Gå til innhold

Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har tilgang til boligen?

 

Anonymkode: bf348...cd8

Nå var den mer rettet mot eieren da.. 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har tilgang til boligen?

 

Anonymkode: bf348...cd8

Jeg legger til.

Kattepassen var ikke planlagt.  Jeg fikk en telefon etter at de hadde dratt med spørsmål om jeg kunne se etter katten.  De hadde ordnet med mat og vann, jeg skulle bare se at den var i nærområdet, og hadde det ok.

Det var jeg selv som bestemte meg for å sjekke to ganger om dagen, det var ikke noe eier ba om.

Anonymkode: bf348...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg legger til.

Kattepassen var ikke planlagt.  Jeg fikk en telefon etter at de hadde dratt med spørsmål om jeg kunne se etter katten.  De hadde ordnet med mat og vann, jeg skulle bare se at den var i nærområdet, og hadde det ok.

Det var jeg selv som bestemte meg for å sjekke to ganger om dagen, det var ikke noe eier ba om.

Anonymkode: bf348...cd8

De skaffet seg i tilleg ingen til å passe før ETTER at de hadde dratt? 🤦🏼‍♀️Møkkafolk 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var den mer rettet mot eieren da.. 

Anonymkode: ab155...ea9

Beklager misforståelsen, jeg trodde den var rettet mot meg siden jeg var den som skrev her inne, ikke eierne.

Anonymkode: bf348...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De skaffet seg i tilleg ingen til å passe før ETTER at de hadde dratt? 🤦🏼‍♀️Møkkafolk 

Anonymkode: ab155...ea9

Møkkafolk er de ikke, de er snille mennesker som stort sett tar seg godt av katten, men de tar litt lett på det å være borte fra den. 

Anonymkode: bf348...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager misforståelsen, jeg trodde den var rettet mot meg siden jeg var den som skrev her inne, ikke eierne.

Anonymkode: bf348...cd8

Nei var mer at jeg blir oppgitt over sånne eiere som ikke sørger for at kattepasser kan slippe ikke og ut dyret 

Anonymkode: ab155...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Møkkafolk er de ikke, de er snille mennesker som stort sett tar seg godt av katten, men de tar litt lett på det å være borte fra den. 

Anonymkode: bf348...cd8

Da er de ikke snille mennesker. Så den oppfattelsen kan du få ha alene 😛 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er de ikke snille mennesker. Så den oppfattelsen kan du få ha alene 😛 

Anonymkode: ab155...ea9

👆🏻

Anonymkode: f4760...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi "hyrer" vår datters venninne når vi må ha kattepass. Da kommer hun innom daglig. Vi har vurdert kattehotell, men det er ikke noe for våre katter. De er innekatter og andres katter lukt, på et fremmed sted med fremmede mennesker, så hadde vi hatt to veldig bekymrete katter når vi hadde hentet dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig etter at jeg har lest igjennom denne tråden, at katten fortsatt er verdt null og ingenting i manges øyne, at mange som skaffer seg katt ikke aner hva katten trenger og har behov for. At en katt er sosial, at den trenger omgang med mennesker daglig, at den må ha tilsyn i tilfelle den blir skadet. Det er ingen tvil om at det er så viktig å opplyse om dette fortsatt idag, når manges holdninger hører hjemme på tidlig 90-tallet. Selv om katten din f.eks. ikke er hjemom hver dag så kan den bli skadet og søke hjem, da er det greit at noen er innom daglig for å sjekke om katten er der eller ei, det er det som er poenget, tilsyn. Man trenger ikke kattepassere som skal lete etter katten din i timesvis dersom den sjeldent er hjemme, men dersom den er skadet, så kan du jo ihvertfall være ansvarlig nok å sørge for at den har tilsyn daglig slik at den får nødvendig veterinærhjelp. Her er det mange uopplyste mennesker som tror at katten klarer seg en uke alene både inne og ute, det gjør den ikke. Katter er selvstendige, ja, men de har mange behov som skal dekkes utover mat og vann. Det er veldig trist at mange her inne ikke innser det. 

Sånn litt OT: Katten er enten med oss på camping, eller så har den tilsyn av familie og venner, gratis, da vi gjengjelder tjenesten til hverandre. Om vi skal på ferie sammen/ingen kan passe, så får jeg nok noen til å komme innom her daglig via organisert kattepass eller lignende. 

Anonymkode: 6d3a2...48d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ikke skal være så lenge borte, maks to uker, så lar vi den gå ute. Setter ut ekstra skåler med mat så klart 😊

Anonymkode: ed19c...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om vi ikke skal være så lenge borte, maks to uker, så lar vi den gå ute. Setter ut ekstra skåler med mat så klart 😊

Anonymkode: ed19c...caf

Får den ikke tilsyn i det hele tatt i løpet av to uker? 

Anonymkode: 583d5...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om vi ikke skal være så lenge borte, maks to uker, så lar vi den gå ute. Setter ut ekstra skåler med mat så klart 😊

Anonymkode: ed19c...caf

To uker er LENGE å stenge katten ute. Har dere seriøst ingen som kommer innom å sjekker? 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om vi ikke skal være så lenge borte, maks to uker, så lar vi den gå ute. Setter ut ekstra skåler med mat så klart 😊

Anonymkode: ed19c...caf

To uker er en uke og seks dager for lenge alene. Sånne som deg burde bli fratatt retten til å ha dyr !

Anonymkode: f4760...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

katter er i motsettning til hunder langt mer tilpassningsdyktige en hunder.   Ei kattehus hvor katten kan søke ly, eller som noen få inn en chips m/ luke i veggen hvor katten gå uforstyrret  ut / inn.   katter må venne seg å gjere  sitt fornøda i en sandkasse, og dersom ein har ein nabo som kan mate katten med jevne mellomrom, og bytte sand i kassa så skulle det vel ikkje vera noe problem å reise på ferie m  katten hjemm.  

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer kattene til naboen i bytte mot at de passer papegøyene mine, super avtale som gjør det veldig enkelt for oss begge. 

Anonymkode: 52fbd...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.7.2020 den 6.14, AnonymBruker skrev:

Om vi ikke skal være så lenge borte, maks to uker, så lar vi den gå ute. Setter ut ekstra skåler med mat så klart 😊

Anonymkode: ed19c...caf

Dette er jo ekstremt uansvarlig? Vi er borte på jobb 8 timer om dagen og hadde før ut mat. Vet du hvem som spiser mesteparten av den maten? Nabokatter og måker! Katten din risikerer jo å sulte ihjel på de to ukene om det samme skjer hos deg. 

Anonymkode: 25136...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferierer vi i Norge tar vi med katten, om vi i fremtiden skal til utlandet kan den bo hos familie (innekatt). Er det dagstur på max 10 timer kan katten være hjemme (skjer sånn 2x i året). 

Anonymkode: 466a6...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ekstremt uansvarlig? Vi er borte på jobb 8 timer om dagen og hadde før ut mat. Vet du hvem som spiser mesteparten av den maten? Nabokatter og måker! Katten din risikerer jo å sulte ihjel på de to ukene om det samme skjer hos deg. 

Anonymkode: 25136...d1a

Sulte ihjel? Du vet at katten fanger mat selv? 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Da er de ikke snille mennesker. Så den oppfattelsen kan du få ha alene 😛 

Anonymkode: ab155...ea9

Svart, hvitt, svart, hvitt, svart, hvitt. 

 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...