Gå til innhold

Så Bolsonaro har koronavirus  


PokemonGone

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Mrs Robinson said:

"Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv"

Noe nordmenn flest burde tenke litt over 

Vel og bra. Samtidig kan det gå ganske galt når man griper inn overfor overgrep mot et lands befolkning, jfr Irak og Libya.

Anonymkode: ee6e7...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.7.2020 den 0.36, Den Sagnsomsuste skrev:

Hvorfor skal man mene så mye om andre lands statsledere egentlig? Bolsonaro er Brasils president, ikke min. Som et moralsk oppegående medmenneske ønsker jeg ham god bedring og snarlig tilfriskning. Noe annet ville være sykt. Det samme ville gjelde Trump dersom han ble syk. 

Hele konseptet med å ønske noen man ikke kjenner død er helt sykt etter mitt syn.

Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg har en nabo som dessverre ikke er moralsk oppegående. Han ønsker dem ikke død, men han ønsker dem syk, slik at de skal få kjenne hvordan det er å ha covid-19.  Jeg bare rister oppgitt på hodet.  Han godter seg faktisk nå over at Bolsonaro er syk. Jeg gjør ikke det, dette er et fælt virus, som har tatt livet av altfor mange.  Nei, folk som ønsker andre syke eller døde er overhode ikke oppegående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tanuki skrev:

Er du ikke riktig klok? Bolsonaro er kanskje ikke "min" president, men at en så løs kanon sitter med makta over verdens største regnskog er noe hele kloden burde bekymre seg over.

Jeg gjentar, hvorfor angår dette deg? Ja, jeg er enig i at det er dumt med nedhugging av regnskogen, men landet må selv få velge sine ledere. Jeg er tross gode motargumenter, positiv til demokrati. Bolsonaro er en demokratisk valgt statsleder, og bør oppfylle løftene han ga til de som stemte på han.

At nisser som deg sitter i fjerne land å ønsker han død bare fordi du ikke selv ville stemt på han betyr ingenting. Synes egentlig mest synd på deg som hater så sterkt.

1 time siden, jabx skrev:

Jeg bryr meg fordi Bolsonaro er en del av den høyreekstreme giften som tar makten i stadig flere land. Det er en del av en større utvikling som jeg håper vi unngår i Norge.

Faktisk er Bolsonaro en illustrasjon på hvor jævlige de høyreekstreme er, hvor mye ondskap de representerer, og hvor viktig det er å bekjempe dem. Derfor er han også relevant for oss her på berget.

Et slikt utsagn kommer alltid fra venstreradikale. Når man er så til de grader unyansert selv er man ekstrem. Venstreekstremister har alltid hatt en høne å plukke med høyreradikale. Intet nytt under solen det altså...

21 minutter siden, hakontheman skrev:

Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg har en nabo som dessverre ikke er moralsk oppegående. Han ønsker dem ikke død, men han ønsker dem syk, slik at de skal få kjenne hvordan det er å ha covid-19.  Jeg bare rister oppgitt på hodet.  Han godter seg faktisk nå over at Bolsonaro er syk. Jeg gjør ikke det, dette er et fælt virus, som har tatt livet av altfor mange.  Nei, folk som ønsker andre syke eller døde er overhode ikke oppegående. 

Ganske forstyrrende er det ikke? At man seriøst evner å kose seg over andres lidelse er i seg selv helt sykt. Jeg misliker Angela Merkel, men jeg unner henne helsa og alderdommen likevel. Politikk er politikk! Når man blander politiske uenigheter sammen med personlig mishag blir det hele svært sykt. 

Alt dette vitner om er at flere burde vært på institusjon enn hva tilfellet er i dag. 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Jeg gjentar, hvorfor angår dette deg? Ja, jeg er enig i at det er dumt med nedhugging av regnskogen, men landet må selv få velge sine ledere. Jeg er tross gode motargumenter, positiv til demokrati. Bolsonaro er en demokratisk valgt statsleder, og bør oppfylle løftene han ga til de som stemte på han.

