Gå til innhold

Hva liker du ikke eller er drittlei...interiør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd: hva liker du ikke / er drittlei av å se i interiørverden? Sleng gjerne på hva du liker.

(Smaken er som baken, ikke bli krenka😁)

Jeg er dritt lei "skandinavisk stil ". Skriver i hermetegn,  for ekte skandinavisk stil er klassisk og kan være veldig fint,  men den skandinaviske stilen man får kjøpt på Nille og kremmerhuset er: 😣 Liker heller ikke rompevaser inspirert av Jonathan Adler. 

Er lei blomstermotiv på alt mulig.

Er lei av å lese interiørblader med hjem der jeg umiddelbart vet hvor alt er fra (trendmerker).

Sånne svære tørkede strå eller hva det er for noe = grusomt.

Alt som inneholder visdomsord.🙄 

Er ikke lei velur, men det har jeg alltid vært svak for. Håper trenden går over snart slik at jeg kan forsette å like det uten å bli lei. 

Anonymkode: a32fb...1aa

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne stoler med håndtak bakpå og kant på sidene der skuldra er så oss bredskuldra ikke får sitte. Eller liten kant nede ved lår så man ikke kan være brei der heller.  Alt skal være pent og ikke egna til å brukes. 
 

og ikke plaststoler🤯 eller masse forskjellige famle rare ubrukelig stoler samla rundt et bord. Vær så snill å ha stoler som alle kan sitte på. Grøss. Forferdelig å måtte sitte på en høy barkrakk og spise fra et bord som blir da veldig lavt. 

Anonymkode: 007aa...577

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte på når jeg leste overskriften er denne «skandinaviske stilen», også leser jeg lengre ned. Og er heelt enig med det du skriver. Ser mange insta kontoer som har samme stilen. Det er liksom ikke noe spesielt lengre, dersom de som faktisk har skikkelig gjennomført skandinavisk stil da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at alt skal være mote og trender. At det blir så stort fokus på enkelte ting så det ender opp med at "alle" har det. 

Jeg er lei av at uansett hva du finner på butikken, så har alle rundt deg det allerede, eller kjøpt det samme på en to tre. 

Det er veldig gøy å bli inspirert av hverandre og det er helt okei å "kopiere" av andre. Men jeg synes det er trist at alle skal ha det samme og at det er så stort fokus på interiør. De med dårlig råd føler de har stygge hjem for de ikke kan følge moten. 

Jeg prøver å finne ting ikke alle har. Men det er grusomt vanskelig da det plutselig kommer på mote om en liten stund 🙈

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei Missoni håndklær, elsker fremdeles conjacfargede skinnsofaer❤️

Anonymkode: a0e55...030

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store strå/fjær (?), velur, Gubi og Vitra spisestoler (egentlig fine, men føler de har blitt misbrukt og kopiert for mye), de firkantet, svarte lysestakene fra By Lassen, rude/firkantet lysestaker som henger på veggen, de stripete Khaler-vasene... 

 

Anonymkode: ee4e5...b78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, stort sett alt på Instagram ser likt ut for tiden. Veldig enig i det.

 

En ting jeg faktisk ler høyest av er ei på en av disse Facebook-gruppene som liksom har designet noe veggpynt som ligner på albueskjell eller noe sånt. De er kjempestygge og hun skal ha FIRE TUSEN KRONER for en 3-pakk 😂😂😂

Anonymkode: a5ec6...95d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av ørten blomsterpotter i forskjellige størrelser rundt om. Stua di er ikke et drivhus! 

Veggplakater med teite trykk. Det er så oppbrukt at du like gjerne kan stikke på Bohus å kjøpe noe der. 

At folk må gå barbeint i reportasjer i magasiner. Ugh! 

Åpne hyller på kjøkken. Det vil aldri se pent ut. 

Missoni håndduker. Fordi alle tydeligvis må ha det

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker temaet!

Jeg er så enig i det du skriver om 'skandinavisk stil', TS! Så synd, med tanke på hvor lekker den skandinaviske stilen egentlig er! Jeg har sett meg lei av spisestuestoler i plast med treføtter, hvit Söderhamn-sofa fra IKEA, lysegrønn vegg med geometriske lysestaker, kassehyller og Desenio-plakater med sånn 'tegn et ansikt uten å løfte blyanten'-motiv. Og vaser med de lange tørkede stråene i, selvsagt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei grått interiør og grå vegger. Noen annonser på finn lurer jeg på om er lagt ut i svart/hvitt, men så viser deg seg at det faktisk bare er så fargeløst.

Alt det svarte interiøret. Jeg liker ikke svart så håper det snar går over at folk innreder med svart dusjgarnityr og svarte kraner på kjøkken osv. Svart er altfor hardt for meg.

 

Anonymkode: 323b6...287

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt Missoni håndklær og kunne aldri tenkt meg å kjøpe noe med så stygt mønster på. Ville ikke hatt de gratis en gang, helt seriøst! Kan nesten kjenne jeg får et migreneanfall på gang bare av å se på det stygge, kaotiske zikk-zakk-mønsteret deres.

Ellers kan jeg ikke fordra den Lexington-stilen, som er beige, hvitt, grå og blå med innslag av litt maritim stil som drivved her og der, og masse sirlig skrift på puter etc. Men ALT er i beige og blått! Spyr.

 

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei grått interiør og grå vegger. Noen annonser på finn lurer jeg på om er lagt ut i svart/hvitt, men så viser deg seg at det faktisk bare er så fargeløst.

Alt det svarte interiøret. Jeg liker ikke svart så håper det snar går over at folk innreder med svart dusjgarnityr og svarte kraner på kjøkken osv. Svart er altfor hardt for meg.

 

Anonymkode: 323b6...287

Som jeg skulle sagt det selv! I boligannonsene på finn er jo alt klin likt, med nitriste gråfarger så langt øyet kan se. Det er så upersonlig og trist, at jeg kan ikke fatte at noen kan bli fristet til å kjøpe i hele tatt. Hvordan orker folk å bo i slike sterile og triste omgivelser? Grått og svart har jo alltid blitt ansett for å være selve symbolet på sorg og tristesse, men likevel er det dette folk maler med, både utvendig og innvendig gang på gang. Det er en uforståelig trend jeg håper forsvinner snart.

 

Anonymkode: 0b0c9...c7d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at det er en annen trend jeg også er drittlei av, nemlig åpen kjøkkenløsning. Det er bare helt håpløst!

Anonymkode: 0b0c9...c7d

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Million skrev:

Jeg har aldri likt Missoni håndklær og kunne aldri tenkt meg å kjøpe noe med så stygt mønster på. Ville ikke hatt de gratis en gang, helt seriøst! Kan nesten kjenne jeg får et migreneanfall på gang bare av å se på det stygge, kaotiske zikk-zakk-mønsteret deres.

Ellers kan jeg ikke fordra den Lexington-stilen, som er beige, hvitt, grå og blå med innslag av litt maritim stil som drivved her og der, og masse sirlig skrift på puter etc. Men ALT er i beige og blått! Spyr.

 

 

 

🤮Sånn mørkeblå puter med anker på.  Det er veldig «50 år gammel dame som bor milevis fra sjøen»- stil...

Anonymkode: a0e55...030

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg syntes det meste av dette dere sukker over som kjip "skandinavisk stil" er fint og nøytralt og veldig lite provoserende 😂 Vi har ingen stil hjemme hos oss, men om vi skal style leiligheten før salg blir det nok litt sånn stil :)

Det jeg er lei av er mørke, svarte kjøkken og annet interiør. Jeg vil ha det lyst hjemme, ihvertfall i oppholdsrom! Det er mørkt halve året her i landet, da kan man ikke bo i en mørk hule. 

Også er det fremdeles noen som har glassbyggerstein hjemme, det er fælt 😂

Anonymkode: 7e75a...67a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må tilføye at det er en annen trend jeg også er drittlei av, nemlig åpen kjøkkenløsning. Det er bare helt håpløst!

Anonymkode: 0b0c9...c7d

Hehe, jeg elsker åpen kjøkkenløsning. Har to barn under 2 år, fantastisk å kunne holde et øye med de fra kjøkkenet uten å måtte ha de rundt beina mine👌🏼

Anonymkode: a0e55...030

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne stiger som folk absolutt må dra med seg inn på stua, badet, gangen osv..omg!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg elsker åpen kjøkkenløsning. Har to barn under 2 år, fantastisk å kunne holde et øye med de fra kjøkkenet uten å måtte ha de rundt beina mine👌🏼

Anonymkode: a0e55...030

Det er forståelig at du synes det er praktisk i forhold til å holde øye med ungene. Men det er en fase som går over. Selv ville jeg ha mislikt sterkt å stå og kokkelere "midt i stua", med damp og os som brer seg rundt der folk sitter. Er jo ikke alltid sånn at kjøkkenvifta klarer å ta unna alt. Og det ser jo også helt forjævlig teit ut når man har sofaen klint oppi kjøkkeninnredningen. 

Anonymkode: 0b0c9...c7d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vitra spisestoler(og kopier), utrolig stygge stoler🙈

-kahler vase med sånne vannrette striper. 


-puter som blir dyttet ned i midten, det er veldig stygt! 


-spisestuestoler med håndtak på ryggen

- altfor mye sølv

-Bilder med tekst fra PictureIt. Noe av det kan gå, men...

Anonymkode: 90ded...156

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjem ser ut som noen har kommet inn og avfyrt en fargebombe.
Jeg har et flott, men relativt klassisk kjøkken, men så begynner stuen. Hvitt spisebord , men spisebordsstolene er av likt design i følgende forskjellige  farger per stoler: Sterk gul, blågrønn oransje, og lys grønn. Ligner på disse, men disse hadde svarte ben, mine har metallfargede https://fagmobler.no/spiseplassen/spisestoler/marilyn-spisestol5
Har en blå sofa, en cognacfarget lenestol, og to runde små bord i midten på som er henholdsvis hvitt og grått. Så har vi MASSE farger på bildene som jeg har omkring i leiligheten.
Jeg skjønner at mitt hjem er litt mye for folk flest, men jeg får energi av å være rundt masse farger, og synes det er fint, men rent personlig synes jeg at det er kjedelig med duse farger overalt :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...