Gå til innhold

Veldig stor forskjell mellom oss på «orden i livet»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere at det funker å vær sammen med noen som det er veldig stor forskjell med når det kommer til jobb, økonomi osv?

Jeg har tatt opp fag som privatist og skal gjør det dette året også, og kommer sannsynligvis inn på et profesjonsstudie (ikke medisin) til høsten. I samme by som vi bor i nå.

Jeg har ikke deltidsjobb utenom dette, har søkt og søker på utrolig mye, men det er vel ikke så lett å få jobb akkurat nå. Men har hatt en annen butikkjobb frem til i januar (men før vi møttes)

Han er utdannet lege, har bil og nettopp kjøpt egen leilighet. Han er 9 år eldre da... Men jeg føler at han er mye «bedre» enn meg, og at det er litt flaut å fortsatt ta opp fag (og heller ikke ha deltidsjobb) når jeg er sammen med han.

Men selvfølgelig vil jo jeg vær ferdig utdannet innen 9 år som er aldersforskjellen mellom oss, og kanskje kjøpt bolig osv. For min del går det fint å vær sammen med han. Har noen av dere synspunkt å dele, eller erfaringer?
Litt usikker på å snakke med han om dette, for jeg vil ikke «plante» disse ideene i hodet på han slik at han begynner å tenke over det selv!

Anonymkode: 1e3db...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han tenker nok allerede på det, det vil si er bevisst på dette, men det er ikke sikkert at det er et problem for ham. Det er veldig mange som bryr seg mer om å treffe den rette angående følelser enn den ultimate angående økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kommer sannsynligvis inn på studie neste høst, altså 2021

Jeg bare tenkte over at det egentlig er litt flaut at jeg tar opp vgs fag og snakker med han om dette, om resultater osv, når han har gått gjennom medisinstudiet og allerede jobbet noen år😅

Anonymkode: 1e3db...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har en plan og orden på den økonomien du har, er det vel ikke noe problem🤷‍♀️ er vel ikke flaut at du endelig vet hva du vil med livet og har startet på å nå målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...