Gå til innhold

Ble ikke spandert på (for første gang)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Tension skrev:

Du som kvinne er for likestilling kun når det gagner dere. Interessant.

Dessverre, slik har det jo vært hele linja siden 70-tallet.

Nå har det fått gnålet sitt om å delta i arbeidslivet OG skal ha barn samtidig, vi ser jo hvordan det går.

Anonymkode: 1cbf5...f0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romantikken er veldig død når dating skal handle om hvem som betaler. Jeg synes uansett om det er han eller om det hadde vært deg så er det smålig å be om at du vippser tilbake, han både sier det først og minner deg på det.. rart. Når man faktisk spør å dele regningen etter mat synes jeg det er ok. Men en is til 49kr??? Har du ikke penger så ikke foreslå is da. 

Anonymkode: 70ea0...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Å mase om vipps er triste saker :( forbered deg på et liv med en gjerrigknark dersom det blir dere to...

Er ikke gjerrig om man er villig til å kaste bort 50 (😯) kroner på en is. Det verste med denne historien er prisen på isen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med TS- jeg er dame og tilbyr meg ALLTID å betale min halvdel på første date, men det er veldig smålig å ikke spandere en is til 49 kr. Det sender et tydelig signal om at man ikke ønsker å treffes igjen når man ikke gidder å bruke 50 kr på daten. Fin måte å finne ut på om en mann er interessert da, er han det insisterer han som oftest på å få betale. 

Anonymkode: b3c66...089

Han har allerede sagt at han vil møte meg igjen. Vi møttes på tirsdag. Han virket også veldig interessert på selve daten. Noe jeg synes er enda merkeligere at han da var så kjapp med at jeg skulle vippse han de 49 kronene, når han har sagt at han vil møtes igjen.

Anonymkode: 776c2...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mannen skal betale på første date, men ingen deal breaker hvis alt annet bra. Men syns ikke det var hovedproblemet her, altså hvilket nummer daten hadde. Syns det er mye verre at han absolutt skulle ha tilbake sine 49 kroner. Det vitner om lite generøsitet, sånn generelt. Og det er for meg en deal breaker. Hadde det vært motsatt, at bare jeg hadde med penger i akkurat den situasjonen hadde jeg ikke hatt problemer med å spandere en is eller noe annet. 

Anonymkode: 701e2...90a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle i utgangspunktet betale for denne isen selv, men det er hyggelig å spandere på hverandre. Det bør være like naturlig begge veier. 

Dumt av ham å gnåle om pengene så kjapt, og jeg ville nok ikke nevnt pengene i det hele tatt, men er nok mange snyltere der ute, som glemmer/"glemmer". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har allerede sagt at han vil møte meg igjen. Vi møttes på tirsdag. Han virket også veldig interessert på selve daten. Noe jeg synes er enda merkeligere at han da var så kjapp med at jeg skulle vippse han de 49 kronene, når han har sagt at han vil møtes igjen.

Anonymkode: 776c2...e2d

Hvorfor blir du overrasket over at han ønsker at begge skal betale for seg? Er ikke det helt normalt?

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rett og rimelig at hver især betaler for seg, inntil forholdet blir mer etablert. Da går det an å veksle mer på hvem som betaler, eller skjevdele betaling, dersom en tjener vesentlig mer enn den andre.

Å bli spandert på av en fyr jeg ikke er i et forhold med, vil bare få meg til å føle meg som en prostituert, eller tigger. Og det er ikke noe jeg ønsker.

Nå må det sies at en femtilapp ikke er allverden å bråke om, men samtidig synes jeg det er litt moseugleaktig om en legger igjen lommeboka i bilen. Det var kanskje derfor denne mannen insisterte på betaling. De færreste liker å bli utnyttet. Men det kan være et tegn på at fyren er skikkelig gnien. Gi ham en sjanse til for å finne ut av det, om du ellers synes han virker ok.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har allerede sagt at han vil møte meg igjen. Vi møttes på tirsdag. Han virket også veldig interessert på selve daten. Noe jeg synes er enda merkeligere at han da var så kjapp med at jeg skulle vippse han de 49 kronene, når han har sagt at han vil møtes igjen.

