Gå til innhold

Å legge ut navn på drittsekker offentlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å legge ut navn på drittsekker offentlig?

Ser det ofte er mennesker som åpenlyst legger ut fult navn på det store internett. Gjerne mennesker med mange følgere i sosiale medier. F.eks. situasjonen med Maria Mena som fikk en rasistisk kommentar, der både navn og bilde vises til alle hennes følgere på Instagram. Venninna til Mena (som er gift med han der komikeren jeg ikke kommer på hva heter) deler etterpå en samtale hvor hun konfronterte denne damen, og fikk en rasistisk kommentar tilbake. Eller situasjonen hvor Line Langmo nå anmelder en dame for å ha forklart hvordan Langmo mobbet hennes datter. Ser også at flere Instagramkontorer (f.eks. humorkontoer og omgjustdont) har sluttet å sladde navn til mennesker som kommer med teite kommentarer.

Anonymkode: 64369...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den hevngjerrige delen av meg synes at det er helt innafor.

Folk som slenger rasistiske og sexistiske kommentarer etter folk på internett slipper altfor lett unna, selv om det de driver med er trakassering, og når politiet ikke vil ta tak i det, er dette kanskje den eneste måten å få slutt på det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Frykter at hun som kom med kommentaren er et psykiatrisk tilfelle som bør beskyttes mot seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at norske "kjendiser" ikke stopper med å henge ut drittsekker. Type Tønne og Tusvik, AnneKath Hærland henger jo ut ekser. etc. Hvem skal ha definisjonsmakt over hva som kvalifiserer til å være drittsekker?

Anonymkode: d7fdd...644

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som kom med den rasistiske kommentaren til Maria Mena var jo nærmest like rasistisk mot norske menn. Hun skrev at norske menn var feige, ekle og pysete som ikke ville date muslimske kvinner, og heller valgte å date "apekatter" og asiatiske kvinner. 

Anonymkode: e5cf8...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den offentlige gapestokken er en uting. De kan gå veien om politiet på lik linje med andre mennesker. Folk som skriver skittmeldinger er ustabile og trenger oppfølging fremfor at en en eller annen c-kjendis skal booste karrieren ved bruk av sjuke folk.

Anonymkode: 307eb...5de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et sånt samfunn kan vi ikke ha. Dette er 2020. Vi vet bedre enn dette. Bør være straffbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke særlig glad i offentlig gapestokk og "folkedomstol". Vi snakker gjerne om hvor mye fælt det er i kommentarfeltet. Da kan en samtidig tenke seg at de samme som slenger rundt seg med dritt om og mot andre vil ha muligheten til å spre forferdelige og feilaktige påstander om andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt delte meninger. Folk må stå for det de sier. Og da er det litt greit at de får muligheten til det? Samtidig har jeg en psykisk syk mor som sier mye rart. Trost om folk hadde hengt ut hu, men da hadde jeg nok tatt hu i forsvar og sagt i fra. Så er det dette med at politiet henlegger ganske mye og ekle uakseptable ting folk sier og gjør får ikke konsekvenser, og da fortsetter de jo med trusler og vold. Og da syns jeg det er litt greit. 

Anonymkode: 7b28e...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får stå for det de sier. Samtidig er det jo også sånn at ting kan bli tatt ut av sammenheng. Noen som blir hengt ut er jo også psykiatriske tilfeller. 

Anonymkode: e46d6...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver man noe offentlig burde man tåle at det deles videre offentlig.

Utover dét er jeg ekstremt lite fan av at man skal offentliggjøre navn på mennesker fordi en selv føler det er rett. Det fordi hva en føler ikke nødvendigvis er objektivt, og kan være milevis unna en sannhet. I tillegg har vi dette med tilsvarsretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bra å legge ut menn som ikke oppfører seg.

Anonymkode: edd19...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om å legge ut navn på drittsekker offentlig?

Anonymkode: 64369...7f3

At de som gjør det fortjener å bli hengt ut til spott og spe selv. Stort sett i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv....

Anonymkode: 6c343...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er i utgangspunktet ikke for offentlig gapestokk. Men når folk har kommentert i offentlige innlegg så tenker jeg at det er helt greit. Da kan jo alle se det uansett, den som har ytret seg har valgt at det skal være offentlig.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, O.G. skrev:

Jeg vil vite hvem overgriperne i mitt nærmiljø er.

Og være en drittsekk er ikke det samme som å være en overgriper-

Anonymkode: edd19...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lagt ut noe på nettet under fullt navn, da må man stå for det.  Men det vil være helt uhørt om man navngir andre mennesker man evt har en konflikt med.  En sak har alltid to sider og det går ikke an å omtale folk ved navn offentlig hvis man av en eller annen grunn er forbannet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om noen syns jeg er en drittsekk så er det deres mening. Det betyr ikke at alle deler den eller at det er sannheten. Så hvorfor skal det legges ut til alle? For at alle skal mene at jeg er en drittsekk? For at den som mener det har behov for en eller annen slags hevn? Hvor går grensen for hva som faktisk er en drittsekk? 

Anonymkode: d3b4b...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...