Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det som ER enkelt i denne saken er at hun forgrep seg på et 12 år gammelt barn.

Vi hadde alle syntes det hadde vært supercreepy hvis en 34 år gammel mannlig lærer forgrep seg på en 12 år gammel jente, at de fikk to barn sammen før barnet fylte 15 år, og giftet seg etter at de begge var voksne. Da hadde vi skreket opp om at læreren har manipulert barnet i mange år og at jenta er så hjernevasket at hun selv i voksen alder ikke skjønner at hun giftet seg med overgriperen sin.

Min sympati her går til hennes 6 barn som forhåpentligvis klarer å leve sunne og normale liv utenfor medias søkelys.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SelmaV skrev:

Det som ER enkelt i denne saken er at hun forgrep seg på et 12 år gammelt barn.

Vi hadde alle syntes det hadde vært supercreepy hvis en 34 år gammel mannlig lærer forgrep seg på en 12 år gammel jente, at de fikk to barn sammen før barnet fylte 15 år, og giftet seg etter at de begge var voksne. Da hadde vi skreket opp om at læreren har manipulert barnet i mange år og at jenta er så hjernevasket at hun selv i voksen alder ikke skjønner at hun giftet seg med overgriperen sin.

Min sympati her går til hennes 6 barn som forhåpentligvis klarer å leve sunne og normale liv utenfor medias søkelys.

Ja, hun gjorde definitivt noe galt ved å bryte loven, selv om det per definisjon ikke kan kalles voldtekt, da eleven samtykket til det hele.

Det er rart med det, men det er liksom alltid verre når menn gjør noe slikt, i alles øyne. Det går vel litt på at sannsynligheten for at menn her kun hadde vært ute etter å utnytte motparten, er stor. Man ville jo blitt fordømt på en helt annen måte som mann.

Uansett, så er det en veldig spesiell og sjelden historie. Man blir liksom litt delt på om man skal fordømme det, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ... skrev:

Ja, hun gjorde definitivt noe galt ved å bryte loven, selv om det per definisjon ikke kan kalles voldtekt, da eleven samtykket til det hele.

Det er rart med det, men det er liksom alltid verre når menn gjør noe slikt, i alles øyne. Det går vel litt på at sannsynligheten for at menn her kun hadde vært ute etter å utnytte motparten, er stor. Man ville jo blitt fordømt på en helt annen måte som mann.

Uansett, så er det en veldig spesiell og sjelden historie. Man blir liksom litt delt på om man skal fordømme det, eller ikke.

Et 12 år gammelt barn kan ikke per definisjon samtykke til samleie. Hvis du tror det har du falt i fella om å tro at ingen gutter kan bli voldtatt. Les deg opp på grooming. Denne dama hadde vært barneskolelæreren til denne gutten siden han var 7-8 år gammel. Voldtok ham da han var 12. 

Man skal fordømme i denne saken. Ferdig snakka. Slike ting skal både våre døtre OG sønner slippe å bli utsatt for på barneskolen. 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ... skrev:

Ja, hun gjorde definitivt noe galt ved å bryte loven, selv om det per definisjon ikke kan kalles voldtekt, da eleven samtykket til det hele.

.

 

Jeg lurer på om du ville skrevet dette om en 12 år gammel jente samtykket til sex med en 34 år gammel mann.

Et barn kan ikke samtykke til sex. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.7.2020 den 17.50, ... skrev:

Ja, hun gjorde definitivt noe galt ved å bryte loven, selv om det per definisjon ikke kan kalles voldtekt, da eleven samtykket til det hele.

Det er rart med det, men det er liksom alltid verre når menn gjør noe slikt, i alles øyne. Det går vel litt på at sannsynligheten for at menn her kun hadde vært ute etter å utnytte motparten, er stor. Man ville jo blitt fordømt på en helt annen måte som mann.

Uansett, så er det en veldig spesiell og sjelden historie. Man blir liksom litt delt på om man skal fordømme det, eller ikke.

Det er voldtekt når en voksen har sex med et barn, uavhengig av om barnet sier ja eller ei

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 17.50, ... skrev:

Ja, hun gjorde definitivt noe galt ved å bryte loven, selv om det per definisjon ikke kan kalles voldtekt, da eleven samtykket til det hele.

Det er rart med det, men det er liksom alltid verre når menn gjør noe slikt, i alles øyne. Det går vel litt på at sannsynligheten for at menn her kun hadde vært ute etter å utnytte motparten, er stor. Man ville jo blitt fordømt på en helt annen måte som mann.

Uansett, så er det en veldig spesiell og sjelden historie. Man blir liksom litt delt på om man skal fordømme det, eller ikke.

Det kalles voldtekt uansett når barnet er under 14 år. 

 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

Har fulgt denne historien jeg også.

Jeg tror at noen ganger er skjebnen merkelig. De har jo stått frem og sagt at de er sjelevenner og at det var som kjærlighet ved første blikk, selv om han bare var 12 år. Det var faktisk han som chaset henne. Han sendte henne kjærlighetsbrev og sa at han elsket henne. Det er vanlig at man har sex som 14 åring. Hormoner flommer over, naturen er laget slik. Han var 12, men ifølge dem begge så var han moden for alderen. 