Anonymkode: 776c2...e2d

DU henger deg helt opp i den isen.

Slutt med dating, du er altfor umoden til det.

Anonymkode: 1cbf5...f0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tension skrev:

Du som kvinne er for likestilling kun når det gagner dere. Interessant.

Likestilling handler om at menn og kvinner og andre skal ha like muligheter i samfunnet. Til dags dato tjener menn mer enn kvinner, og inntil det er rettet på så er det jo bare å bla opp :P 

nei jeg mener det ikke sånn. Men jeg syns at det handler mer om gesten enn om selve summen.  Klart jeg og de fleste andre damer KAN betale for den jævla isen selv, men det er så hyggelig å bli spandert på!  Det er det handler om. For du vet, mange kvinner i dag, også unge, liker tanken på å bli tatt vare på. Vil ha en mann som har oversikt og er tilstede og som faktisk kan (og vil) spandere i ny og ne.  Jeg spanderer også når jeg kan og får anledning. Ofte på date når mannen kjøper en øl til meg, så kjøper jeg en til han i runde to om vi sitter så lenge. Jeg klarer det, budsjettet mitt velter ikke av den grunn. Men jeg syns altså det er så stas, når en mann  blunker til meg og sier at "jeg tar den jeg". Skyt meg da. Klag over at jeg er teit og rar og det ene med det andre. 

Forøvrig er jeg en av de damene du gjerne må feste til kjøkkenbenken - hadde ikke gjort meg noenting.  ;) 

Anonymkode: 3f444...e43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

DU lager problemer allerede.

Synes det er greit at du skal betale tilbake for isen, er jo ikke sikkert det blir noe mer dating på dere. Slutt å heng deg opp i noe så dumt, men du er jo bare 21år. Så forventer ikke mye, når du i tillegg forventer å bli spandert på sier jo det alt om deg. Hvor lite interessant det vil være å date deg eller å gå inn i forhold med deg som bare krever.

Kvinner som tilbyr deg å betale for seg selv håper innerst inne at mannen skal betale for begge, så kommer de med følge: å ja, du er gentleman å tar regningen. Snakk om kvinnelist og utnyttelse, DA er det greit for kvinnen å være på 50-tallet. Men ellers skal de ha likestillinge og viljen sin.

Sukk, rart noen gidder å date.

Anonymkode: 1cbf5...f0f

Jeg er i 40 åra, jobber som økonomidirektør og har en årslønn på over 2 millioner. Jeg spanderer gjerne for både middager, kino, reiser mm på en mann jeg er i ett forhold med, men første date forventer jeg at han betaler. De få gangene mannen ikke har betalt på første date har det vist seg at vedkommende er kjip og gjerrig, og slike menn har jeg ingen interesse av. 

Anonymkode: 55f48...aa1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Likestilling handler om at menn og kvinner og andre skal ha like muligheter i samfunnet. Til dags dato tjener menn mer enn kvinner, og inntil det er rettet på så er det jo bare å bla opp :P 

nei jeg mener det ikke sånn. Men jeg syns at det handler mer om gesten enn om selve summen.  Klart jeg og de fleste andre damer KAN betale for den jævla isen selv, men det er så hyggelig å bli spandert på!  Det er det handler om. For du vet, mange kvinner i dag, også unge, liker tanken på å bli tatt vare på. Vil ha en mann som har oversikt og er tilstede og som faktisk kan (og vil) spandere i ny og ne.  Jeg spanderer også når jeg kan og får anledning. Ofte på date når mannen kjøper en øl til meg, så kjøper jeg en til han i runde to om vi sitter så lenge. Jeg klarer det, budsjettet mitt velter ikke av den grunn. Men jeg syns altså det er så stas, når en mann  blunker til meg og sier at "jeg tar den jeg". Skyt meg da. Klag over at jeg er teit og rar og det ene med det andre. 

Forøvrig er jeg en av de damene du gjerne må feste til kjøkkenbenken - hadde ikke gjort meg noenting;) 

Anonymkode: 3f444...e43

Men så bra, da kan du jo bli spandert på. Husk at ølen alltid skal holdes kald slik at den er klar med engang jeg knipser med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vippset 100 og spandert isen på han, og ikke giddet mer.

