Gå til innhold

Dere som ikke spiser kjøtt og fisk, hva spiser dere i løpet av dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Random skrev:

Hvorfor ikke spise kjøtt og fisk?
Jeg spiser det til nesten hvert måltid, 3-4 ganger om dagen.

Jeg er vegetarianer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor spiser du ikke grønnsaker? Ikke kjøtt, ikke fisk, ikke grønnsaker, ikke belgfrukter, ikke krydder, nesten ikke frukt/bær og ikke nøtter (og kanskje ikke frø heller, vet ikke hva slags brød du spiser?). Du spiser deg jo syk. 

Anonymkode: 9b276...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med tortilla (som til taco), lage eggerøre (egg og melk piskes lett, ha i salt og pepper og stek), og ha noen skiver ost i? Eller lage eggesalat med majones, og ha i tortilla :) Gjerne ha noe grønt i også, som rødløk, agurk, paprika.

5 om dagen er viktig, kanskje du kan fokusere litt på det også? :) Ikke bare fokuser på å få i deg nok kalorier, men også på variasjonen. Det er ikke så mye kalorier i frukt og grønt nødvendigvis, men kroppen har godt av det.

Anonymkode: 0d6d2...6fa

Ja det hadde kanskje vært noe jeg kunne fått i meg ja :) takk for tips 

-TS

Anonymkode: acc91...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at sånn jeg spiser ikke er bra for meg, men jeg mine grunner/ struggles for hvorfor det er sånn. Prøver så godt jeg kan å få til et bedre kosthold, så det hjelper å få tips og ideer her inne 😊 Takk for mange gode tips. Keep em’ comming 🤣😁 Jo flere tips jo bedre med min trangsynte matvei 😅 

-TS 

Anonymkode: acc91...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesamfrøknekkebrød med nøttetofu og tomat eller sjokade og rapsoljesmør. 

Linser med buljong, curry paste og grønnsaker

Diverse nøtteblandinger; elsker nøtter

Selvsagt diverse bønner, kikerter og linser. Lager gjerne burgere av de, det blir godt uansett

Bestiller mye fra veganlife.no når de har tilbud. Vegansk ost, majones og den slags. Selv om du lager et måltid som blir mislykket, så kan det reddes med de produktene 

Potet er alltid godt. Kokt, stekt, mos. Gjerne med rapssmør, salt og pepper. 

Grønne erter og brokkoli er også godt. De passer med ulike retter. Siden man kan kjøpe de frossne, så er de enkle koke/ varme. 

Sprø løk, rapsolje, ketchup, sennep, vegansk majaones og ost er gode produkter om du er dårlig på mat og trenger kalorier. Men det er selvsagt ikke like sunt som ei gryte med linser, grønnsaker, kummin, gurkemeie osv. 

Drikk gjerne en proteinshake av erter, ris elelr soya iblant om du spiser lite. De smaker ikke godt, men du kan lære deg å styrte en liten kopp med vann og 20g proteinpulver om du sliter med å spise normalt. En slik proteinshot innimellom hjelper deg å forbrenne fett og bygge muskler. Om du spiser mye majones og ost kan du bli skinnyfat. Å styrte en proteinshake innimellom hjelper mot skinnyfat. 

Anonymkode: bf322...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks torsdagen (helgene er alltid annerledes):

- en stor skive hjemmebakt brød med peanøttsmør og bringebærsyltetøy 

- middagsrester (sprø pitadrøm fra Hanne-Lenes en skikkelig digg kokebok) 

- müslibar fra Rema 

- hjemmelaget tikka masala med kikerter og tofu servert med ris 

 

Sånn er stort sett alle hverdagene mine, samme frokost og bar før trening, middagsrester til lunsj og en god hjemmelaget middag (har en hau av kokebøker jeg bruker som inspirasjon). I helgene blir det øl, mørk sjokolade og potetgull i tillegg. Spiser vegansk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går: 

Frokost - chiagrøt med mango

Lunsj - salat med avocado, crispisalat, kikerter, gulrot, byggris

Mellom - riskjeks

Middag - Pai, med chevre og spinat, og grønn salat til. 

 

I dag;

Frokost - smoothie med spinat, havremelk, linfrø, rått egg, blåbær

Lunsj - cæsarsalat, med crispisalat, cherrytomater, krutonger og halloumi ost

Mellom - får se, trenger alltid noe i 17.tiden. Gulrøtter/nøtter/riskjeks/frukt/et knekkebrød

Middag - grillet side av laks, med agurksalat, potetbåter og rømme/sitrondressing.  

 

(er altetende, men spiser redusert mengde kjøtt og fisk). 

Anonymkode: 2e4d4...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...