At nisser som deg sitter i fjerne land å ønsker han død bare fordi du ikke selv ville stemt på han betyr ingenting. Synes egentlig mest synd på deg som hater så sterkt.

Et slikt utsagn kommer alltid fra venstreradikale. Når man er så til de grader unyansert selv er man ekstrem. Venstreekstremister har alltid hatt en høne å plukke med høyreradikale. Intet nytt under solen det altså...

Ganske forstyrrende er det ikke? At man seriøst evner å kose seg over andres lidelse er i seg selv helt sykt. Jeg misliker Angela Merkel, men jeg unner henne helsa og alderdommen likevel. Politikk er politikk! Når man blander politiske uenigheter sammen med personlig mishag blir det hele svært sykt. 

Alt dette vitner om er at flere burde vært på institusjon enn hva tilfellet er i dag. 

Velger eller "velger" sin leder? 

Anonymkode: a7a55...89a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Velger eller "velger" sin leder? 

Anonymkode: a7a55...89a

Så fordi du misliker Bolsonaro må valget ha vært "rigget"? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Så fordi du misliker Bolsonaro må valget ha vært "rigget"? 

Nei, les med andre briller 

Anonymkode: a7a55...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

Jeg gjentar, hvorfor angår dette deg? Ja, jeg er enig i at det er dumt med nedhugging av regnskogen, men landet må selv få velge sine ledere. Jeg er tross gode motargumenter, positiv til demokrati. Bolsonaro er en demokratisk valgt statsleder, og bør oppfylle løftene han ga til de som stemte på han.

At nisser som deg sitter i fjerne land å ønsker han død bare fordi du ikke selv ville stemt på han betyr ingenting. Synes egentlig mest synd på deg som hater så sterkt.

Det angår faktisk oss alle at regnskogen i Brasil blir ødelagt. Det at han ble demokratisk valgt betyr ikke at det er fritt frem å ødelegge demokratiet og folket som valgte ham. 

Edit: Hitler ble også demokratisk valgt i sin tid. 

Endret av Tanuki
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tanuki skrev:

Det angår faktisk oss alle at regnskogen i Brasil blir ødelagt. Det at han ble demokratisk valgt betyr ikke at det er fritt frem å ødelegge demokratiet og folket som valgte ham. 

Edit: Hitler ble også demokratisk valgt i sin tid. 

Nå er han, etter gode forsøk, blitt smittet med dette dødsviruset, så han vil etter all sannsynlighet dø i løpet av noen uker eller i det minste få svære og varige skader på lunger eller hjerne som gjør ham arbeidsufør for alltid.

Anonymkode: 23f12...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han, etter gode forsøk, blitt smittet med dette dødsviruset, så han vil etter all sannsynlighet dø i løpet av noen uker eller i det minste få svære og varige skader på lunger eller hjerne som gjør ham arbeidsufør for alltid.

Anonymkode: 23f12...da2

Ja, han vil sikkert få alvorlige skader eller dø. Akkurat som Torbjørn Røe Isaksen når han ble smittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 14.20, Den Sagnsomsuste skrev:

Jeg gjentar, hvorfor angår dette deg? Ja, jeg er enig i at det er dumt med nedhugging av regnskogen, men landet må selv få velge sine ledere. Jeg er tross gode motargumenter, positiv til demokrati. Bolsonaro er en demokratisk valgt statsleder, og bør oppfylle løftene han ga til de som stemte på han.

At noen er demokratisk valgt betyr ikke at de kan gjøre hva de vil uten kritikk eller at noen reagerer. Og regnskogen angår oss alle. Det påvirker hele kloden.

Sitat

Et slikt utsagn kommer alltid fra venstreradikale. Når man er så til de grader unyansert selv er man ekstrem. Venstreekstremister har alltid hatt en høne å plukke med høyreradikale. Intet nytt under solen det altså...

Nja, jeg er vel sosialdemokrat (som alle større partier på Stortinget). Så ganske i sentrum politisk sett.