Anonymkode: 59f5b...8fd

Beste svaret i hele tråden 😁😁😁 Synd Ts sannsynligvis har sendt de 49,- 😕

Anonymkode: bd196...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass sær at jeg ikke lar noen betale for meg på første date for vil ikke at de skal tro at jeg skylder de noe. Men setter selvsagt pris på at de tilbyr seg. :P 

Men synes det er sært at han forlanger vipps med en gang dere kommer til bilen, men han kan jo ha vært uheldig med damene før, at etter en date og to så gidder de ikke mer så går han i minus siden han ikke for det han vil ha... Så kan man jo lure på hvorfor disse teoretiske damene ikke gidder mer...:vetikke:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i 40 åra, jobber som økonomidirektør og har en årslønn på over 2 millioner. Jeg spanderer gjerne for både middager, kino, reiser mm på en mann jeg er i ett forhold med, men første date forventer jeg at han betaler. De få gangene mannen ikke har betalt på første date har det vist seg at vedkommende er kjip og gjerrig, og slike menn har jeg ingen interesse av. 

Anonymkode: 55f48...aa1

Her motbeviser du jo hun over som synes menn skal spandere fordi de tjener mer enn hun. Det gjelder jo absolutt ikke i ditt tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 40 åra, jobber som økonomidirektør og har en årslønn på over 2 millioner. Jeg spanderer gjerne for både middager, kino, reiser mm på en mann jeg er i ett forhold med, men første date forventer jeg at han betaler. De få gangene mannen ikke har betalt på første date har det vist seg at vedkommende er kjip og gjerrig, og slike menn har jeg ingen interesse av. 

Anonymkode: 55f48...aa1

Right, 

Jeg er Kong Harald, poster direkte fra slottet nå.

Anonymkode: 1cbf5...f0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Likestilling handler om at menn og kvinner og andre skal ha like muligheter i samfunnet. Til dags dato tjener menn mer enn kvinner, og inntil det er rettet på så er det jo bare å bla opp :P 

nei jeg mener det ikke sånn. Men jeg syns at det handler mer om gesten enn om selve summen.  Klart jeg og de fleste andre damer KAN betale for den jævla isen selv, men det er så hyggelig å bli spandert på!  Det er det handler om. For du vet, mange kvinner i dag, også unge, liker tanken på å bli tatt vare på. Vil ha en mann som har oversikt og er tilstede og som faktisk kan (og vil) spandere i ny og ne.  Jeg spanderer også når jeg kan og får anledning. Ofte på date når mannen kjøper en øl til meg, så kjøper jeg en til han i runde to om vi sitter så lenge. Jeg klarer det, budsjettet mitt velter ikke av den grunn. Men jeg syns altså det er så stas, når en mann  blunker til meg og sier at "jeg tar den jeg". Skyt meg da. Klag over at jeg er teit og rar og det ene med det andre. 

Forøvrig er jeg en av de damene du gjerne må feste til kjøkkenbenken - hadde ikke gjort meg noenting.  ;) 

Anonymkode: 3f444...e43

Dette reagerer jeg på; at så mange unge kvinner er helt klar for å gå tilbake til 50-åras kjønnsroller - formodentlig inspirert av amerikanske filmer og serier. Bare husk at det svir når du blir forlatt av gubben til fordel (?) for en mye yngre kvinne, etter å ha vært husmor og pleid hjem og barn i ørten år. Ikke minst økonomisk kan det fort bli en skikkelig nedtur, særlig om du også får helseproblemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i minus for en femtilapp liksom. 

Å be noen om å vippse kr 49 er jo sosialt selvmord. Helt uavhengig av forventninger. Det hadde jeg ikke gjort i noe tilfelle. Turn-off. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tension skrev:

Du som kvinne er for likestilling kun når det gagner dere. Interessant.

Jeg synes det er fint at den som inviterer tilbyr seg å betale. Samme om det er dating eller ett kafébesøk med en venninne. 

Anonymkode: bd196...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...