Gå til innhold

iHerb fjernet nesten alt for kjøp til Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er det flere som har pleid å kjøpe fra iHerb tidligere? Jeg var storforbruker av iherb før i tiden. Har en del eksem/sensitiv hud osv og elsket å shoppe ting der som jeg ikke får tak i her. 

Jeg forsøker å finne mesteparten lokalt (og nå har vi Normal her også så), men det er fortsatt ting jeg vil ha hos iHerb, men nå kan jeg nesten ikke finne noe i utvalget deres.

For eksempel om jeg velger å sjekke "bath and showers"-avdelingen, får jeg opp 8 ting jeg kan kjøpe. ÅTTE. når det tidligere har vært mange tusen forskjellige ting å velge mellom.

Om jeg går og ser på mine tidligere ordrer, og klikker inn på de - får jeg beskjed om at jeg ikke kan se/kjøpe disse tingene pga region. 

Er det noen som vet hvorfor vi nesten ikke kan handle noe fra iHerb lengre? :( Syns det er veldig leit, for de hadde så mange produkter jeg var svært glad i.

Anonymkode: 1026e...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke da jeg ikke har handlet der selv, men kan det være på grunn av mva og tollavgiften? 

Anonymkode: cf67f...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være på grunn av sommer og corona. Jeg har tidligere handlet en del der, og vet at det er mye de ikke sender på sommeren, da det er fare for at det blir ødelagt under frakt. 

Anonymkode: 4a044...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har blitt verre pga. Korona.

Handlet en del på IHerb før, men begrenset meg kraftig da jeg forsto at alt ble sendt med flyfrakt. Det er greit med et nettkjøp fra utlandet innimellom, men som TS skriver har det blitt bedre utvalg i Norge, og jeg synes ikke at jeg kan rettferdiggjøre å handle så mye derfra lenger av miljøhensyn.

Det eneste jeg har forsøkt å bestille de siste årene, er en duftoljeblanding i bittesmå flasker til å putte i en elektrisk duftdispenser som står på skrivebordet mitt. Den lukter utrolig godt, og er veldig drøy i bruk. Men den har de selvfølgelig sluttet å sende til Norge, og jeg har ikke funnet noe på det norske markedet som jeg liker. Hadde vært villig til å betale mye for en slik liten flaske, men det går altså ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall sett at sendinga har blitt annerledes. Nå MÅ man velge DHL - å få det kjørt til døra som er mye dyrere, i tillegg til å betale masse toll. Jeg prøvde å kjøpe noen andre piller fra noe annet sted men det var ikke det samme så jeg måtte kjøpe der allikevel. Håper at det går tilbake til normalt (selv om man må betale ekstra toll for kosttilskudd) 

Anonymkode: 2ae13...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sluttet de med før coronakrisen, så det har nok med moms og toll å gjøre. Jeg trodde Iherb kom til å bli et av nettstedene som selv krever inn moms og toll siden de har så mange norske kunder, men sånn ble det dessverre ikke.

Anonymkode: e4705...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sluttet de med før coronakrisen, så det har nok med moms og toll å gjøre. Jeg trodde Iherb kom til å bli et av nettstedene som selv krever inn moms og toll siden de har så mange norske kunder, men sånn ble det dessverre ikke.

Anonymkode: e4705...fb6

Ja jeg merker også at det ble mer komplisert før korona og alt. Jeg kunne bestille alt mulig, men så ble frakt og alt så kjempedyrt og lite utvalg i fraktmetoder.

Etterhvert var det en del ting jeg ikke kunne bestille. Dvs, de var i sortimentet - men når jeg kom til handlevognen måtte de fjernes.

Nå er hele butikken nesten ribba virker det som.

Såklart, jeg ønsker jo ikke å måtte bestille fra utlandet via flytrafikk og alt. Helst skulle jeg kunne gått selv i butikk og funnet alt, eller en norsk nettbutikk. Men nettbutikker i Norge er det labert med. Det er ingen som er slik som iHerb. Vi har BliVakker, men der er det nesten bare akkurat samme greia som på Vita + frisørprodukter. Normal har et voldsomt bra utvalg, men de bytter ut mye etter noen måneder og ikke har de nettbutikk.

Anonymkode: 1026e...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke fått med meg, men var inne og så nå. Tenker at det ikke er vits i å bestille noe der nå siden jeg ikke får mange av de tingene jeg bestilte tidligere.

Vet ikke om det er samme greia på Vitacost. Jeg har ikke sjekket enda.

Anonymkode: e74b5...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg ikke fått med meg, men var inne og så nå. Tenker at det ikke er vits i å bestille noe der nå siden jeg ikke får mange av de tingene jeg bestilte tidligere.

Vet ikke om det er samme greia på Vitacost. Jeg har ikke sjekket enda.

Anonymkode: e74b5...c68

Ok, Vitacost har sluttet å sende til Norge.

Anonymkode: e74b5...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Vitacost har sluttet å sende til Norge.

Anonymkode: e74b5...c68

Hva?! De også? Må vi selv fly til USA for å kjøpe det vi skal ha nå, da?

Anonymkode: 13515...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva handler dere på normal som dere kjøpte på iherb før? Jeg pleide å kjøpe kosttilskudd, men bestilte så mye før jul at jeg har hatt til nå. 

Anonymkode: 47856...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Ja jeg merker også at det ble mer komplisert før korona og alt. Jeg kunne bestille alt mulig, men så ble frakt og alt så kjempedyrt og lite utvalg i fraktmetoder.

Etterhvert var det en del ting jeg ikke kunne bestille. Dvs, de var i sortimentet - men når jeg kom til handlevognen måtte de fjernes.

Nå er hele butikken nesten ribba virker det som.

Såklart, jeg ønsker jo ikke å måtte bestille fra utlandet via flytrafikk og alt. Helst skulle jeg kunne gått selv i butikk og funnet alt, eller en norsk nettbutikk. Men nettbutikker i Norge er det labert med. Det er ingen som er slik som iHerb. Vi har BliVakker, men der er det nesten bare akkurat samme greia som på Vita + frisørprodukter. Normal har et voldsomt bra utvalg, men de bytter ut mye etter noen måneder og ikke har de nettbutikk.

Anonymkode: 1026e...05e

Ikke støtt blivakker 😫 Google eieren, han er koko

Anonymkode: c6291...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva handler dere på normal som dere kjøpte på iherb før? Jeg pleide å kjøpe kosttilskudd, men bestilte så mye før jul at jeg har hatt til nå. 

Anonymkode: 47856...4f2

Hva skal du gjøre når det går tomt

Anonymkode: dbcc9...7e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du gjøre når det går tomt

Anonymkode: dbcc9...7e6

Jeg skal kjøpe nytt... overraskende? 

Anonymkode: 47856...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

https://no.iherb.com Fortsatt kjempefornøyd med Iherb. Har vært kunde en god stund nå, og har brukt noen tusenlapper her i året. Alt av toll og avgifter er inkludert i prisen, så det blir ikke noen økonomisk overraskelse ved utlevering.

Endret av artemmeeete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...