunnlag 💜

 

 

Så den seksuelle delen er uviktig? 

Anonymkode: a44b7...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men hvis utseendet på navlen er en dealbreaker så må det jo være viktigere enn det meste annet. 

Anonymkode: f2553...455

Det kan være flere dealbreakere. 

Anonymkode: b273a...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Uatskillelig skrev:

Når jeg leser på dette forumet så ser jeg en ekstrem tendens til overfladiskhet. Folk dumper folk for den minste ting, og har helt vanvittige krav til at kjæresten må ha en perfekt kropp til enhver tid. En del legger seg opp i høyde, utovernavle, strekkmerker, tatoveringer og utseende på underliv. Jeg forstår at man har preferanser, men det jeg ikke forstår er at en del virker å vektlegge utseende mer enn personlighet. Har ikke personen et perfekt utseende, så er ikke vedkommende aktuell lenger som kjæreste. Hvorfor har samfunnet blitt så ekstremt opptatt av det ytre, såpass at det ses på som viktigere enn personlighet, kjemi og verdigrunnlag? Hva er det med denne overfladiskheten som blir mer om mer fremtredende i samfunnet? Hvorfor er det så sykt viktig hvordan daten ser ut? Jeg skjønner det virkelig ikke... og jeg blir helt matt. Ikke rart mange lider av kroppspress i samfunnet. I lengden er det jo ikke det materielle og det overfladiske som betyr noe, men det å faktisk ha det bra med seg selv og de menneskene man er glad i. Alt annet er jo egentlig sekundært. Likevel finnes det så mange overfladiske folk som kun går etter et utseende som må være helt perfekt. Hvorfor har samfunnet blitt sånn? Hva har vi gjort? 
 

Ufattelig trist at vi idag er så ekstremt optatt av hva øynene ser og ikke hva hjertet bør se. Veldig leit at vi er blitt så selvopptatte og egoistiske rundt dette. Du virkelig traff meg av å skrive om dette nå. For jeg ser det selv rundt meg. Jeg innså fra 2010 med alle disse fordømte tlf og avhengighetsskapende dingsene at vi kom til å forandre oss ekstremt MYE med årene. Vi er ikke lenger hva vi en gang var. Og det syntes jeg er kjempe leit.  Du må  så og si bakes I en ovn for å bli ansett som en med utseendet. Og for å få oppmerksomhet. Det skal jo ikke være sånn? Hvor er det blitt av kjærligheten dere? Where is the love????????????????? 

Anonymkode: 9044f...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en blanding av biologi, velstand, velferdsstaten og nettdating.

Biologisk sett er kanskje det naturlige at kun de mest attraktive mennene har sex, og i hvertfall for de yngre går det jo i den retningen.

Velstand og velferd gjør at kvinner ikke trenger at mannen bidrar etter at barn blir født. Og kan da fokusere på utseende.

Nettdating handler om utseende. Utvalget er enormt, og nesten alle kan velge de kjekkeste om de vil.

Så slik det går nå vil det bli et større klasseskille, menn som når opp og menn som ikke når opp pga utsee. Og kvinner blir i større grad alenemødre som kun har forhold når de er i sin beste alder og kan kapre en av de mest attraktive. 

Anonymkode: add12...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en blanding av biologi, velstand, velferdsstaten og nettdating.

Biologisk sett er kanskje det naturlige at kun de mest attraktive mennene har sex, og i hvertfall for de yngre går det jo i den retningen.

Velstand og velferd gjør at kvinner ikke trenger at mannen bidrar etter at barn blir født. Og kan da fokusere på utseende.

Nettdating handler om utseende. Utvalget er enormt, og nesten alle kan velge de kjekkeste om de vil.

Så slik det går nå vil det bli et større klasseskille, menn som når opp og menn som ikke når opp pga utsee. Og kvinner blir i større grad alenemødre som kun har forhold når de er i sin beste alder og kan kapre en av de mest attraktive. 

Anonymkode: add12...214

Rart da, at det ikke var slik utseendefiksering i Øst-Europa under Sovjet-tiden. Biologien var jo den samme da. Kvinner trengte ikke mannen etter at barnet var blitt født der heller. Likevel holdt folk sammen. 

Anonymkode: 84fb2...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

... jeg vet jeg har en bra personlighet, og er en veldig bra kjæreste. Men det får man ikke vist. For menn har bestemt seg etter 1 time sammen. Da vet jeg faktisk ikke ennå, for man blir jo overhodet ikke kjent med noen på 1 time. 

Anonymkode: 9a4d7...012

Det handler ikke om å ha "bra personlighet", men å passe sammen personlig og seksuelt. Eventuelt være sikker på at det ikke er en match. 

Anonymkode: b273a...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...