Gå til innhold

Får ikke utløp for all min kreativitet - ta utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig kreativ person som bruker mye av tiden min på ulike kreative sysler. Strikking, søm og annet håndarbeid, interiør, hagearbeid, fotografering, skriving mm. Jeg er uføretrygdet og føler jeg har noe restarbeidsevne, men pga sykdommen min er det vanskelig med en vanlig jobb. Jeg har derfor lurt på om jeg skulle ha prøvd å bruke noe av mine kreative evner til å tjene litt penger og for å få være kreativ på en ny måte. 

Det trenger ikke være lønnsomt egentlig, bare jeg trives med det og ikke går i minus. Jeg har tenkt litt på om jeg skulle ha tatt noe utdanning, både for å lære mer om et emne jeg liker, og for å kanskje legge grunnlag for å kunne jobbe med det. Jeg har tenkt på både fotografi, interiørdesign og noen form for håndarbeid (men der er jeg litt usikker på hva jeg kunne tenke meg). 

Er det noen som har en kreativ jobb, enten fulltid eller ved siden av ordinær jobb og som vil si litt om hvordan det er å jobbe sånn? Eller noen som har tips til hvordan jeg kan jobbe kreativt som jeg kanskje ikke har tenkt på selv? Og noen som har tips til gode utdanninger (nettbasert)?

Anonymkode: 3a616...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle kreative yrker er det mange om beinet, så om du ikke har noe særlig arbeidskapasitet, vil jeg ikke anbefale det som yrkevei, selv om målet ditt kun er ikke å gå i minus. For å tjene noe som helst er man nødt til å jobbe knallhardt.

Hvis du produserer mye du ikke får brukt selv, kan du prøve å selge det på f.eks. etsy eller finn og tjene litt der, men det er ikke lett å få solgt noe der - igjen: mange om beinet - så ikke forvent deg de store summene.

Anonymkode: c31ff...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...