Gå til innhold

Så lei av økt appetitt pga. medisiner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ca.1,5 år siden begynte jeg på antidepressiver. Har hatt utrolig god effekt og ingen plagsomme bivirkninger. Problemet er at jeg det siste halve året har fått en veldig mye større appetitt og det er jo dessverre en bivirkning av disse medisinene. 
 

Jeg kan ikke slutte på de, da jeg tar de for ekstrem PMS. Så en normal hverdag uten tunge depressive perioder hver andre uke må komme først. 
 

MEN jeg har så lyst til å klare å kontrollere matlysten. Har ikke lagt på meg så alt for mye (6-7kg) siden jeg begynte.. men vil gjerne gå ned igjen disse kiloene 

Er det noen andre som har klart å gå ned i vekt på antidepressiver?? Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: e2117...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! På den gammeldagse måten, -ved å telle kalorier og loggføre alt jeg spiser. Det har motivert meg til å spise litt mindre porsjoner (altså slutte å overspise), og til å ikke snackse så mye. I tillegg er nok søvn og vann alfa omega.

Med tiden har det blitt en vane, så selv om jeg fremdeles blir veldig sulten så føler jeg ikke for å spise mer enn jeg trenger.  Når jeg en gang i blant blir skikkelig fysen tar jeg meg heller en stooor kopp med ordentlig god te, eller kalorifri søt drikke hvis det er helt krise. 

Kjipt (og litt omfattende) til å begynne med, men når vanen først sitter så er det ganske uproblematisk å vedlikeholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er lei av at kroppen alltid er sulten. Har begynt på en medisin som pleier å ødelegge matlysten og gjør deg munntørr så det blir vanskelig å få det ned. Forstyrrende at kroppen stadig skal skrike etter mat,

Anonymkode: 125f1...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på antidepressiva og fikk enorm matlyst. Gikk opp 6 kilo på noen måneder. Tok tak og endret kostholdet og har nå gått ned 6 kilo igjen, på 6 uker. Spiser mindre generelt, men passer på å spise nok proteiner da de øker metthetsfølelsen. 

Anonymkode: d2c47...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...