Gå til innhold

Hvor har du kjøpt solbrillene du har? Pris? Merke?


sigrid106

Anbefalte innlegg

På en flyplass. Ca 1200 for Fendi solbriller for noe over 20 år siden.

Anonymkode: 03691...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to par Ray Ban. Et par med styrke, de kostet 5000, og et par uten styrke som kostet 500 på salg. Begge ble kjøpt hos optikeren min.

Anonymkode: a54e4...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saint Laurent-solbriller fra Synsam, pris 2136😎

 

79317-4 (1).jpg

Anonymkode: f49a6...36d

De der er kless like de jeg kjøpte på Indiska for 39 kr for noen år siden.

Anonymkode: a574a...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Ohlson til rundt 100-lappen uten noe merke som jeg vet. Det eneste jeg vet er at de er behagelige på og har UV-beskyttelse. Fint for meg som har 3 solbriller liggende i bilen og 2 inne, ingen problem med å kjøpe nye heller om de blir ødelagt 😅

De andre jeg har er H&M solbriller til 50 kr. Disse fra Clas Ohlson er favorittene mine. 

Anonymkode: 2d93c...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De der er kless like de jeg kjøpte på Indiska for 39 kr for noen år siden.

Anonymkode: a574a...a82

Minus YSL-logoen på hver side av bøylen, tenker jeg.. Er vel ganske vanlig at kjedebutikker kopierer kjente merkevarer.. Jeg har rimelige solbriller jeg også, og de fungerer helt greit, men jeg har også noen dyrere, som disse fra Saint Laurent. Fordelen jeg ser med de brillene jeg har som er noe dyrere er at de tåler litt mer og varer litt lenger. Derfor synes jeg det er en grei investering for min del. 

Anonymkode: f49a6...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MauJim til 3200kr

Beste solbrillene som finnes 😊

 

Anonymkode: 596b3...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting er jeg kresen på,da det faktisk handler om helse,det er solbriller og sko. Ray ban solbriller,pris 1790,-

Anonymkode: 5a025...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har er enten fra Nille, H&M eller lokal matbutikk. Dyreste rundt 100 lappen - 150kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dem hos optikeren min, betalte rundt 6000 kr. Oliver Peoples.

Rettelse: Innfatningen er fra Oliver Peoples. Optikeren min tilbyr en løsning der du velger ut innfatningen du har lyst på, også setter de inn solbrilleglass med eller uten styrke, prisme, fade o.l. selv.

Endret av Karve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 1.19, AnonymBruker skrev:

To ting er jeg kresen på,da det faktisk handler om helse,det er solbriller og sko. Ray ban solbriller,pris 1790,-

Anonymkode: 5a025...a23

"I dyrere solbriller er det ofte ordentlige glass som blir ansett som mer eksklusivt og slitesterkt enn plastglass. Men når det kommer til å beskytte øynene mot de skadelige UV-strålene, så beskytter plastglass i billige solbriller minst like godt som glass i dyre solbriller. Faktisk så stopper plastglass opptil 99 prosent av UV-strålingen, hvilket vanlig glass ikke gjør før de har fått det beskyttende belegget på."

https://www.specsavers.no/briller/kjopsveiledning/billige-solbriller

Anonymkode: a574a...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 1.02, AnonymBruker skrev:

Minus YSL-logoen på hver side av bøylen, tenker jeg.. Er vel ganske vanlig at kjedebutikker kopierer kjente merkevarer.. Jeg har rimelige solbriller jeg også, og de fungerer helt greit, men jeg har også noen dyrere, som disse fra Saint Laurent. Fordelen jeg ser med de brillene jeg har som er noe dyrere er at de tåler litt mer og varer litt lenger. Derfor synes jeg det er en grei investering for min del. 

Anonymkode: f49a6...36d

Ja, heldigvis. Jeg kjøper aldri ting med synlige logoer på.

Anonymkode: a574a...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du kjøper eller ikke er ditt valg, men du trenger ikke påstå at noen briller du har kjøpt på Indiska er kliss lik dyre designbriller med logo.. Uten logo kan de ikke akkurat kalles kliss like.. 

Høres ut som om du rakker ned på merkevarer med logo, men der noen liker å kjøpe rimelig er det faktisk ganske mange som liker å kjøpe kvalitet - med og uten logo.. 

Anonymkode: f49a6...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen billige fra H&M, er på andre paret hittil i år pga dårlig kvalitet. Har planer om å kjøpe noen av bedre kvalitet som jeg kan ha i mange år.

Anonymkode: c17c0...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 10.19, sigrid106 skrev:

Hvor har du kjøpt solbrillene du har?

Pris?

Merke?

Har du noen link så jeg kan få se hvordan de ser ut?

 

Bruker bare Ray-bans. De har suverent gode glass, koster mellom 1000 og 1500, og jeg liker modellene deres. Akkurat nå har jeg ett par Jackie O, og ett par Erica. Vil spesielt anbefale Erica - veldig behagelig solbrille.

Anonymkode: b5578...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 17.06, AnonymBruker skrev:

"I dyrere solbriller er det ofte ordentlige glass som blir ansett som mer eksklusivt og slitesterkt enn plastglass. Men når det kommer til å beskytte øynene mot de skadelige UV-strålene, så beskytter plastglass i billige solbriller minst like godt som glass i dyre solbriller. Faktisk så stopper plastglass opptil 99 prosent av UV-strålingen, hvilket vanlig glass ikke gjør før de har fått det beskyttende belegget på."

https://www.specsavers.no/briller/kjopsveiledning/billige-solbriller

Anonymkode: a574a...a82

Men med dyre glass ser man bedre. Det har en egenverdi.

Anonymkode: b5578...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker bare Ray-bans. De har suverent gode glass, koster mellom 1000 og 1500, og jeg liker modellene deres. Akkurat nå har jeg ett par Jackie O, og ett par Erica. Vil spesielt anbefale Erica - veldig behagelig solbrille.

Anonymkode: b5578...df0

Glemte lenke: 

Erika: https://www.brilleland.no/produkt/solbriller/ray-ban/ray-ban-erika-0rb41712/?gclid=EAIaIQobChMI-NKG6oXe6gIVAgB7Ch0VpQh-EAAYAyAAEgKwJfD_BwE

Jackie O: https://www.ellos.no/ray-ban/solbriller-jackie-ohh-rb4101-710-brown-gradient-lilac/1020143?extcmp=01_NO_SEM_G12&gclid=EAIaIQobChMI9s-GpIbe6gIVTgCiAx3a6w-rEAAYAiAAEgLKWfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: b5578...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store runde med leopardmønster, kjøpt i Camden, London for ca 5 pund. Beste solbriller jeg har hatt i mitt liv, endelig noen jeg kan ha på som er behagelige og ikke gnager! 

53f376549020ee03536d8f49-large.jpg

Anonymkode: 11922...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over, ikke de på bildet, men ligner.

Anonymkode: 11922...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...