Bolsonaro er en typisk høyreekstrem drittsekk som står for nærmest ren ondskap. Det er ikke noe unyansert i det. Bare se hvordan han driver på.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

At noen er demokratisk valgt betyr ikke at de kan gjøre hva de vil uten kritikk eller at noen reagerer. Og regnskogen angår oss alle. Det påvirker hele kloden.

Nja, jeg er vel sosialdemokrat (som alle større partier på Stortinget). Så ganske i sentrum politisk sett.

Bolsonaro er en typisk høyreekstrem drittsekk som står for nærmest ren ondskap. Det er ikke noe unyansert i det. Bare se hvordan han driver på.

Norske sosialdemokrater har blitt kraftig radikaliserte siden kulturrevolusjonen på 60-tallet. Du ser det kanskje ikke selv, men avstanden mellom dine synspunkter og høyresiden har vokst igjennom gjensidig ideologisk radikalisering. 

Se bare på norsk venstresides ideologiske dreining bort fra lønnskamp og arbeid til alle og over på homoliberalisme/ pride, mutlikultur og pluralisme. Kosmopolitikk vs nasjonalisme. Dikotomiene blir skarpere ettersom sentrum svinner hen. 

Det er litt komisk at du skriver så skarpt om hvor ond ytre høyrefløy er med tanke på hvor mange liv venstresiden krevde forrige århundre. Marxistisk inspirerte ideologier er den sanne samfunnskreften - ikke høyresiden.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Norske sosialdemokrater har blitt kraftig radikaliserte siden kulturrevolusjonen på 60-tallet. Du ser det kanskje ikke selv, men avstanden mellom dine synspunkter og høyresiden har vokst igjennom gjensidig ideologisk radikalisering. 

Se bare på norsk venstresides ideologiske dreining bort fra lønnskamp og arbeid til alle og over på homoliberalisme/ pride, mutlikultur og pluralisme. Kosmopolitikk vs nasjonalisme. Dikotomiene blir skarpere ettersom sentrum svinner hen. 

Det er litt komisk at du skriver så skarpt om hvor ond ytre høyrefløy er med tanke på hvor mange liv venstresiden krevde forrige århundre. Marxistisk inspirerte ideologier er den sanne samfunnskreften - ikke høyresiden.

Hæ?
Jeg kjenner virkelig ikke igjen den politiske virkeligheten du beskriver. Hvilke norske partier har homokamp som kjernesak? Forøvrig er det vel ganske bred enighet over størstedelen av det politiske spekteret, fra Høyre til Rødt, at minoriteter skal ha rettigheter (og jeg ser heller ikke noe galt med det). Så i dine øyne er da Erna en venstreradikaler?? Jeg tror hun ville blitt noe overrasket over den beskrivelsen...
Arbeid til alle har rimiligvis ikke vært noe stort tema de siste årene, da arbeidsledigheten i Norge var svært lav fram til koronaen kom.

Anonymkode: 61d9d...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 5.59, Den Sagnsomsuste skrev:

Norske sosialdemokrater har blitt kraftig radikaliserte siden kulturrevolusjonen på 60-tallet. Du ser det kanskje ikke selv, men avstanden mellom dine synspunkter og høyresiden har vokst igjennom gjensidig ideologisk radikalisering. 

Se bare på norsk venstresides ideologiske dreining bort fra lønnskamp og arbeid til alle og over på homoliberalisme/ pride, mutlikultur og pluralisme. Kosmopolitikk vs nasjonalisme. Dikotomiene blir skarpere ettersom sentrum svinner hen. 

Det er litt komisk at du skriver så skarpt om hvor ond ytre høyrefløy er med tanke på hvor mange liv venstresiden krevde forrige århundre. Marxistisk inspirerte ideologier er den sanne samfunnskreften - ikke høyresiden.

Hahaha... ja så fælt at homofile får samme rettigheter som alle andre. Typisk ytre høyre å hate tilfeldige grupper med folk.

Hvilken del av det faktum at alle større norske partier er sosialdemokratiske er det du sliter med å forstå, forresten? Ja, også FrP.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...