Gjest prestekrage Skrevet 6. juli 2005 #1 Del Skrevet 6. juli 2005 Lillegull fyller snart 4 år (har vært litt sein med "slutte med" prossessen, både pga endel store omveltninger i hverdagen (samlivsbrudd- flytting etc), samt at hun rett og slett ikke har vært klar for bleieslutt- har prøvd, men hun har ikke hatt kontoll i det heletatt!!!) For ca 4uker siden fikk gullungen sin siste tåteflaske på kveldstid... Og det gikk kjempe greit. Sist uke kom hun å spurte om vi kunne reise å kjøpe nye truser "jeg vil slutte med bleie nå jeg mamma". Og det har gått veldig bra. Noen uhell, men færre enn forventet. Og i dag: Smokkene ble kastet i do!!!!! Vi har snakket litt om det i det siste, jeg har spurt henne litt på fleip om vi ikke bare skal kaste de i do. Men da har det kommet såre tårer og hikst, for avtalen har egentlig vært at Kaptein Sabeltann skal få de når vi skal besøke han litt seinere i juli. Men i dag kom hun plutselig med to av dem; Vi kaster dem i do vi mamma... Jaha, tenkte jeg, dette kommer aldri til å funke, men vært et forsøk. Etter noen timer fant hun plutselig en til; oi mamma, denne glemte vi. Så løp hun inn på badet og kastet det i do også... Dermed var det bare å manne seg opp, å se frem i mot en kveld og natt med masse gråt og hyl. MEN, etter å ha lagt seg i 20 tiden ville hun ikke sove. Tullet og tøyset masse, men de gangene jeg var inne å la henne tilbake i senga og snakket litt strengt til henne var det bare litt "mamma"- surv. Ikke et eneste spørsmål etter smokken!!!! ( og de var det mange av når vi hadde sånne kvelder tidligere) Så for en time siden sovnet hun, helt uten å ha etterlyst smokken en eneste gang!!!!!!!! Gjett hvem som tror hun må være verdens stolteste mamma nå i kveld... Synes du er kjempeflink lillegullet mitt!!! Ps: smokkene gikk ikke fysisk ned i kloakken. Klarte å lure de unna selve doskåla. Men hun fikk trekke opp, og lo godt av at do-trollet i dag skulle få litt variasjon i menyen!!! (hadde jo vært typisk om vi hadde tetta hele kloakken her!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. juli 2005 #2 Del Skrevet 6. juli 2005 Så flink hun er! Og det var godt du reddet smokkene unna rørene. Litt trist om dere må kontakte rørlegger fordi hun har sluttet med smokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2005 #3 Del Skrevet 7. juli 2005 å bra! Tenker dere begge er stolte nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 7. juli 2005 #4 Del Skrevet 7. juli 2005 Du må jo ikke kaste smokken i do!! :o Do er for avføring og dopapir.. Ikke plastgjenstander!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 7. juli 2005 #5 Del Skrevet 7. juli 2005 Du må jo ikke kaste smokken i do!! :o Do er for avføring og dopapir.. Ikke plastgjenstander!! Kanskje en ide å lese hele innlegget før du kaster deg over tastaturet for å kritisere??? Smokken ble IKKE kastet i do sier hun jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 13. juli 2005 #6 Del Skrevet 13. juli 2005 Gratulerer med storjenta!!! Jeg tror du har gjort veldig lurt i å ikke stresse henne med disse tingene tidligere ja. Barna finner som oftest ut av når slike ting er passe selv. Dessuten er det jo mye letter å slutte med bleie om sommeren enn vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. juli 2005 #7 Del Skrevet 13. juli 2005 Så flink. Forstår godt at du er kry ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #8 Del Skrevet 14. juli 2005 Så flott! Barn er så gode, men jeg skal nok vente litt før jeg får mine egne, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 14. juli 2005 #9 Del Skrevet 14. juli 2005 Så godt og høre at det kommer av seg selv etterhvert har ei lita her som er 1 år mindre en di og hun har en dag hun ikke vil ha bleie så den sndre dagen vil hun ha. Jeg har bare tenkt at dette stresser jeg ikke med for det kommer av seg selv,hun må jo vere helt klar selv. Hun bruker nemlig smokk også,men å ta bort den har jeg ikke nemnt enda en gang,men hun får bare ha den når hun sover, å ikke ned p stuen en gang. Tenker du er en kjempe stolt mor ja,ungene er jo sååå søte da Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 15. juli 2005 #10 Del Skrevet 15. juli 2005 Så flink jente du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå