Gå til innhold

Jeg ønsker fri bar mens samboer ønsker alkoholfritt bryllup..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo et fint kompromiss :) Men om vi gifter oss på hotell, kan vi jo ikke ha med medbrakt.

Anonymkode: 40149...415

Da må jeg spørre hvilket budsjett dere har? Skal 60 gjester ha fri bar på et hotell blir det svindyrt. Er det forventet at brudgommens foreldre skal betale dette?( Noe som var vanlig før.) Skal dere selv betale bryllupet? 

Hvis dere har normal økonomi og ikke er stinn av penger er jeg enig med din kommende mann. Det er utrolig bortkastede penger hvis man ender opp med 100 000 eller mer bare i drikkevarer. 

Anonymkode: 69ec0...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man bryllup på hotell er det (i min krets) vanlig at man betaler for velkomstdrink, drikke under maten og en konjakk/baylies til kaffen. Ingen som forventer at man skal sponse alt etter middagen. Servitørene passer også på at folk ikke renner over, de har jo en sjenkebevilgning å tenke på. Er det økonomien så koster god alkoholfri drikke nesten like mye som øl og vin. Vil man ha festpreg over middagen serverer man ikke pepsi max og cola liksom. Mange småskalaprodusenter har fantastiske alkoholfrie alternativer som passer til mat, men det koster. Har mannen din sett for seg at folk skal drikke vann til maten?

Anonymkode: 4ea3b...634

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for reflektert svar :)

Du kommer med gode poenger. Og det var ikke så dumt det der altså! Å komme med meny slik at man velger hvilken drikke, og at da ikke alkoholen blir fokus sånn sett.

Og det er ikke sånn at familien hans ikke drikker heller; moren hans vet jeg drikker innimellom, samt noen av tantene og onklene hans samt farfaren hans.

Så er ikke så lett dette her 😂 Jeg er i alle fall ikke interessert i å svi av masse penger på bryllupet mitt, som liksom skal være min/vår dag, også skal jeg ikke få sprettet noe bobler overhodet. For meg er bryllup også en fest. Den ene dagen i livet jeg gifter meg :) Nå høres jeg nesten litt alkis ut 😂 Det er jeg ikke altså. Men bryllup er jo en stor dag og for meg innebærer det å kunne kose meg med vin og noe bayleys i kaffen feks.

TS

 

Anonymkode: 40149...415

Min/hans/vår dag mener du vel? Evt bare vår dag?

Anonymkode: 58588...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er, som sagt, ikke det. Han har bare sine prinsipper og er kan være litt vanskelig å rikke 😅

For han er bare ikke alkohol viktig og ønsker ikke at bryllupet hans skal bli en fyllefest.

Det ønsker forøvrig ikke jeg heller. Men om vi ikke skal ha fri bar, ønsker jeg uansett at vi sonser vin og øl til maten.

TS

Anonymkode: 40149...415

Ler du av prinsippene hans? 

Hva mener han med "fyllefest"? Hva definerer han som fyll, og hav definerer du som fyll?

Anonymkode: 58588...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo faen meg være et midtpunkt mellom fri flyt og vann på alle? Dere må kompromisse, han må gå med på noe og du på noe, om du er villig til å fire på kravene og han fortsatt står på at ham vil ha 0 promille så er det han som er urimelig. Er jo DERES dag

Anonymkode: a5e6e...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, O.G. skrev:

Hmm, kanskje dere bare skal reise bort og gifte dere siden dere ikke blir enige her?

Hehe kanskje det er dét det blir til :laugh:

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg spørre hvilket budsjett dere har? Skal 60 gjester ha fri bar på et hotell blir det svindyrt. Er det forventet at brudgommens foreldre skal betale dette?( Noe som var vanlig før.) Skal dere selv betale bryllupet? 

Hvis dere har normal økonomi og ikke er stinn av penger er jeg enig med din kommende mann. Det er utrolig bortkastede penger hvis man ender opp med 100 000 eller mer bare i drikkevarer. 

Anonymkode: 69ec0...994

Vi har ikke noe budsjett enda :) Det er enda en stund til, så vi har ikke kommet så langt.

Både mine og hans foreldre samt oss selv selvfølgelig, skal betale :) Hvordan vi fordeler det, har vi ikke snakket om enda.

Det blir nok som sagt, ikke fri bar :) Men mitt ønske er i alle fall at gjestene får velkomstdrink samt det de ønsker å drikke til kaffen og muligens noe godt til kaffen.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man bryllup på hotell er det (i min krets) vanlig at man betaler for velkomstdrink, drikke under maten og en konjakk/baylies til kaffen. Ingen som forventer at man skal sponse alt etter middagen. Servitørene passer også på at folk ikke renner over, de har jo en sjenkebevilgning å tenke på. Er det økonomien så koster god alkoholfri drikke nesten like mye som øl og vin. Vil man ha festpreg over middagen serverer man ikke pepsi max og cola liksom. Mange småskalaprodusenter har fantastiske alkoholfrie alternativer som passer til mat, men det koster. Har mannen din sett for seg at folk skal drikke vann til maten?

Anonymkode: 4ea3b...634

Enig med deg :)

Neida, han ønsker nok mer enn kun brus. Vi har ikke snakket så detaljert enda :) Vi kom liksom litt i stå når vi begynte å snakke om alkohol 🙊

Og nei, ikke bare vann altså 😂 Så mye vet jeg i alle fall!

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min/hans/vår dag mener du vel? Evt bare vår dag?

Anonymkode: 58588...e4d

Ja klart det :) Skrev min/vår da jeg opprettet tråden og dette er mitt perspektiv/mine meninger. Klart det er vår dag!

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ler du av prinsippene hans? 

Hva mener han med "fyllefest"? Hva definerer han som fyll, og hav definerer du som fyll?

Anonymkode: 58588...e4d

Nei, selvsagt ler jeg ikke av prinsippene hans. Om det er slik jeg fremstår, har det overhodet ikke vært meningen!

Vel, han vil jo ikke en gang ha alkohol til maten egentlig, så for han blir jo fyll så og si synlig beruset. For meg er fyll når det blir snøvling, folk ikke kan gå skikkelig og det rett og slett blir rølp. Litt synlig beruset er ikke fyll for meg.

 

TS

Anonymkode: 40149...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo faen meg være et midtpunkt mellom fri flyt og vann på alle? Dere må kompromisse, han må gå med på noe og du på noe, om du er villig til å fire på kravene og han fortsatt står på at ham vil ha 0 promille så er det han som er urimelig. Er jo DERES dag

Anonymkode: a5e6e...9e2

Ja det er jo det jeg håper på at vi får til!

Jeg ønsker jo egentlig litt fri flyt når det først er bryllup 🙊 Men jeg håper på at vi kan komme frem til velkomstdrink, det gjestene ønsker å drikke til maten samt litt konjakk/bayleys til kaffen. Men vi får se 😅

TS

Anonymkode: 40149...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo det jeg håper på at vi får til!

Jeg ønsker jo egentlig litt fri flyt når det først er bryllup 🙊 Men jeg håper på at vi kan komme frem til velkomstdrink, det gjestene ønsker å drikke til maten samt litt konjakk/bayleys til kaffen. Men vi får se 😅

TS

Anonymkode: 40149...415

Ja, det er jo ikke urimelig av deg det, velkomstdrink, litt til maten og noe til kaffe, det er jo fair deal det, hva er hans argument for å si totalt NEI til alt? Penger? Alkoholisme hos noen i familien? Hva?

Anonymkode: a5e6e...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri bar blir dyrt for dere! I de bryllupene jeg har vært, har det vært én vemkomstdrink og 1-2 glass vin til maten. Dersom man ønsket drikke utover det, måtte man betale selv i baren. Jeg syns det egentlig høres ut som en god løsning for dere også.

Anonymkode: 9b763...3e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo ikke urimelig av deg det, velkomstdrink, litt til maten og noe til kaffe, det er jo fair deal det, hva er hans argument for å si totalt NEI til alt? Penger? Alkoholisme hos noen i familien? Hva?

Anonymkode: a5e6e...9e2

Han ønsker ikke å sponse fyll. Prøver å si at det der ikke resulterer i fyll, men ikke så lett synes jeg.

Han sier også at det finnes folk som synes det er ukomfortabelt å være rundt folk som drikker, mens jeg sier at folk generelt må tåle at folk drikker litt i bryllup (om folk blir skikkelig fulle og ufine, er det så klart noe annet!). Ja pengene spiller nok også litt inn, men vi har lang tid å spare på, så det er nok ikke der det ligger mest, tror jeg.

Ingen i familien vår er alkoholikere/blir ufine i fylla/oppfører seg dårlig.

Tror vi må ta oss en ny prat snart :) Skjønner at jeg ikke vet alt når jeg føler nå at jeg ikke kan svare deg skikkelig.

TS

Anonymkode: 40149...415

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe kanskje det er dét det blir til :laugh:

Vi har ikke noe budsjett enda :) Det er enda en stund til, så vi har ikke kommet så langt.

Både mine og hans foreldre samt oss selv selvfølgelig, skal betale :) Hvordan vi fordeler det, har vi ikke snakket om enda.

Det blir nok som sagt, ikke fri bar :) Men mitt ønske er i alle fall at gjestene får velkomstdrink samt det de ønsker å drikke til kaffen og muligens noe godt til kaffen.

Enig med deg :)

Neida, han ønsker nok mer enn kun brus. Vi har ikke snakket så detaljert enda :) Vi kom liksom litt i stå når vi begynte å snakke om alkohol 🙊

Og nei, ikke bare vann altså 😂 Så mye vet jeg i alle fall!

Ja klart det :) Skrev min/vår da jeg opprettet tråden og dette er mitt perspektiv/mine meninger. Klart det er vår dag!

Nei, selvsagt ler jeg ikke av prinsippene hans. Om det er slik jeg fremstår, har det overhodet ikke vært meningen!

Vel, han vil jo ikke en gang ha alkohol til maten egentlig, så for han blir jo fyll så og si synlig beruset. For meg er fyll når det blir snøvling, folk ikke kan gå skikkelig og det rett og slett blir rølp. Litt synlig beruset er ikke fyll for meg.

 

TS

Anonymkode: 40149...415

Da forstår jeg ham veldig godt, dersom synlig beruset er fyll for ham. Har den samme definisjonen selv. Jeg synes ikke det er koslig når folk ikke er "seg selv" lengre. Dere kunne kanskje snakket noe om hva dere opplever som fyll og hva det gjør med deres opplevelse av en fin og koselig kveld, dersom det blir fyll (med utgangspunkt i den enkeltes definisjon)?

 

Anonymkode: 58588...e4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fri bar blir dyrt for dere! I de bryllupene jeg har vært, har det vært én vemkomstdrink og 1-2 glass vin til maten. Dersom man ønsket drikke utover det, måtte man betale selv i baren. Jeg syns det egentlig høres ut som en god løsning for dere også.

Anonymkode: 9b763...3e4

Det synes jeg også. Én ting er fri bar når man har eget lokale og kan kjøpe inn drikke selv, men på et hotell e.l., blir det selvsagt kostbart.

TS

Anonymkode: 40149...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg ham veldig godt, dersom synlig beruset er fyll for ham. Har den samme definisjonen selv. Jeg synes ikke det er koslig når folk ikke er "seg selv" lengre. Dere kunne kanskje snakket noe om hva dere opplever som fyll og hva det gjør med deres opplevelse av en fin og koselig kveld, dersom det blir fyll (med utgangspunkt i den enkeltes definisjon)?

 

Anonymkode: 58588...e4d

Det var kanskje ikke så dumt! :)

Takk for råd :)

Anonymkode: 40149...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "fine" med dette TS er jo at dere får testet hvordan dere kan bli enige der dere i utgangspunktet er fullstendig uenig - det gir et hint om fremtiden.. 

Anonymkode: 1a790...04b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt hjelper jo godt på prislappen da. Fornuftig 

Anonymkode: 99f08...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det "fine" med dette TS er jo at dere får testet hvordan dere kan bli enige der dere i utgangspunktet er fullstendig uenig - det gir et hint om fremtiden.. 

Anonymkode: 1a790...04b

Det er veldig sant :) Får se positivt på det, sånn sett!

TS

Anonymkode: 40149...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er lite drikke som passer til mat på samme måte som vin.

Anonymkode: 8925f...34c

En kan fint bruke alkoholfritt til maten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup uten alkohol = gjestene går hjem tidlig. Blir ikke ordelig fest uten litt alkohol. Siden han ikke vil ha alkohol så blir vel det mest kompromiss ved å kun servere velkomst, til maten og avec. Ellers kan gjestene kjøpe i baren. Men da må gjestene opplyses om det. 

 

Anonymkode: ec76f...213

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortefilet med Pepsi max ? 🤔🤦‍♀️
En god vin bidrar til å løfte smaksopplevelsen. Jeg hadde altså ikke blitt så fornøyd dersom jeg hadde blitt servert et flott måltid uten et glass vin til (og jeg drikker både sjeldent og lite alkohol) Å be gjestene betale for drikke til maten er en uting. 

Anonymkode: 80737...615

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...