Gå til innhold

Hvordan gå frem med mann 45 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på ukjent farvann og trenger råd.

Er 36 år, og aldri vært med noen eldre enn meg. Plutselig ble det et svært sprang fra han litt yngre i fjor til han jeg nå har ramla borti, som er 45. Jeg trodde vi hadde en fin kveld i en sosial setting med en del flere. Ikke noe NM i flørting, men både jeg og andre skjønte tegninga. Det ble veldig seint og vi hadde det utrolig gøy.  Forventet at han skulle forsøke å kysse meg før vi gikk hver til vårt, i det minste en klem. Men neida, kyss og klem uteble. I stedet nevnte han noe om "husk møtet til helgen!" som var en haha-greie fra tidligere på kvelden om fast ukesmøte med øl. 

Vel, jeg kom hjem og var litt irritert på meg selv fordi jeg i utgangspunktet er en direkte person, og jeg hadde ikke konfrontert han med mangelen på fysisk nærhet før vi sa god natt (god dag omtrent). Så da ble jeg liggende å lure og overtenke. Søndag kom og jeg la han til på facebook. Jeg vet han ikke bruker sosiale media aktivt, men han sjekker det som blir lagt ut i en felles gruppe vi er med i. Han har vært inne og sett div info der 3-4 ganger de siste dagene, men ikke godkjent venneforespørselen min. 

Han er skilt, har barn, vi bor på et relativt lite sted, alle kjenner han, mange kjenner meg. Om det har noe å si. 

Men så sitter jeg her da, har turt å tenke tanken om at vi kan ha noe verdt å utforske, så bare blir det stille. Jeg hadde tenkt å sende han en mld etter han godkjente venneforespørselen og spørre om han vil ut å ta noen øl på fredag (vi er begge barnefri til helgen). Det utgår selvsagt.

Føler meg bare teit. Er han treig eller? har han ombestemt seg? Fullstendig ute av gamet etter gift i 17 år? Eller, hvordan i alledager fungerer og tenker menn i 40-årene?



 

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik at alle 45-åringer tenker likt. Han er sin egen person. Var han beruset/full da han sa det du nevnte?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx said:

Det er ikke slik at alle 45-åringer tenker likt. Han er sin egen person. Var han beruset/full da han sa det du nevnte?

heldigvis :) men kvinner er feks. noe annerledes i 30-årene enn tenårene/20-årene, på generelt grunnlag :) Tenkte kanskje det var noe i samme bane med menn.

Ingen av oss var full nei, men vi hadde drukket alkohol gjennom kvelden. Tenkte et øyeblikk at det var problemet, at vi begge var begynt å bli rimelig edru, og at det ikke passet seg... fest og alkohol kan ofte være et trygt skalkeskjul for å prøve ut noe man har tenkt litt på, iallefall synes jeg det. 

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du har møtt en som ikke ser signalene like sterkt som du. Vi er mange menn, som ikke tar kvinnelig interesse for gitt, enten det var før vi dumpa inn i et langvarig forhold,  eller nå 20 år etterpå.  Du har alt å vinne på å være direkte og tydelig. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stresser for mye og overtenker. Slapp av, bruk tid, avtal noe nytt av aktiviteter dere kan gjøre sammen, snakk sammen og se hva som skjer etter hvert.

Anonymkode: 39a59...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du stresser for mye og overtenker. Slapp av, bruk tid, avtal noe nytt av aktiviteter dere kan gjøre sammen, snakk sammen og se hva som skjer etter hvert.

Anonymkode: 39a59...5cd

Enig.🙂

Anonymkode: 67e61...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du stresser for mye og overtenker. Slapp av, bruk tid, avtal noe nytt av aktiviteter dere kan gjøre sammen, snakk sammen og se hva som skjer etter hvert.

Anonymkode: 39a59...5cd

Takk for svar 👍

Enig.. Utfordringen er den at vi er i ulike kretser, mest grunnet alder. Barna våre er heller ikke like gamle. 

Jeg har dermed ingen naturlig og tilfeldig måte å kontakte han på. Er vel det som gjør at jeg stresser. Denne kvelden jeg snakker om er første gang på 18 mnd som har vært felles og gitt oss muligheten til å "tilfeldig" henge sammen. Vil ikke det skal gå 18 mnd til neste gang 😅

Ts

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han godtatt venneforespørselen din?

Anonymkode: 4f2fc...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har han godtatt venneforespørselen din?

Anonymkode: 4f2fc...37a

nei 😕 tanker?

Til hans forsvar så verken poster han noe særlig, kanskje 3-4 innlegg i året som er å dele noen sin "jeg selger huset mitt" annonse. Han har ingen bilder av seg selv eller barna, og trykker ikke "like" på noe. 

Nå angrer jeg på at jeg valgte facebook og ikke instagram. 

ts

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare våget å gjøre deg litt sårbar her, så hadde alt blitt så mye enklere. Ring ham. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du bare våget å gjøre deg litt sårbar her, så hadde alt blitt så mye enklere. Ring ham. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

hoho! ja... i 2020 er ringing den ultimate ut-av-komfortsone-øvelsen. Anser meg selv som tøff, men når det komme til menn så koster det så sykt mye å gjøre seg så sårbar. Ref til en annen tråd som verserer her på forumet så har jeg mang en gang tatt initiativ ovenfor en mann, og det har ikke blitt tatt så godt imot, akkurat som at jakten og den biten der er litt av poenget. 

Men det kan godt hende du har helt rett... at det rett og slett er det beste å gjøre... bare å ringe... 

ts

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 


Men det kan godt hende du har helt rett... at det rett og slett er det beste å gjøre... bare å ringe... 