Sex med mindreårig er kriminelt, men kan på ingen måte settes på lik linje som drap. Og er ikke voldtekt etter min mening. Ikke når begge kjenner hverandre fra før og begge vil det. Sex er det mest naturlige som finnes. Og i dette tilfellet var det snakk om kjærlighet. Den varte i over 20 år med barn og barnebarn og hele pakka. Hun har tidligere vært gift og fikk barn med en annen mann. Er ikke mønsteret i hvert fall til en som er pedofil. En pedofil begynner gjerne i ung alder å forgripe seg, og det er flere offer osv. Men hele denne saken er tragisk. 

Endret av Aniita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aniita skrev:

Har fulgt denne historien jeg også.

Jeg tror at noen ganger er skjebnen merkelig. De har jo stått frem og sagt at de er sjelevenner og at det var som kjærlighet ved første blikk, selv om han bare var 12 år. Det var faktisk han som chaset henne. Han sendte henne kjærlighetsbrev og sa at han elsket henne. Det er vanlig at man har sex som 14 åring. Hormoner flommer over, naturen er laget slik. Han var 12, men ifølge dem begge så var han moden for alderen. 

Sex med mindreårig er kriminelt, men kan på ingen måte settes på lik linje som drap. Og er ikke voldtekt etter min mening. Ikke når begge kjenner hverandre fra før og begge vil det. Sex er det mest naturlige som finnes. Og i dette tilfellet var det snakk om kjærlighet. Den varte i over 20 år med barn og barnebarn og hele pakka. Hun har tidligere vært gift og fikk barn med en annen mann. Er ikke mønsteret i hvert fall til en som er pedofil. En pedofil begynner gjerne i ung alder å forgripe seg, og det er flere offer osv. Men hele denne saken er tragisk. 

Ville du gjort denne handlingen selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
40 minutter siden, Catliner skrev:

Ville du gjort denne handlingen selv? 

Jeg har aldri forelsket meg i en 12 åring og vil aldri gjøre det. Men om jeg hadde gjort det, og vi følte virkelig ekte kjærlighet, hadde jeg sørget for å ikke bli tatt for det. Jeg hadde ikke gjort som dem, å ha sex i baksetet på en bil på et øde sted, og uten kondom.Og hadde jeg blitt tatt og satt 6 måneder i buret så ville jeg ikke gjenta det før han var gammel nok til sex. Nettopp for å slippe fengsel.

Det finnes mange merkelige historier i kjærlighet. Har vært programmer om det på tv. En mann på 30 år som er sammen med en dame på 90. En kvinne på 18 som elsker en mann på 70. De snakker om kjærlighet, ikke noe dirty greier. 

Var selv sammen med en mye eldre mann enn meg da jeg var veldig ung. Det vi hadde sammen var aldri overgrep.

Folk er for raske til å dømme og dra konklusjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du selv var sammen med en mye eldre mann da du var ung forklarer hvorfor du har det synspunktet. Hun var groomer og pedofil og forlot sin mann og barn for det hun kalte kjærlighet for 12 åring. Dama var syk. 

Endret av Catliner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
21 timer siden, Aniita skrev:

Har fulgt denne historien jeg også.

Jeg tror at noen ganger er skjebnen merkelig. De har jo stått frem og sagt at de er sjelevenner og at det var som kjærlighet ved første blikk, selv om han bare var 12 år. Det var faktisk han som chaset henne. Han sendte henne kjærlighetsbrev og sa at han elsket henne. Det er vanlig at man har sex som 14 åring. Hormoner flommer over, naturen er laget slik. Han var 12, men ifølge dem begge så var han moden for alderen. 

Sex med mindreårig er kriminelt, men kan på ingen måte settes på lik linje som drap. Og er ikke voldtekt etter min mening. Ikke når begge kjenner hverandre fra før og begge vil det. Sex er det mest naturlige som finnes. Og i dette tilfellet var det snakk om kjærlighet. Den varte i over 20 år med barn og barnebarn og hele pakka. Hun har tidligere vært gift og fikk barn med en annen mann. Er ikke mønsteret i hvert fall til en som er pedofil. En pedofil begynner gjerne i ung alder å forgripe seg, og det er flere offer osv. Men hele denne saken er tragisk. 

Jeg håper inderlig du ikke har en slik holdning ellers i livet, men at svaret ditt handler om uvitenhet. 

For det første en 12 åring er ikke moden for et forhold og sex med en 30 år gammel dame, uansett hvor "moden" han måtte være. Uansett hva han gjorde på forhånd, hvor enn forelsket han var så er det ingen.... INGEN unnskyldning for å innlede et forhold med et barn eller å ha sex. Et voksent oppegående menneske ville aldri i livet hatt tenkt slike tanker engang. Greit når begge vil det? Kjærlighet? Seriøst? En 12 åring aner ikke hva en går til og det er ren utnyttelse fra hennes side og det kan skade utviklingen til gutten. Du burde lese deg opp om grooming. 

Når en pedofil begynner å forgripe seg på barn er ulikt. De færreste anmelder overgrep, så å si at hun aldri har gjort noe lignende aner du faktisk ingenting om. Ei heller MÅ det være flere ofre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...