Gå til innhold

Beste skuespillerprestasjon noensinne. Din mening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Christoph Waltz i starten av inglorious bastards ga meg gåsehud! Ingen skuespillerprestasjon har klart det før, så derfor troner den på toppen. Han er forøvrig en fantastisk skuespiller i de fleste roller han har hatt. 
 

Ellers vil jeg nevne Emma Thompson i Love actually og scenen der hun bryter sammen pga utroskapen, men tar seg sammen for barna. ❤️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fan av Dustin Hoffman. Samt Sam Haunan

Anonymkode: dafab...baa

Rainman, med Dustin Hoffman. Hadde helt glemt denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ellers er jeg en stor fan av Hellen Mirren. Her er det virkelig mye å ta av - men i The Queen er hun fantastisk.

Jeg synes også Rami Malek er en fantastisk Freddie Mercury i Bohemian Rapsody. Det samme gjelder Taron Egerton i Rocketman (som forøvrig også krever et enormt mot siden legenden Elton John faktisk er i live).

Har også lyst å nevne Emma Thompson - her er det også mye å ta av. Love Actually og Sense and Sensibility får stå som eksempler på dette.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og så må Jeremy Irons og John Malkowitz også nevnes. Sist nevnte tror jeg ikke jeg kan komme på en eneste dårlig film med. Jeremy Irons i Åndenes Hus f.eks. (en forøvrig ganske så stjernespekket film).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrien Brody var bra i Pianisten. Vært stille rundt ham på en stund nå, eller bare jeg som ikke har fulgt med? Daniel Day Lewis var også bra i My left foot og det meste annet. Og Max von Sydow i Utvandrerne. :) 

Anonymkode: a1a3f...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caitriona Balfe og Sam Heughan i Outlander 🤩 Har gått helt under huden på meg!

Anonymkode: 2ce8b...2e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Al Pacino - Angles in America

Anonymkode: e553c...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke engang skuespillerens navn, men er så imponert over denne skuespillerprestasjonen, en virkelig sterk scene! Fra serien "Little Dorrit", basert på Dickens' bok. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gillian Anderson i The Fall

 

Anonymkode: 96850...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, princeofithilien skrev:

Jeg vet ikke engang skuespillerens navn, men er så imponert over denne skuespillerprestasjonen, en virkelig sterk scene! Fra serien "Little Dorrit", basert på Dickens' bok. 

 

Han heter Russell Tovey, og er, i likhet med massevis av britiske skuespillere, fantastisk. Hvis du får mulighet til å se ham i serien "Banished," så gjør det. :) 

Det er ikke mange som kommer opp mot britiske skuespillere for min del. De har bare noe helt eget. Jeg kan gråte over skuespillerprestasjonene alene i engelske produksjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Al Pacino - Angles in America

Anonymkode: e553c...ebd

Enig. Fantastisk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matthew Mcconaughey i Interstellar!

Anonymkode: 5bf58...37c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, every woman skrev:

Han heter Russell Tovey, og er, i likhet med massevis av britiske skuespillere, fantastisk. Hvis du får mulighet til å se ham i serien "Banished," så gjør det. :) 

Det er ikke mange som kommer opp mot britiske skuespillere for min del. De har bare noe helt eget. Jeg kan gråte over skuespillerprestasjonene alene i engelske produksjoner.

Takk for tipset, jeg er mektig imponert over ham, så det skal jeg prøve å få til! 

Enig når det gjelder britiske skuespillere forresten! Ikke for å bare velge de kjekkeste, men de er jo fantastisk talentfulle 😄 - Colin Firth, Richard Armitage, Sean Bean... Men Emma Thompson og Kate Winslet kan jo også nevnes, og de litt eldre damene - Judy Dench og Maggie Smith, og mange fler! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Spøkelseskladden skrev:

Christoph Waltz i starten av inglorious bastards ga meg gåsehud! Ingen skuespillerprestasjon har klart det før, så derfor troner den på toppen. Han er forøvrig en fantastisk skuespiller i de fleste roller han har hatt. 
 

Ellers vil jeg nevne Emma Thompson i Love actually og scenen der hun bryter sammen pga utroskapen, men tar seg sammen for barna. ❤️

Åh ja! Enig i begge de to. Waltz er formidabel der. Og Thompson liker jeg i alle roller.

Men PS! Filmen heter faktisk litt feilstavet inglorious bastards: Inglorious basterds.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Million skrev:

Åh ja! Enig i begge de to. Waltz er formidabel der. Og Thompson liker jeg i alle roller.

Men PS! Filmen heter faktisk litt feilstavet inglorious bastards: Inglorious basterds.

God damnit, den skriver jeg alltid feil (eller korrekt, alt ettersom 😂)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes nesten alle de kvinnelige skuespillerne i Lars von Triers filmer er hinsides all fornuft gode. Kirsten Dunst, Emily Watson, Catrin Cartlidge, Nicole Kidman og sist men ikke minst fantastiske Charlotte Gainsbourg. Hvis jeg må velge bare én skuespiller blir det henne, men jeg klarer ikke å bestemme meg for bare én av rollene hennes. Hun er helt rå i Antichrist, Melancholia og Nymhpmaniac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mange av de som er nevnt her. Personlig holder jeg en knapp på Anthony Hopkins i Silence of the lambs, men nå synes jeg han er en utrolig bra skuespiller.

Anonymkode: eed80...da9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuba Gooding jr. i Piano.

Leonardo diCaprio i What’s eating Gilbert Grape.

Dustin Hoffman i Rain Man.

Tom Hanks i Forrest Gump og Cast Away.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hunter i Piano. Kathy Bates i Misery. Benedict Cumberbatch i The Imitation Game. Olivia Coleman i nesten alt. Meryl Streep i minst halvparten av filmene hun har spilt i. 
Dette var de jeg kom på i farten, helt sikkert noen jeg har glemt. Men den aller, aller beste er umulig å si, synes jeg. 

Endret av Hedy Lamarr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...