Gå til innhold

Har venninnen vår brukt våres penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare svar: "Supert 👍, bare send meg bilde av kvittering, så vippser jeg over. Takk for innsatsen ☺️". 

Er forresten kanskje litt dumt å svare det nå ettersom du har "diskutert" på pris, for da virker det så selvfølgelig at du skal kontrollere, men hadde du svart slik med en gang hadde det virker mer som en selvfølge at du skulle se kvitteringene, og da hadde det vært venninnen din som hadde kommet innom dårlig lys om hun plutselig ikke ville vise dem. 

Anonymkode: 512c6...dbb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handlet hun på en liten lokal butikk som er typisk i hytteområder? Mange av de har bensinstasjon-priser.

Anonymkode: 55fa7...80c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke krangla med venninnen min for en 100-lapp, selv om jeg skjønner at du synes det er surt og litt merkelig sum. Brukte venninnen din egen bil når hun handlet? Da brukte hun jo også litt drivstoff, så da får du prøve å tenke på at den 100-lappen er for pengene hun har brukt på bensin 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1b241...12d

Fredagen handlet hun mens hun var på vei for å hente to av venninnene våre. Jeg kjørte med min bil og de to andre satt på. De vipset meg litt for bensin. Men vet ikke hva de i hennes bil gjorde. Lørdagen var vi på tur. Brukte begge bilene. Hun tilbød seg å handle på vei hjem og sa vi andre kunne kjøre sammen i min bil. Butikken lå 200m unna hytten. 

Anonymkode: b1d92...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredagen handlet hun mens hun var på vei for å hente to av venninnene våre. Jeg kjørte med min bil og de to andre satt på. De vipset meg litt for bensin. Men vet ikke hva de i hennes bil gjorde. Lørdagen var vi på tur. Brukte begge bilene. Hun tilbød seg å handle på vei hjem og sa vi andre kunne kjøre sammen i min bil. Butikken lå 200m unna hytten. 

Anonymkode: b1d92...abe

Hva kjøpte hun da? Brus,øl, snop, middag? Eller var det bare brød og melk-ish?

Anonymkode: ad99f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ti10 skrev:

Hva var det hun kjøpte, da? Det høres mye ut med mat for 2520 kr for 6 personer for en helg. Er det snakk om fredag ettermiddag til midt på dagen i dag? Altså maks 2 x frokost, lunsj og middag, kveldsmat og sikkert noe snacks for 6 personer. Var det noe litt "luksuriøst" der som koster mye? Økologisk mat, alkohol, dyrt kjøtt? Du har vel sånn ca. oversikt over hva som ble kjøpt, så du kan jo legge sammen.

Eventuelt at det var mye til overs som enten har blitt lagt igjen/kastet eller en eller annen har tatt med seg?

Fredag hadde vi taco. Var kjøpt inn en stor mais, agurk, tomater, løk, revet ost, lefser, salsa, 2 avokado, paprika, 2 kjøttdeig, rømme. Lefser og salsa var first price.

Ellers var det kjøpt inn til frokost: egg, ost (skivet), skinke, smør, majones, rundstykker (slike i store pakker man steker), en eplejuice (eldorado), kaffe. 

Også var det kjøpt 1pk popcorn, 1 chips og to plater sjokolade.

Lørdag ble det kjøpt litt ekstra til frokost. 1 rekesalat og appelsinjuice (slik litt dyrere 35-40kr?). Ellers var det 1 nøtteblanding, 6 bananer og 3 kvikklunsj til turen. Til middag hadde vi biff. Ble kjøpt 6 first price (ca 30kr stk?), fløtegratinerte poteter, en ferdig toro bernaise, en liten revet ost, en chips.

 

Anonymkode: b1d92...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredag hadde vi taco. Var kjøpt inn en stor mais, agurk, tomater, løk, revet ost, lefser, salsa, 2 avokado, paprika, 2 kjøttdeig, rømme. Lefser og salsa var first price.

