Gå til innhold

Leiebil har fått skade etter innlevering, og nå får vi regningen!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leverte tilbake en leiebil i perfekt tilstand. To dager senere kommer leiebil-representanten med bilder av knust støtfanger og sier vi må betale!! Hva skal vi gjøre? Ble ikke tatt bilder av bilen ved henting eller innlevering dessverre. 

Anonymkode: 7eb3d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke bilder så må du betale. Hvor vanskelig er det egentlig å lese kontrakten?

Det er også vanlig å gå igjennom både ved utlevering og innlevering med firmaets representant. Når du tydeligvis ikke har gjort det så må du ta bilder.

Anonymkode: cc6e2...03f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dere ikke over bilen, sammen med en fra bilutleiefirma, da dere leverte den tilbake? Jeg gjør alltid det og får kvittering på at bilen er returnert i godkjent stand.

Uansett: Dere kan bestride kravet. 

Anonymkode: 51e5b...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leverte tilbake en leiebil i perfekt tilstand. To dager senere kommer leiebil-representanten med bilder av knust støtfanger og sier vi må betale!! Hva skal vi gjøre? Ble ikke tatt bilder av bilen ved henting eller innlevering dessverre. 

Anonymkode: 7eb3d...ec9

Hva fikk du av dokumentasjon av leiebilfirmaet? Jeg fikk oversendt bilder av skader på den jeg hadde ett døgn for ei tid tilbake.

Anonymkode: 23365...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke bilder så må du betale. Hvor vanskelig er det egentlig å lese kontrakten?

Det er også vanlig å gå igjennom både ved utlevering og innlevering med firmaets representant. Når du tydeligvis ikke har gjort det så må du ta bilder.

Anonymkode: cc6e2...03f

Hvis de kommer to dager etterpå kan det da umulig være gyldig? Hvis de skal kunne kreve noe etter konktrakten så må de da dokumentere skader umiddelbart og varsle leier så raskt som mulig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke bilder så må du betale. Hvor vanskelig er det egentlig å lese kontrakten?

Det er også vanlig å gå igjennom både ved utlevering og innlevering med firmaets representant. Når du tydeligvis ikke har gjort det så må du ta bilder.

Anonymkode: cc6e2...03f

Det er ikke vanlig. Kun 1/3 av gangene jeg leier bil (og det er ofte) er det gjennomgang. 

Gidder heller ikke ta bilder. 

De har ringt to ganger om skader. Begge gangene har jeg sagt at bilen ikke var slik da vi parkerte. Så har de akseptert det. Det må de når de velger å ikke ha kontroll ved levering. 

Anonymkode: 9dbca...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lånte og leverte bil på München Airport en gang, herregud snakk om kontroll ved innlevering. 3 mann sømfor den som kriminalteknikere, det var nesten på grensen til litt ekkelt.

Anonymkode: 958d2...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig der du har lånt bilen, som har dårlige rutiner.

Den ene gangen jeg har hatt leilebil fikk jeg en super lang liste med bilder over absolutt alle skader og skraper bilen hadde før jeg fikk den levert. Og de hår over bilen når de får den tilbake for å sjekke om det er kommet noe nytt, og tar evt. bilder av de skadene også.

Anonymkode: e98ce...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kjøper jeg alltid den ekstra forsikringen bilutleier tilbyr (unntatt i USA). Den dekker alt av småskader og jeg slipper å være redd for skader under ferien. Bedre med sjelero enn å spare den usle tusenlappen eller to. 

Anonymkode: ed45c...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv skada 2 leiebiler. Hadde begge gangene leid med kredittkort. I kortene var det inkludert egenandelen ved skade på leiebil, og jeg fikk dekket alt. Dette uten ekstraforsikringa de prøver å prakke på deg når du leier bilen. Om du betalte med kredittkort, sjekk hva som gjelder for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...