 

Selvfølgelig er det ut av komfortsonen, og jeg har det ikke lettere selv. Men du sier han ikke er aktiv på FB, og sjansen er stor for at han ikke har varsling,  eller ikke har sett forespørselen din,  så da blir du gående og gruble da, sett eller ikke sett, og hvilke grunner har han for å ikke legge deg til. Hvis du først blir avvist, så er det vel bedre nå, enn å vente månedsvis til neste naturlige sjanse oppstår? Til nød kan du sende en sms. 

Jeg tror du har gode muligheter,  men jeg måtte ha det inn med teskje, at en pen og 10 år yngre dame, var interessert. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

....

Jeg tror du har gode muligheter,  men jeg måtte ha det inn med teskje, at en pen og 10 år yngre dame, var interessert. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

Huff, har ikke tenkt på det slik... Har heller tenkt at han sikkert ikke er interessert siden jeg er såpass mye yngre 😅

TS

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det ut av komfortsonen, og jeg har det ikke lettere selv. Men du sier han ikke er aktiv på FB, og sjansen er stor for at han ikke har varsling,  eller ikke har sett forespørselen din,  så da blir du gående og gruble da, sett eller ikke sett, og hvilke grunner har han for å ikke legge deg til. Hvis du først blir avvist, så er det vel bedre nå, enn å vente månedsvis til neste naturlige sjanse oppstår? Til nød kan du sende en sms. 

Jeg tror du har gode muligheter,  men jeg måtte ha det inn med teskje, at en pen og 10 år yngre dame, var interessert. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

Forresten, har du opplevd noe lignende? hva måtte til i ditt tilfelle? :)

 

TS

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 37 og mann 45 er ikke så stor forskjell da. Han er vel ganske lik i tankegang som menn på 37.

Anonymkode: 09b1a...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinne 37 og mann 45 er ikke så stor forskjell da. Han er vel ganske lik i tankegang som menn på 37.

Anonymkode: 09b1a...bc1

Det er 9 år mellom oss, så ikke vet jeg. Han er midt i mellom meg og min mor i alder. haha, så jeg lurte på om han kanskje tenkte litt annerledes, eller om han oppfører seg litt annerledes fordi jeg er en del yngre.. Eller at menn i hans alder tåler å bli tatt kontakt med på en annen måte?

En på 26 år hadde daua om jeg tok direkte kontakt via sms eller ringt, der er regelen sosiale media virker det som. 

Han har tross alt vært sammen med kun 1 person hele sitt voksne liv og gift i svært mange år av de. Og de har barn sammen. Tenkte at kanskje det også hadde noe å si for hvordan jeg kunne/burde gå frem... ikke vet jeg... ønsket bare innspill... 

TS

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis han er innom Facebook for å følge med på en gruppe, så har han vel fått opp venneforespørselen?

Er du sikker på at dere hadde noe gående den kvelden, og at du ikke misforstår?

Menn (og sikkert kvinner og) som har vært i et forhold hele livet er veldig dårlig/klønete på dagens dating/flørting. Vær heller tydelig, send en SMS, så får du svar.

Anonymkode: 17aa9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han er innom Facebook for å følge med på en gruppe, så har han vel fått opp venneforespørselen?

Er du sikker på at dere hadde noe gående den kvelden, og at du ikke misforstår?

Menn (og sikkert kvinner og) som har vært i et forhold hele livet er veldig dårlig/klønete på dagens dating/flørting. Vær heller tydelig, send en SMS, så får du svar.

Anonymkode: 17aa9...9f2

Ja, det er det ingen tvil om. Gode venner av han har også snakket om det, for det var såpass utypisk han. Uten å gå i for mange beskrivende detaljer. Vi har begge roller som gjør at folk flest hadde bemerket seg dette. Dette gjorde at JEG ble unnvikende, og sendte nok ikke de tydeligste signalene sånn sett. 

Så den biten om flørting er jeg ikke i tvil om, men var innom tanken at han kanskje ombestemte seg eller trakk seg, 

Jeg bruker heller ikke facebook flittig, og har ikke appen. Men det blir brukt til å samle på bekjente siden jeg er restriktiv med feks snap. 

ts

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke alderen hans spiller noen rolle her, det er heller personligheten.  Typisk at kvinner blir usikre og forvirret når de møter en mann som ikke er på hele tiden.  En selvsikker player er ikke bestandig det du ser etter, men han er enklere å forholde seg til?  

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, har du opplevd noe lignende? hva måtte til i ditt tilfelle? :)

 

TS

Anonymkode: ef9c0...0cc

Ikke helt, siden det begynte med at vi begge så etter et seksuelt opplegg, men begynte å se hverandre som aktuelle partnere etterhvert.  Kommunikasjon, og å tørre å gjøre seg sårbar begge veier, er nødvendig. 

Anonymkode: 23ac1...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke alderen hans spiller noen rolle her, det er heller personligheten.  Typisk at kvinner blir usikre og forvirret når de møter en mann som ikke er på hele tiden.  En selvsikker player er ikke bestandig det du ser etter, men han er enklere å forholde seg til?  

.....

Anonymkode: 23ac1...dd3

På sett og vis enklere å forholde seg til de selvsikre ja. Selv om det ikke er den typen mann jeg ser etter eller bruker tid på, så vet man som oftest hvor man har de i det minste. 

Utseendemessig så forundrer det meg ikke om han anser meg som "pen" og seg selv som "allminnelig". Jeg har noen attributter som menn flest setter pris på, og er heldig med hud og hår for å si det slik. Han nærmer seg 50, litt mage, og ikke typiske kjekk-mann-trekk, men en herlig utstråling og vesen, som i mine øyne gjør han utrolig tiltrekkende. 

Anonymkode: ef9c0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...