Ellers var det kjøpt inn til frokost: egg, ost (skivet), skinke, smør, majones, rundstykker (slike i store pakker man steker), en eplejuice (eldorado), kaffe. 

Også var det kjøpt 1pk popcorn, 1 chips og to plater sjokolade.

Lørdag ble det kjøpt litt ekstra til frokost. 1 rekesalat og appelsinjuice (slik litt dyrere 35-40kr?). Ellers var det 1 nøtteblanding, 6 bananer og 3 kvikklunsj til turen. Til middag hadde vi biff. Ble kjøpt 6 first price (ca 30kr stk?), fløtegratinerte poteter, en ferdig toro bernaise, en liten revet ost, en chips.

 

Anonymkode: b1d92...abe

Jeg tenker dere hadde altfor lite snop til 6 stykker. Det der kan jeg spise alene på en helg😂

Anonymkode: ad99f...d2b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat for 2500,- for 6 pers på hyttetur var ganske rimelig. Vi er to stk og bruker gjerne 2000,- for en helg. 
 

Vipps venninna di disse pengene. Hun lurer deg ikke. Ber du om kontoutskrift, mister du en venn. MEN, jeg syntes også venninna di er utrolig sløv som ikke sparer på kvitteringen. Det gjør man jo alltid når det spleises. 

Anonymkode: fedb8...524

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fredag hadde vi taco. Var kjøpt inn en stor mais, agurk, tomater, løk, revet ost, lefser, salsa, 2 avokado, paprika, 2 kjøttdeig, rømme. Lefser og salsa var first price.

Ellers var det kjøpt inn til frokost: egg, ost (skivet), skinke, smør, majones, rundstykker (slike i store pakker man steker), en eplejuice (eldorado), kaffe. 

Også var det kjøpt 1pk popcorn, 1 chips og to plater sjokolade.

Lørdag ble det kjøpt litt ekstra til frokost. 1 rekesalat og appelsinjuice (slik litt dyrere 35-40kr?). Ellers var det 1 nøtteblanding, 6 bananer og 3 kvikklunsj til turen. Til middag hadde vi biff. Ble kjøpt 6 first price (ca 30kr stk?), fløtegratinerte poteter, en ferdig toro bernaise, en liten revet ost, en chips.

 

Anonymkode: b1d92...abe

Om du gidder kan du sjekke pris på disse varene på menys nettside og se hva totalprisen blir 

Anonymkode: 994dd...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredag hadde vi taco. Var kjøpt inn en stor mais, agurk, tomater, løk, revet ost, lefser, salsa, 2 avokado, paprika, 2 kjøttdeig, rømme. Lefser og salsa var first price.

Ellers var det kjøpt inn til frokost: egg, ost (skivet), skinke, smør, majones, rundstykker (slike i store pakker man steker), en eplejuice (eldorado), kaffe. 

Også var det kjøpt 1pk popcorn, 1 chips og to plater sjokolade.

Lørdag ble det kjøpt litt ekstra til frokost. 1 rekesalat og appelsinjuice (slik litt dyrere 35-40kr?). Ellers var det 1 nøtteblanding, 6 bananer og 3 kvikklunsj til turen. Til middag hadde vi biff. Ble kjøpt 6 first price (ca 30kr stk?), fløtegratinerte poteter, en ferdig toro bernaise, en liten revet ost, en chips.

 

Anonymkode: b1d92...abe

Jeg er enig med deg, synes ikke dette bør koste 2500! Hadde det vært inkludert alkohol og Gilde-biff, men det var jo billigbiffen til 30 kr esken! 

Anonymkode: cdd45...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vippset henne nå?

Anonymkode: ad99f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat for 2500,- for 6 pers på hyttetur var ganske rimelig. Vi er to stk og bruker gjerne 2000,- for en helg. 
 

Vipps venninna di disse pengene. Hun lurer deg ikke. Ber du om kontoutskrift, mister du en venn. MEN, jeg syntes også venninna di er utrolig sløv som ikke sparer på kvitteringen. Det gjør man jo alltid når det spleises. 

Anonymkode: fedb8...524

Veldig enig her - 2500 er billig for 6 på en helg.

