Gå til innhold

Hvor stor forskjell kan jeg oppnå på 2 mnd? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 20kg overvektig, ikke trent fra før (sofapotet 😂

har begynt å trene med pt 2 ganger i uken, skal ha en dag med egen trening, gå turer uten om.  Følge tilpasset kostholdsplan 

hvor stor forskjell kan jeg se etter 2 mnd på kroppen?  jeg vet 2 mnd er egentlig liten tid, men er nyskjerrig på hva man kan oppnå 😊

kvinne 29

Anonymkode: 99708...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen personlig erfaring de ønsker å dele? 😊

Anonymkode: 99708...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 12 kilo på 11 uker. Har 20 kilo igjen

Anonymkode: 48b93...6fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 30 kilo på et år, men i rykk og napp. På 2 mnd kan du nok klare 4-8 kilo om du er motivert for det 😊 når det kommer til muskelmasse så tok det ca 4-5 mnd med tung styrketrening, så fikk jeg en betydelig endring i fysikken spesielt i beina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 6 kg på to måneder. 🙂

Anonymkode: f72b2...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4-8 kilo, vil jeg tro. Det viktigste er kostholdet, du må spise mindre enn du forbrenner. Registrer i lifesum eller lignende app så får du en oversikt. 
 

Om du ikke får til å trene så ofte som du skulle ønske så ikke gi opp! Kjenner mange som gir opp fordi de ikke får til en «mindre del» av en stor plan. Ville i så fall fokusert på å gå turer, sett et mål med et visst antall skritt om dagen. For eksempel 10000 skritt hver dag.

Anonymkode: bc2fa...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg opp i det, så du blir skuffa. Bare fortsett med gode rutiner som til slutt blir en vane for deg.

Anonymkode: a9dc4...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 11,5 kilo på 2 mnd.

Endret helt kosthold, samt begynte jogge. Går på studio, men begynte vektnedgangen 1. april, så da var jo studioene stengt. Jogget 2- 4 ganger i uka. Nå er det studio igjen.

Er stor forskjell på kroppen.

Tips! Ta bilder, da ser du endringene tydelig, og målebånd. Vekta kan variere mye i løpet av en periode. 

Anonymkode: 79125...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Har noen personlig erfaring de ønsker å dele? 😊

Anonymkode: 99708...fa5

Jeg har nylig gått ned mellom 10-12 kg på to og en halv måned, og det helt uten å slanke meg!  Jeg spiser all slags mat og like store måltider som før, men grønnsaker har blitt en mye større andel i nesten alle måltidene mine (alle blir lei av for mye salat, jeg varierer med rå, syltede, stekte/ bakte og kokte grønnsaker) I denne perioden har jeg ikke hatt noe snacks eller godteri i huset, og har bare skeiet ut litt 3 ganger med en kakebit eller softis på kafè :) 

Anonymkode: 8c841...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 6.7.2020 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Hei jeg er 20kg overvektig, ikke trent fra før (sofapotet 😂

har begynt å trene med pt 2 ganger i uken, skal ha en dag med egen trening, gå turer uten om.  Følge tilpasset kostholdsplan 

hvor stor forskjell kan jeg se etter 2 mnd på kroppen?  jeg vet 2 mnd er egentlig liten tid, men er nyskjerrig på hva man kan oppnå 😊

kvinne 29

Anonymkode: 99708...fa5

Husk at kostholdet og kaloriinntaket vil telle mer en trening mht vektnedgangen.

Ellers tror jeg du kan få veldig godt resultat på 2 mnd. Anbefaler deg å droppe vekten og heller bruke målebånd. Det viser mye bedre hvordan kroppen endrer seg mht muskelmasse og fettprosent enn antall kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

ikke tenk på vekt.

Du blir og legge på deg et par kilo uansett pågrunn av muskler.

Du kommer til og komme på en vekt og bli stående fast der ei god stund, er helt normalt.

Jeg bryr meg ikke om vekta, jeg ser på forandringer på kroppen. Når du ser forandringer på kroppen så vet du at du gjør rett. Ta et bilde idag, og så venter du til slutten av månden og ta et bilde. Så ser du på begge bildene og om du ser noe forskjell, så e det et godt tegn. Man ser alltid litt forskjell  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på i 2 mnd nå. Er i aktivitet hver dag og teller kcal. Skal ned 40, har gått ned 8,5 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, darkrobin28 skrev:

ikke tenk på vekt.

Du blir og legge på deg et par kilo uansett pågrunn av muskler.

Du kommer til og komme på en vekt og bli stående fast der ei god stund, er helt normalt.

Jeg bryr meg ikke om vekta, jeg ser på forandringer på kroppen. Når du ser forandringer på kroppen så vet du at du gjør rett. Ta et bilde idag, og så venter du til slutten av månden og ta et bilde. Så ser du på begge bildene og om du ser noe forskjell, så e det et godt tegn. Man ser alltid litt forskjell  :)

Som kvinner legger man ikke på seg 2 kg muskler i løpet av et par måneder.

Anonymkode: 5b019...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 11,5 kilo på 2 mnd.

Endret helt kosthold, samt begynte jogge. Går på studio, men begynte vektnedgangen 1. april, så da var jo studioene stengt. Jogget 2- 4 ganger i uka. Nå er det studio igjen.

Er stor forskjell på kroppen.

Tips! Ta bilder, da ser du endringene tydelig, og målebånd. Vekta kan variere mye i løpet av en periode. 

Anonymkode: 79125...703

Det var jo som å lese som meg selv, bortsett fra at jeg ikke syns jeg ser så stor forskjell på vekta. Jeg spiser fornuftig, har kuttet ned på unødvendig sukker og jogger annenhver dag. Litt demotiverende må jeg innrømme.. Kan du være litt mer detaljert? 

Hvilke endringer har du gjort i kostholdet? Og var du godt trent når du begynte med løping? Jeg begynte 1. juni (har løpt mye før men det er et par år siden jeg var aktiv). Jeg jogger nå sammenhengende 8 min max.. Løper intervaller med gåing og løping om hverandre i ca 30-35 min. 

Anonymkode: 76fae...300

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...