Bortsett fra at jeg hadde ikke spart på kvitteringene - hvis mine venner ikke hadde hatt tillit til at jeg oppga riktig beløp, og ba om skjermdump fra nettbanken, hadde jeg faktisk droppet hele vennskapet. Litt av en mistillit du har Ts..

Anonymkode: 89232...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

2500,- for mat til 6 pers for en hel helg er ikke mye. Du virker smålig. Men be gjerne om bankutskriften, fint å ødelegge et vennskap for en hundrings... Vet du i det hele tatt hva maten koster nå til dags?? En helgehandel for meg og mannen kommer lett opp i 1500-2000 uten problem. Hva slags mat har hun handlet?

Anonymkode: 2d224...cf4

Hvis det bare ble handlet for 1900 så er det mye å forlage 2500. Det er ikke smålig å etterspørre kontoutskrift når differansen blir så stor. Høres ut som venninnen har benyttet anledningen til å legge på en ekstra sum per person som hun håpet ikke var stor nok til at noen turde si fra.

Anonymkode: 3279c...f89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt og prøvd å glemme hele greia. Tror ikke hun lurer dere, og er det så nøye for deg hvor mye du skal betale må su nesten ta på deg å handle selv. Synes dessuten 400 kr ++ for mat til en helg var  billig. 

Anonymkode: 216f2...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo et så jævla stort problem for deg så jeg forstår ikke hvorfor du ikke ber om kvittering fra nettbanken? Hvorfor lage en tråd om det? 

Anonymkode: ad99f...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er jo et så jævla stort problem for deg så jeg forstår ikke hvorfor du ikke ber om kvittering fra nettbanken? Hvorfor lage en tråd om det? 

Anonymkode: ad99f...d2b

Tja, la meg gjette, hun vil høre hva andre synes først? Hvis tråden var et stort problem for deg, hvorfor svare? 😛 

Synes ellers det blir feil at så mange kommenterer på om 2500 er mye eller lite, poenget er jo om det var riktig sum eller ikke. Venninnen skal ikke ha 600 kroner i tips for å handle.

Anonymkode: 3279c...f89

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kvittet meg med venninner som deg hi som mistenkte at jeg lurte henne. Jeg hadde null problem med å vise kvitteringer, men bare det at vedkommende måtte ha bevis og sa at hun mente jeg måtte ha glemt å beregne min del gjorde at jeg kvittet meg med henne. I samme slengen mistet vedkimmende hele vennegjengen da de andre i gjengen heller ikke ville tilbringe tid med ei som min tidligere venninne.

Anonymkode: e2acd...9df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du gidder kan du sjekke pris på disse varene på menys nettside og se hva totalprisen blir 

Anonymkode: 994dd...af8

Jeg gjorde det og avviket var så stort at jeg antar TS må ha utelukket noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, la meg gjette, hun vil høre hva andre synes først? Hvis tråden var et stort problem for deg, hvorfor svare? 😛 

Synes ellers det blir feil at så mange kommenterer på om 2500 er mye eller lite, poenget er jo om det var riktig sum eller ikke. Venninnen skal ikke ha 600 kroner i tips for å handle.

Anonymkode: 3279c...f89

Høre om det er mange kjipe folk som er enig? Er vel bare å få den forbanna kvitteringen og si hun tror det regnet feil og være litt real sånn eller bare glemme det og betale? Jeg syns uansett ikke det var mye penger delt på seks stykker. Hun har sikkert bare regnet feil rett og slett og ikke sett på nettbanken? Forstår ikke hva problemet er? 

Anonymkode: ad99f...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes mye ut. Jeg gikk inn på meny og la inn alle varene du skrev opp. Skrev litt fler enn en på grønnsakene til Taco osv. Tok heller ikke bare billigprodukter. Jeg fikk det på 1300,-

Anonymkode: 49b6b...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke noe fra TS, hun kom sikkert på at de hadde handlet noe mer og at regnestykke stemte. Case closed.

Anonymkode: ad99f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...